904 visninger
|
Oprettet:
Zulu kvægræs! {{forumTopicSubject}}
Jeg synes det er vildt respektløst for dyrene og i nærheden af dyremishandling. Jeg forstår ikke nogle kan kalde det for underholdning? - det er bare min mening.
Hvad er jeres mening om det?
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
Det er nybegyndere på hest - svarer til nybegynderholdet på den lokale rideskole..
Det er på INGEN måder mishandling..
nov 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 218
Som Tenna * siger. Useriøse nybegyndere!
Forstår ikke folk ikke synes det er 'frygteligt', at skærer 'nosserne' af en ged, at brændemærke, at løbe efter forskellige dyr!
Og folk synes det er underholdning, at sidde og se på. :-S
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 420 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 946
nov 2006
nov 2006
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 735
Velkommen til Texas..
Det er sådan det foregår
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.048
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Mht. om jeg ville lade dem brændemærke min hest: Ja. Nerveenderne bliver brændt med det samme jernet kommer på og derefter kan de ikke mærke det, så ja, det er ikke spor anderledes end når de bliver brændemærket i Danmark.
Synes generelt at det er et godt og underholdende show Det, der irriterer mig mest er de bytøser, der er med, der hele tiden er så hysteriske over at få lidt skidt under neglene og det er ihhh og åhh så synd at fange koen med en lasso - nej det er ej og fik jeg chancen for at prøve det, så ville jeg da også sige ja tak
nov 2006
apr 2008
Du spiser heller ikke svinekød så ?
For så er det da også dyremishandling når grisene kasteres ?
nov 2006
apr 2008
Men jeg vil ikke kalde det dyremishandling.
de kasteres ligemeget hvad jo og inden de gik igang fik de et lille kursus i det + at en med forstand på det var lige ved siden af.
1000vis af grise kasteres også hver dag.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hvor går grænsen hvornår er det underholdning hvornår lider dyr overlast. desværre er og bliver mennesker aldrig enige på dette punkt.
Jeg syntes ikke, hvad jeg har set af programmet er dyremishandling, da det der er en del af deres arbejdsdag. Alle de ting som de laver.
Men helt ærlig, så jeg drengene løbe rundt ude på marken og kaste en lasso om en af kalvene vælte den og tage tid. tja så ville jeg være af en anden mening! og sikkert være klar til at aflive disse drenge på stedet. så måske jeg her er dobbelt moralsk
Jeg syntes ikke det er nemt at tage stilling til.
Men jeg syntes der er fint med debat, så tingene er oppe og vende. og ja det fint man stiller ? tegn ved om er dette virkelig ok!
nov 2006
Jeg synes bare det er svært at se fra andres side, at synes det kan være fedt at se på...
Men en af grundene til at jeg heller ikke kan lide det, er fordi de hade Zulu djævleræs, som var skide skægt og gik ikke ud over nogle som helst!
Som CharDotte x D siger det:
Synes generelt at det er et godt og underholdende show Det, der irriterer mig mest er de bytøser, der er med, der hele tiden er så hysteriske over at få lidt skidt under neglene og det er ihhh og åhh så synd at fange koen med en lasso - nej det er ej og fik jeg chancen for at prøve det, så ville jeg da også sige ja tak
^^ Det gør bare ondt på mig, rigtig ondt i hjertet!
Om jeg så er en piveskid eller ej! I mine øjne, er det bare respektløst for et dyr!
Det ville jeg ALDRIG skifte mening om, det ved jeg.
Men jeg ved også jeg skal acceptere at folk har hver deres mening, selvom det er svært at forstå for mig, og hun har sikkert også svært ved at se det fra min side...
Også selvom det gør ondt!
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 201 Svar: 816
For at vende tilbage til det oprindelige emne: Sådan er arbejdet/livet som cowboy. De kan jo ikke pussenusse de forskellige kalve og ride uden sadel og hovedtøj for hestens skyld. Hvor meget arbejde får de så lavet? Rodeo f.eks. er ren dyremishandling, men det har jo heller ikke noget at gøre med det rigtige farmliv i Texas eller Arizona.
jun 2005
Naturen er i sig selv barsk - f.eks. er det da også synd, når en gazelle bliver taget af en løve - men det er også synd, når løven ikke får den - for så sulter løven. Der er bare nogle ting, der foregår på andres bekostning.
Og sådan er det jo også, når vi drive landbrug eller går på jagt for at få mad på bordet.
nov 2006
I mine øjne, skal man gøre noget ved et problem, ikke bare kalde det naturens gang.. Ja, jeg synes det er et problem at lave det til kvægræs, arbejde, osvosv. Jeg er i mod mange teknikker, som andre bruger men jeg bliver nød til at acceptere det.. Men hvis man mærker i sit hjerte, at man synes noget er forkert, skal man ikke være en medløber, så skal man sige fra... Om man så er 1 ud af 409r504950954. Så er det stadig stort, at sige fra.
jun 2005
nov 2006
Tiden er da fuldkommen ligegyldig. En hest, der lider i 5 sekunder, er synd i min øjne, Men jeg er også i mod brændemærkning, og ja, jeg forstår en dyr skal kastreres, men på tv? Folk skal sidde og kigge? Og selvom man ikke vil se det, ser man en stor del i deres reklamer, som kommer i pauserne på Zulu?
