9. nov 2005 Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Første gang man falder af... ARG Første gang man falder af... ARG
Jeg har redet i snart 13 år, og nu kom min tid til, at jeg skulle falde af for FØRSTE gang . Jeg har arbejdet med ungheste siden november sidste år, så det skulle jo komme. Jeg har tilredet 8 heste uden nogle problemer og jeg troede ikke at det ville være så nemt, men så nemt har det været, lige indtil den 3. maj... Der måtte jeg en tur ned og bide i sandet. Hvilket resulterede i, at jeg slog luften ud af af mig selv og jeg var temlig øm. Jeg prøvede så at komme op og stå, hvilket jeg ikke kunne pga. mit knæ ? Fuck! Vi får nogen ned i ridehuset, hvor min træner går op med hesten og hans kone blive ved mig. En af dem der har hest derude er sygeplejerske, så vi fik smertefuldt ridestøvlen af og hun fik kigget på knæet . Knæet var ikke gået afled, men hun kunne ikke garantere at der ikke var noget der var brækket! Ååååh nej! Der blev så ringet til min mor og vi kørte så på skadestuen. Jeg blev kørt til røgten og så blev der heller tilbragt 4 timer i venteværelse.
Men jeg blev så kaldt ind, heldigvis var der ikke noget brækket.
Men de kunne ikke undersøge mine ledbånd og korsbånd pga smerten, så jeg skulle gå med en donjoy i 14 dage. Da der så var gået de 14 dage, skulle jeg igen op og ha det tjekket. De undersøgte trykkede og maste og fandt ud af at alle ledbånd var intakte !
Men menisken var det galt med.
Jeg ville så få en tid til endnu en undersøgelse og til operetion. Så i dag har jeg været til journalskrivning og forundersøgelse. Igen skulle der tjekkes, denne gang af den læge der skal opererer mig. Han undersøgte knæet og det viser sig, at også mit forreste ledbånd ikke er som det skal være ..
ARG ! Stor fustration .. Min hest er under genoptræning, så det var ikke den perfekte timing .
Nu skal jeg så opereres den 8. juni og gå mindst 6 uger efter operetionen. Så i alt over 10 uger jeg ikke får siddet på hesteryg.
Hvordan var jeres første fald?
Nårh, men skulle lige ud med en masse !
Puha og tak fordi i evt gad at læse med ..
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.403
bare du ikk bliver bange for at komme op på hesten igen...
håber du snart bliver frisk igen
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
Jeg blev opereret i knæet i 2007 pga. en ødelagt menisk,(blev sparket af en hest) og de 6 ugers "hvileperiode" blev til ca. 6 mdr før jeg var okay..... Og døjer stadig med det, pga. blodansamlinger i knæet efter operationen. De sidder på indersiden af knæet og er til tider meget generende og får ondt af at ride hvis det er mere end ½ time....
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.229
Men hvad sker der for at du først falder af efter 13 år?! :D. Jeg er faldet af en milliard gange på de 13-14år jeg har redet..
jan 2010
Følger: 63 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 207
Jeg er som pony rytter også faldet af nogle enkelte gange men aldrig noget alvorligt.
Jeg havde lige 3 mdr. ´s tænkepause for at finde ud af om jeg ville have stor hest. Det blev en ja beslutning og jeg gik igang med at kigge efter egnet hest.
Den fandt jeg 3 mdr. efter men den kylede mig af 2 gang jeg prøvede den ( tror den fik gjordkrampe) og jeg brækkede ryggen 2 steder. Så av ret alvorligt. Det betød 3 mdr. med korset inden jeg overhovdet kunne noget som helst. Idag 1 år efter er jeg i fuld gang igen og har min egen hest Atnon. Kig forbi ham hvor du kan se og læse mere.
God bedring til dig...
nov 2008
Følger: 86 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 364
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 890
Min første gang jeg faldt af var jeg 7 år og det var fordi af ponyen blev bange og drejede hurtigt til venstre.. Jeg havde kun redet i 1 år på det tidspunkt så jeg var ikke lige så god til at holde fast..
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.577
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
jeg husker ikke rigtigt mit første fald - men har aldrig slået mig slemt.
