{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zulu kvægræs!
  • #1   18. apr 2010 Har kun set et par afsnit af det, hvad er det du vil kalde dyremishandling ?

• #2   18. apr 2010 jeg synes det er underholdning og så er det en del af hverdagen når man er cowboy. Det er jo ikke kun i tv det er sådan - det er også sådan in real live. om det er dyremishandling????? det har altid været sådan og det har et formål det de gør.

• #3   18. apr 2010 Har ikke set det, hvad sker der siden det er dyrmishandling??

• #4   18. apr 2010 Synes ikke, det er noget, som nybegyndere bør blive kastet ud i på den måde. Det er respektløst over for dyrene og "cowboy"ernes arbejde - altså de mennesker, der rendt faktisk har forstand på det. Lad dog dem om det, i stedet for at smide nogle useriøse nybegyndere til det. Jeg synes ikke, det er underholdende.

• #5   18. apr 2010 det er underholdning..

Det er nybegyndere på hest - svarer til nybegynderholdet på den lokale rideskole..

Det er på INGEN måder mishandling..

• #6   18. apr 2010 Jeg har heller aldrig set det, men reklamerne var frygtelige i mine øjne.
    Som Tenna * siger. Useriøse nybegyndere!
    Forstår ikke folk ikke synes det er 'frygteligt', at skærer 'nosserne' af en ged, at brændemærke, at løbe efter forskellige dyr!
    Og folk synes det er underholdning, at sidde og se på. :-S

• #7   18. apr 2010 Hmm, jeg er nu enig i at det ikke er underholdning og jeg synes man bør lade det være til de folk der har forstand på. F.eks. da de skulle kasterere tyrekalvene. Der synes jeg ikke det er fair at man bruger dyrerne som forsøgsklud.

• #8   18. apr 2010 Måske er det ikke sådan i jeres øjne, men i mine øjne er det i nærheden af dyremishandling.

• #9   18. apr 2010 Hvis nu jeres hest ikke er brændemærket endnu, ville i så give dem til udlån, for at nogle kan få underholdning i tv? Det gætter jeg på at i ikke vil.

• #10   18. apr 2010 Nanna R

Velkommen til Texas..
    Det er sådan det foregår

• #12   18. apr 2010 Det er jo hverdag, der vil da altid være nye der skal prøve smiley

• #13   18. apr 2010 Synes ikke det er dyremishandling på nogen måde. Folk har en evne til at pylre vel rigeligt over sådan noget. Det er nu engang sådan det foregår - og man brændemærker og kasterer dyr på samme måde i Danmark. Det går hurtigt og 2 sek. efter har dyrene glemt det. Det er ikke noget at pylre sådan over.

Mht. om jeg ville lade dem brændemærke min hest: Ja. Nerveenderne bliver brændt med det samme jernet kommer på og derefter kan de ikke mærke det, så ja, det er ikke spor anderledes end når de bliver brændemærket i Danmark.

Synes generelt at det er et godt og underholdende show smiley Det, der irriterer mig mest er de bytøser, der er med, der hele tiden er så hysteriske over at få lidt skidt under neglene og det er ihhh og åhh så synd at fange koen med en lasso - nej det er ej og fik jeg chancen for at prøve det, så ville jeg da også sige ja tak smiley

• #14   18. apr 2010 OMG !

• #15   18. apr 2010 Nanna R
    Du spiser heller ikke svinekød så ?
    For så er det da også dyremishandling når grisene kasteres ? smiley

• #16   18. apr 2010 Nej, jeg er vegetar.

• #17   18. apr 2010 Okay, det er også fair nok (:

Men jeg vil ikke kalde det dyremishandling.
    de kasteres ligemeget hvad jo og inden de gik igang fik de et lille kursus i det + at en med forstand på det var lige ved siden af.
    1000vis af grise kasteres også hver dag.

• #18   18. apr 2010 Jeg er nu lidt i vilrede. for ja folk skal jo lærer disse ting. og det er fint nok. men man kan jo godt øve sig først, inden man går ud og lader det gå ud over dyrene. Jeg syntes den er svær, for ja man skal ikke være pylrede men derfor må man da godt sætte spørgsmålstegn! Hvor går stregen når de i england fyldte et hus med børn uden voksne de gik amok, de var onde ved hinanden osv. det var skadeligt for dem. Og de brød så vidt jeg husker serien! Men folk så det stadig som underholdning, eller nogle gjorde, andre så børn ude hvor de ikke kunne bunde. hvor de ikke var klar til at stå på egne ben. Altså faktisk børnemishandling!