Og måske er der dyremishandling på rideskoler, hvor hestene ikke har det bedst. Men der kan du stå frem og være en gratis træner, som kan hjælpe folk i det tilfælde? At gøre det gratis vil vise, at du gør det for at gøre en forskel, ikke for pengene?
At nogle kan sidde, og se et dyr blive brændemærket? :-S
I den tegnefilm 'spirit', som jeg synes er rigtig god, er der der hvor manden skal til at brændemærke spirit, hvor man bliver helt ked inden i og bliver glad når den så løber fra ham! Sådan har jeg det, med det.
Jeg havde ALDRIG nogensinde troet at jeg skulle se et dyr bliver brændemærket, men det blev ødelagt, da jeg så reklamer på Zulu og det kom frem. Det gør rigtig ondt på mig! RIGTIG ondt!
nov 2006
Ved godt, det måske er en barnlig tanke.
Men hvad hvis du selv var født kalv, og var blevet ko? og jeg kom og sagde ^sådan noget om dig! Du ville ikke havde det sjovt, med at være en ko mere!
nov 2006
De dyr der er med i Kvægræset, tvivler jeg på noglesinde får det så godt^ /:
nov 2006
jan 2009
Hvis du synes at det er synd, at cowboys brændemærker dyr, hvad så med de føl de forskellige avlsforbund brændemærkede før i tiden?
Eller hvad med de griseører og- fødder man kan købe hos dyrehandleren til hunden? Skal vi ikke unde vores hunde sådan en godbid, eller skal vi også boycutte sådan noget, for det er jo synd for grisene.
jun 2005
nov 2006
Og som jeg har fortalt, så jo, det er ikke rart at se en dyr spise hinanden, og lege med hinanden og så videre..
Men hvad skal man gøre ved det, som én enkel 16 årig pige? Jeg kan ikke gøre noget, som helst..
Men Zulu kvægræs, kan jeg gøre noget ved, jeg har skrevet en e-mail, og spurgt osv. om hvorfor de piner dyr på tv. Jeg har ikke fået svar fra dem, men en dag da jeg så reklamer stod der 'Efter nogle henvendelser, fra seere, har vi valgt at fjerne de her klip (så blev de vist), hvis du ligger inde med nogle af klippende, skal de slettes, da nogle synes det virkede stødende. ' (eller noget i den stil)
Jeg blev simpelthen så stolt over at se, at jeg havde gjort en lille forskel, men jeg kan stadig ha' i baghoved at, DET ER SKET..
Det betyder noget for mig, at hjælpe dyr, at passe på dyr. Jeg elsker dyr virkelig meget, og hvis der er noget jeg er utilfreds med, så går jeg imod.
Jeg går ikke med dyrs pels, på mit tøj. Jeg spiser så lidt kød som muligt, jeg elsker at hjælpe dyr. Jeg er imod vogne. Jeg er ikke glad for to-delt bid. Jeg kunne godt tænke mig at ende som Honza Blaha, en dag.
Jeg kan godt lidt, at gøre forskel på det jeg ikke kan lide sker..
Grunden til at det betyder SÅ meget for mig, er fordi at jeg VIRKELIG elsker dyr, rigtig mange dyr! Og jeg ved at nogle kan se det fra min side af, og andre ikke kan.
Jeg vil aldrig ende som medløber, på nogle som helst områder.
nov 2006
Men jeg står i det mindste ind for det!
jan 2009
- Så helt ligeglad er jeg ikke, som du kan høre
Mine forbilleder er mere Jim & Allison Cronin, Dian Fossey og Steve Irwin, men sådan er vi så forskellige. Skal jeg nævne en mere hesterelateret person er det Stacy Westfall.
Jeg synes bare, at Jim Cronin's og Steve Irwin's arbejde var mere imponerende, da de arbejdede med vilde dyr og gav dem et godt liv. Grunden til, at jeg skriver var om dem, er fordi de begge er døde den dag i dag
nov 2006
Det er godt, at du hjælper en due! Det ved jeg også den er glad for at du gjorde.
Men hvorfor vil du så støtte Zulu kvægræs? (Måske ikke støtte, men du synes det i orden, fordi det sker for så mange andre dyr dernede, så er det åbentbart okay, at det sker? i jeres øjne)
jan 2009
nov 2006
jan 2009
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Men jeg synes ikke det er mishandling, som de også selv siger: ''hvis vi ikke gør det, er der bare nogle andre der gør det'' hvilket også er rigtigt, det kan da være skide ligegyldigt om det er en prof eller ikke prof der brændemærker koen eller kastere den, fordi der står prof lige ved siden og holder øje med det bliver gjort rigtigt så det ikke er til skade for dyrerne, de får jo ikke lov at gøre noget der er mishandlning, det ville cowboyerne da heller ikke ligge deres navn til at deres kvæg bliver mishandlet.
Ud over det så som der også selv blev sagt fra en af deltagerne, jeg ville da 100gange hellere have ondt i røven en dag eller 2 pga. brændemærke og gå på ''marken'' hele året end at stå i en stald og blevet hævet i patterne.
Jeg ser problemet i det, om det er danskere der gør det pga. et tv program eller om det er cowboyderne der gør det selv når det bliver gjort under samme vilkår, cowboyderne skulle også engang selv gøre det første gang så det er jo det samme.
Zulu kvægræs!