når alting bliver svært (skole+hest) {{forumTopicSubject}}
her for godt 2 mdr. siden solgte jeg min pony, som jeg havde haft i 10½år, og det skal siges jeg intet har fortrudt, for vi kunne ikke samme til sidst. og ingen tåre kom frem da han blev hentet, mere bare lettelse.
men jeg har jo min hest, og vi knne alt sammen, og vi var nået langt og var rimelig klar til stævner, men efter pony var væk, skete der noget, jeg jeg må nok indrømme jeg blev bange for ham.
men han er jo en engel, han kommer mig altid imøde på folden, han vrinsker efter mig så snart han ser mig, jeg kan gå tur med ham hvor han har en cordeo og jeg holder ikke fast, han går bare og kigger, jeg kan løbe og han galopere, vi nermest leger sammen, og han har altid ørene fremme.'(( det skal siges det foregår på veje og marker.))
jeg kan ride på ham i alle tre gangarter med cordeo og uden sadel, og på tur ingen problemer, vi hyger os, og hna vender tit hovedet for lige at blive nusset og hygge snakket lidt med...
Men da det jo skal ære min stævne hest skl der jo oget seriøst til, og det dur vi bare ikke til, han bliver hidsig og løber fra mig hvis vi træner fra jorden på en ridebane/ridehus.
og jeg føler mig selt ikke tryk på ham med sadel og hovdetøj, for jeg føler bare han løber, jeg har ingen problemer i skrdt der kan vi godt tage det seriøst,og vi kan en masse øvelser.
Men i trav går det gaæt, jeg går helt i panik hvis han traver stærkt, eller tager hovdet op, jeg blier så bange for ham.
Men i galop, hvor han ikke har det langsome lope endnu genere det mig ikke jeg er ikke bange for ham, lge meget hvor stærkt han løber.
Jeg vil gernme ud og starte stævner osv, men jeg må nok indrømme at der nok går langtid endnu.
jeg har tget meget afstand til ham de sidste par mdr. jeg går stadig over og nusser om ham og snakker med ham, men før elskede jeg at gå ud på folden, det går jeg IKKE mere, jeg står altid et sted hvor han ikke kan se mig, jeg beundre ham, den skønhed væsen hesten er, og jeg syntes det er et fantastisk væsen, og efter håndet før jeg svære og svære ved t gå ud til ham, for jeg ødelægger det fantastiske. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?
jeg er ogs startet på uddannelse, og er hjemme kl 4 hver dag, og jeg er bare ødelagt, og jeg prøer virkleig at tage mig sammen, men jeg kan ikke få mnig selv til at gå ud til ham. det varmer dog altid når ham, vrisnker til mig hver gang jeg kommer hjem.
hjelp kom med noge ideer hvordan jeg får trygheden og lysten tilbage
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 489
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
ang hesten og dig.. hmm mit umiddelbare tankespind flyver lidt hen af at han kan mærke dine reaktioner.. hvis du er bange, så må det være noget farligt i nærheden..
gør han det samme med en anden rytter som er tryg ved ham? ..
jeg var på et tidspunkt også bange for at ride bøffen "rigtigt".. altså få ham til at arbejde og lære tingene ordentligt.. på tur havde jeg slet ikke noget problem..
men så snart jeg forlangte noget af ham, blev han kropumulig!! og da jeg i forvejen ikke bryder mig om høje heste blev jeg lynhurtigt bange..
det løste vi ved at komme i longe igen..
har du mulighed for at få noget hjælp? ..
du skal stadig ud på marken og nusse med ham!! .. det har han været vant til så det må du ikke tage fra ham.. uanset jeres uenigheder på en bane, er i et makker par.. og han vil altid nyde jeres hygge stunder..
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
han går og hygger sig med min mors hest. på fold og de drøner rundt dagen lang og leger.
Jeg får undervisning hver 14 dag, og har ikke skiftet underiser de sidste 10år.
Han er blevet tjækket i hovde og røv, og det kun med mig han gør det, alle andre kan bare sætte sig op og ride.
Jeg rider ALTID alene, når jeg kan komme til det, så slapper jge mere af, jeg sider selvfølgelig sammen med andre hvis der er andre på banen osv.
jeg prøver irkelig at tage mig sammen, men liger pt syg g kan ikke så meget, men havde da regnet med at strigle ham i dag
dec 2007
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
dec 2007
over 18
Westernrytter
bidløs.
på lolland,
og man skal have bil for at kunne komme frem og tilbage
og vi har ingen ridebane muligheder hos os så du skal et par km væk for at låne
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
Hvis han løber for stærkt, mangler han jo kommandoen til at tage farten af og blive i den rigtige fart som du bestemmer.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
når du så har fundet glæden ved din hest igen, så mærk efter, er det dig eller dine omgivelser der partou vil til de stævner??? kan de måske vente 1 års tid eller 2??
hvis du så gerne vil til stævner, jamen så skal du måske ha en anden træner ud og kigge på jer.. nye friske øjne ser bedre en gl trætte som man siger ..
har du fortalt din underviser og din mor om dine tanker????
dec 2007
har ikke æret til uunderisning i ca 1md nu, da jeg ikke har kuunnet overskue det.
skal til clinc her i sep, men en kanon god træner
det er fordi jeg er bange han løber. der er intet hvis andre er på ryggen af ham
dec 2004
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 751
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
jeg er selv begyndt at overveje part pga. udd.
når alting bliver svært (skole+hest)