465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Første gang man falder af... ARG Første gang man falder af... ARG

Jeg har redet i snart 13 år, og nu kom min tid til, at jeg skulle falde af for FØRSTE gang . Jeg har arbejdet med ungheste siden november sidste år, så det skulle jo komme. Jeg har tilredet 8 heste uden nogle problemer og jeg troede ikke at det ville være så nemt, men så nemt har det været, lige indtil den 3. maj... Der måtte jeg en tur ned og bide i sandet. smiley Hvilket resulterede i, at jeg slog luften ud af af mig selv og jeg var temlig øm. Jeg prøvede så at komme op og stå, hvilket jeg ikke kunne pga. mit knæ ? Fuck! Vi får nogen ned i ridehuset, hvor min træner går op med hesten og hans kone blive ved mig. En af dem der har hest derude er sygeplejerske, så vi fik smertefuldt ridestøvlen af og hun fik kigget på knæet . Knæet var ikke gået afled, men hun kunne ikke garantere at der ikke var noget der var brækket! Ååååh nej! Der blev så ringet til min mor og vi kørte så på skadestuen. Jeg blev kørt til røgten og så blev der heller tilbragt 4 timer i venteværelse. smiley Men jeg blev så kaldt ind, heldigvis var der ikke noget brækket. smiley Men de kunne ikke undersøge mine ledbånd og korsbånd pga smerten, så jeg skulle gå med en donjoy i 14 dage. Da der så var gået de 14 dage, skulle jeg igen op og ha det tjekket. De undersøgte trykkede og maste og fandt ud af at alle ledbånd var intakte ! smiley Men menisken var det galt med. smiley Jeg ville så få en tid til endnu en undersøgelse og til operetion. Så i dag har jeg været til journalskrivning og forundersøgelse. Igen skulle der tjekkes, denne gang af den læge der skal opererer mig. Han undersøgte knæet og det viser sig, at også mit forreste ledbånd ikke er som det skal være .. smiley ARG ! Stor fustration .. Min hest er under genoptræning, så det var ikke den perfekte timing .
Nu skal jeg så opereres den 8. juni og gå mindst 6 uger efter operetionen. Så i alt over 10 uger jeg ikke får siddet på hesteryg. smiley

Hvordan var jeres første fald?

Nårh, men skulle lige ud med en masse !
Puha og tak fordi i evt gad at læse med .. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang man falder af... ARG
  • #2   3. jun 2010 det er bare så nederen og komme så slemt til skade første gang man ryger af...
    bare du ikk bliver bange for at komme op på hesten igen...
    håber du snart bliver frisk igen

• #3   3. jun 2010 Mit første fald stejlede hesten med mig, inden jeg faktisk var oppe. nåede næsten af sætte mig i sædet og så fløj jeg bagud. Landte lige på ryggen og al luft var bare væk, men det var det. Heldigvis

Jeg blev opereret i knæet i 2007 pga. en ødelagt menisk,(blev sparket af en hest) og de 6 ugers "hvileperiode" blev til ca. 6 mdr før jeg var okay..... Og døjer stadig med det, pga. blodansamlinger i knæet efter operationen. De sidder på indersiden af knæet og er til tider meget generende og får ondt af at ride hvis det er mere end ½ time....

• #4   3. jun 2010 Puha, det lyder ikke rart... /:
    Men hvad sker der for at du først falder af efter 13 år?! :D. Jeg er faldet af en milliard gange på de 13-14år jeg har redet.. smiley

• #5   3. jun 2010 Hejsa

Jeg er som pony rytter også faldet af nogle enkelte gange men aldrig noget alvorligt.
    Jeg havde lige 3 mdr. ´s tænkepause for at finde ud af om jeg ville have stor hest. Det blev en ja beslutning og jeg gik igang med at kigge efter egnet hest.
    Den fandt jeg 3 mdr. efter men den kylede mig af 2 gang jeg prøvede den ( tror den fik gjordkrampe) og jeg brækkede ryggen 2 steder. Så av ret alvorligt. Det betød 3 mdr. med korset inden jeg overhovdet kunne noget som helst. Idag 1 år efter er jeg i fuld gang igen og har min egen hest Atnon. Kig forbi ham hvor du kan se og læse mere.
    God bedring til dig...