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.201
Har siden 2 JANUAR gået med et knæ hvor menisken var revnet og korsbåndet var revet over.. Man fjernede så menisken og ville vente (?!) med at orden et nyt korsbånd..
Nu går jeg igang med min 6 måned uden hest, og skal endelig have llavet et nyt korsbånd . d10 juni.. Derefter står den på minimum 5 måneders genoptræning før jeg kan ride.. Suk ....
Lige et surt opstød, håber ikke for dig at du skal gå ligeså længe som mig ....
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 806
Lyder ikke for godt med dit knæ
God bedring med knæet :o)
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.889
jeg ka sq ik huske mit første fald fra hesteryg men den værste var nok da jeg brækkede nakken --' gik på ridehold og red på en pænt stid ponyvi var ved at skridte lidt og man sku sidde i damesadel, super det gør jeg da bare, men grundet en anden rytter blev ponyen jeg red på voldomt forskrækket og springer ind mod midten, det resultere i at jeg falder bagover og lander på hovdet, men jeg kom hurtigt op igen og red vidre, det var nok bare en lille hjernerystelse, så jeg fik min galop og vi tog på skadestuen for en sikkerheds skyld og der lå jeg i omkring 5 timer og fik avide a jeg havde fået hjernerystelse og brækket 7. nakkevirvel --'
havde det været den ovenover var jeg død på stedet! OO
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 10 Svar: 98
Den værste gang reddede min hjelm og min vest mig, da jeg med stor kraft blev slynget ind i hegnet på ridwebanen.. Hesten trådte på mit ben, heldigvis skete der ikke noget alvorligt med det, men det var blåt en uge efter
Den oplevelse havde gjort mig ret bange for at ride store heste 170+. Hver gang jeg sad på en stor hest så jeg episoden igen og igen og var helt ekstremt angst..
men jeg er i gang med at træne det væk, og idag har jeg både skridtet og travet på en hest der er 173 uden at være bange eller noget
sep 2009
Følger: 42 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.791
Første, og eneste gang jeg er røget af, var første gang jeg var oppe på min egen hest(hun havde ikke været redet i 7 år pga af skade), fik at vide hun lavede nogle syge bukkespring (normalt kan jeg blive siddende på selv de sygeste bukkespring), og pludselig nærmest stejlede hun med røven, og jeg slog en kollebøtte over hende og landede 2-3 meter fra hende fladt på ryggen, og fattede intet af hvad det var det lige var sket. Utroligt nok blev luften ikke slået ud af mig, og slap heldigvis "kun" med en forstrukket nakke muskel og en mild hovedpine.
Men det er da virkelig uheldigt for dig du kommer så slemt til skade første gang du ryger af. Håber snart du kommer på op på hesten igen.
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Svar: 246
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Men jeg er gledet af mange gange..
Den første gang var da jeg var 10 år, den aller første gang jeg var til ridetime XD Jeg fik den sureste lille shetterhoppe, og pludselig tog fanden i vold, og den der lille hest forsøgte at få mig til at falde af ved at løbe helt inde ved barrieren, jeg var stædig og det helte endte med jeg hang under halsen på den og den blev nødt til at stoppe, og så satte jeg bare mine ben ned stille og roligt og bandede den pony langt væk XD
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.675
Er faldet af så mange gange at jeg slet ikke husker den første gang det skete
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 178 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.400
Jeg tror jeg havde redet nogle måneder da jeg faldt af første gang, og jeg er sikkert faldet af 10000 gange på de 10 år jeg har redet. Har både brækket armen, forstuvet skulderen to gange, mit knæ er gået af led, har forstuvet næsen, forstuvet foden tre gange samt utallige gange mine fingre og tæer. Det er sjældent jeg er faldet af UDEN at have slået mig >.<
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
at du ikke er faldt af på 13 år - er enten fordi hestene ikke har været udfordrende nok, eller du ikke ha reddet på grænsen.. af hestens temperament, og dit eget
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Man bliver nødt til at passe på sig selv og ride med fornuft så man undgår at blive kastet af
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.947
Men det var fordi min gamle pony stak af og hende der red foran mig faldt af, så gik jeg i chock og gled af..
Første gang man falder af... ARG