• #6   3. jun 2010 Ej hvor træls! Det er første gang at du falder af og så kommer du så meget til skade! Første gang jeg faldt af havde jeg ikke redent i særlig lang tid og jeg skulle prøve at gallopere for første gang. Men så blev hesten bange og jeg faldt af.

• #7   3. jun 2010 ØØVVV.. Sikke noget møg hva'..

Min første gang jeg faldt af var jeg 7 år og det var fordi af ponyen blev bange og drejede hurtigt til venstre.. Jeg havde kun redet i 1 år på det tidspunkt så jeg var ikke lige så god til at holde fast..

• #8   3. jun 2010 Jeg havde også redet i 13 år før jeg faldt af for første gang, gg. Kan ikke huske om mit første fald var fra en pony der bukkede efter et spring da jeg stadig manglede balance efter rideskoleridning eller om det var på rideskolen hvor jeg var halvt oppe på hesten uden sadel hvor den så satte frem i fuld galop. Tror det var den sidste :O)

• #9   3. jun 2010 det lyder ikk helt godt i:
    jeg husker ikke rigtigt mit første fald - men har aldrig slået mig slemt.

• #10   3. jun 2010 knæ er bare noget værre møg . !!! smiley
    Har siden 2 JANUAR gået med et knæ hvor menisken var revnet og korsbåndet var revet over.. Man fjernede så menisken og ville vente (?!) med at orden et nyt korsbånd..

Nu går jeg igang med min 6 måned uden hest, og skal endelig have llavet et nyt korsbånd . d10 juni.. Derefter står den på minimum 5 måneders genoptræning før jeg kan ride.. Suk .... smiley

Lige et surt opstød, håber ikke for dig at du skal gå ligeså længe som mig .... smiley held og lykke

• #11   3. jun 2010 Mit første fald var på en lille bitte rideskole-pony, som valgte at stikke af med mig, også faldt jeg sidelæns og den trådte på min hånd, brækket hånd til mig smiley

Lyder ikke for godt med dit knæ smiley Er selv opereret i knæet, blev det sidste år i februar, og har stadig mén efter det. Blev kørt ned, så det betød flækket menisk og for lange ledbånd. De har taget for meget af mine ledbånd, så må i virkeligheden slet ikke ride, men det er det jeg brænder for, så jeg bliver ved, men træner mit knæ ved siden af. smiley

God bedring med knæet :o)

• #12   3. jun 2010 uha aw Ö held og lykke med operationen smiley

jeg ka sq ik huske mit første fald fra hesteryg men den værste var nok da jeg brækkede nakken --' gik på ridehold og red på en pænt stid ponyvi var ved at skridte lidt og man sku sidde i damesadel, super det gør jeg da bare, men grundet en anden rytter blev ponyen jeg red på voldomt forskrækket og springer ind mod midten, det resultere i at jeg falder bagover og lander på hovdet, men jeg kom hurtigt op igen og red vidre, det var nok bare en lille hjernerystelse, så jeg fik min galop og vi tog på skadestuen for en sikkerheds skyld og der lå jeg i omkring 5 timer og fik avide a jeg havde fået hjernerystelse og brækket 7. nakkevirvel --'
    havde det været den ovenover var jeg død på stedet! OO

• #13   3. jun 2010 Jeg er mindst faldet af 10 gange, og jeg har kun redet i 4½ år smiley

Den værste gang reddede min hjelm og min vest mig, da jeg med stor kraft blev slynget ind i hegnet på ridwebanen.. Hesten trådte på mit ben, heldigvis skete der ikke noget alvorligt med det, men det var blåt en uge efter smiley

Den oplevelse havde gjort mig ret bange for at ride store heste 170+. Hver gang jeg sad på en stor hest så jeg episoden igen og igen og var helt ekstremt angst..

men jeg er i gang med at træne det væk, og idag har jeg både skridtet og travet på en hest der er 173 uden at være bange eller noget smiley

• #14   3. jun 2010 Har redet siden jeg var 3 (er 17 nu) og faldt af for første gang for lige knap et år siden, så kender frustationen ALT for godt, man går og tænker nu har jeg redet på mange år, og er ikke faldet af én eneste gang, så det gør jeg nok aldrig. Og så sker det når man mindst venter det. Men man siger jo også man ikke er en ordenlig rytter før man er røget af 100 gange.

Første, og eneste gang jeg er røget af, var første gang jeg var oppe på min egen hest(hun havde ikke været redet i 7 år pga af skade), fik at vide hun lavede nogle syge bukkespring (normalt kan jeg blive siddende på selv de sygeste bukkespring), og pludselig nærmest stejlede hun med røven, og jeg slog en kollebøtte over hende og landede 2-3 meter fra hende fladt på ryggen, og fattede intet af hvad det var det lige var sket. Utroligt nok blev luften ikke slået ud af mig, og slap heldigvis "kun" med en forstrukket nakke muskel og en mild hovedpine.

Men det er da virkelig uheldigt for dig du kommer så slemt til skade første gang du ryger af. Håber snart du kommer på op på hesten igen. smiley

• #15   3. jun 2010 Jeg er bare røget af mange gange, både tabt balance og at krikken har kastet mig af, det sker =)

• #16   3. jun 2010 Sisse: Held og lykke med din operetion . Håber ikke jeg skal vente 5-6 måneder med at sidde i sadlen, for det holder jeg ikke ud !

• #17   3. jun 2010 Første gang jeg faldt af var efter 14-15 års ridning, og har ellers været sæk for div. problem heste og helt unge, så vbar ret mirakuløst, men falder så af en lille pis pony til spring, lander så og slår lænden ret slemt, har problemmer med den i forvejen efter div skader, så måtte ligge hjemme i 2 uger og så stille starte op igen.

• #18   3. jun 2010 Jeg er kun dicideret faldet af 1 gang, og det var hvor min venindes tidligere fjordhest kylede mig ned i en bundfrossen mark..

Men jeg er gledet af mange gange..

Den første gang var da jeg var 10 år, den aller første gang jeg var til ridetime XD Jeg fik den sureste lille shetterhoppe, og pludselig tog fanden i vold, og den der lille hest forsøgte at få mig til at falde af ved at løbe helt inde ved barrieren, jeg var stædig og det helte endte med jeg hang under halsen på den og den blev nødt til at stoppe, og så satte jeg bare mine ben ned stille og roligt og bandede den pony langt væk XD

• #19   3. jun 2010 Held og lykke med din operation!! smiley

Er faldet af så mange gange at jeg slet ikke husker den første gang det skete smiley

• #20   3. jun 2010 lyder godt nok uheldigt, stakkels dig ): men ooomg første fald på 13 år??? o:
    Jeg tror jeg havde redet nogle måneder da jeg faldt af første gang, og jeg er sikkert faldet af 10000 gange på de 10 år jeg har redet. Har både brækket armen, forstuvet skulderen to gange, mit knæ er gået af led, har forstuvet næsen, forstuvet foden tre gange samt utallige gange mine fingre og tæer. Det er sjældent jeg er faldet af UDEN at have slået mig >.<

• #21   3. jun 2010 Man er ikke rigtig rytter FØR man rammer jorden MANGE gange..

at du ikke er faldt af på 13 år - er enten fordi hestene ikke har været udfordrende nok, eller du ikke ha reddet på grænsen.. af hestens temperament, og dit eget

• #23   3. jun 2010 Meldgaard $ - Sikke noget fis at sige.. Man behøver jo ikke ride på udfordrende heste for at være en rigtig rytter :S

Man bliver nødt til at passe på sig selv og ride med fornuft så man undgår at blive kastet af

• #24   4. jun 2010 Der er rigtig mange heste der har prøvet at få mig af/ lavet numre, men er altid blevet siddende ..

• #26   4. jun 2010 Første gang jeg galoperde.
    Men det var fordi min gamle pony stak af og hende der red foran mig faldt af, så gik jeg i chock og gled af..

Kommentér på:
Første gang man falder af... ARG

Annonce