Hvor går grænsen hvornår er det underholdning hvornår lider dyr overlast. desværre er og bliver mennesker aldrig enige på dette punkt.

Jeg syntes ikke, hvad jeg har set af programmet er dyremishandling, da det der er en del af deres arbejdsdag. Alle de ting som de laver.
    Men helt ærlig, så jeg drengene løbe rundt ude på marken og kaste en lasso om en af kalvene vælte den og tage tid. tja så ville jeg være af en anden mening! og sikkert være klar til at aflive disse drenge på stedet. så måske jeg her er dobbelt moralsk

Jeg syntes ikke det er nemt at tage stilling til.

Men jeg syntes der er fint med debat, så tingene er oppe og vende. og ja det fint man stiller ? tegn ved om er dette virkelig ok!

• #19   18. apr 2010 tina C - Det synes jeg faktisk var rigtig godt skrevet, også at du forklarer det på en måde, som ikke genere nogle! Og ja det er rigtig nok at det med at folk aldrig bliver enige, om sådan noget er rigtigt!
    Jeg synes bare det er svært at se fra andres side, at synes det kan være fedt at se på...
    Men en af grundene til at jeg heller ikke kan lide det, er fordi de hade Zulu djævleræs, som var skide skægt og gik ikke ud over nogle som helst!

Som CharDotte x D siger det:
    Synes generelt at det er et godt og underholdende show smiley Det, der irriterer mig mest er de bytøser, der er med, der hele tiden er så hysteriske over at få lidt skidt under neglene og det er ihhh og åhh så synd at fange koen med en lasso - nej det er ej og fik jeg chancen for at prøve det, så ville jeg da også sige ja tak smiley

^^ Det gør bare ondt på mig, rigtig ondt i hjertet!
    Om jeg så er en piveskid eller ej! I mine øjne, er det bare respektløst for et dyr!
    Det ville jeg ALDRIG skifte mening om, det ved jeg.
    Men jeg ved også jeg skal acceptere at folk har hver deres mening, selvom det er svært at forstå for mig, og hun har sikkert også svært ved at se det fra min side...
    Også selvom det gør ondt!

• #20   18. apr 2010 Uanset hvor god man vil være mod naturen/dyrene, vil der altid være noget man forsømmer, desværre. Vegetarer/veganere gør det jo p.g.a. de vilkår vores slagtedyr har, men har man tænkt på, at der så er andre områder man mishandler? Fældning og produkter fra regnskoven f.eks.: Træ til bygning af huse o.s.v. og gummi. Man vil gerne give vores slagtedyr bedre levevilkår men samtidig støtter man misbrug af regnskoven. Det synes jeg er lidt dobbeltmoralsk, men det viser så også, at uanset hvor gode hensigter man har som vegetar og aktivist, vil der altid være andre områder man svigter. og ja, det kan godt være, at jeg lyder ond nu, men jeg vil hellere lade vores slagtedyr være slagtedyr og så istedet bruge mine kræfter på områder såsom regnskoven og truede dyr som tigeren, næsehornet, elefanten og orangutangen.

For at vende tilbage til det oprindelige emne: Sådan er arbejdet/livet som cowboy. De kan jo ikke pussenusse de forskellige kalve og ride uden sadel og hovedtøj for hestens skyld. Hvor meget arbejde får de så lavet? Rodeo f.eks. er ren dyremishandling, men det har jo heller ikke noget at gøre med det rigtige farmliv i Texas eller Arizona.

• #21   18. apr 2010 Nanna R: Jeg kan fuldstændig forstå din holdning til det, og ja, indgår der f.eks. rodeo som intet formål har på nogen måder, ville jeg ikke kunne sympatisere med det. Men det de p.t. har lavet i showet er ikke noget, som skader dyrene - og det, der bare sker til hverdag i et farmliv i Texas, sådan er arbejdet/livet blot. Og mange af tingene foregår endda også på almindelige gårde i Danmark.

Naturen er i sig selv barsk - f.eks. er det da også synd, når en gazelle bliver taget af en løve - men det er også synd, når løven ikke får den - for så sulter løven. Der er bare nogle ting, der foregår på andres bekostning.

Og sådan er det jo også, når vi drive landbrug eller går på jagt for at få mad på bordet.

• #22   18. apr 2010 CharDotte x D: Det kommer ikke med ved, om det så er i hele verden.
    I mine øjne, skal man gøre noget ved et problem, ikke bare kalde det naturens gang.. Ja, jeg synes det er et problem at lave det til kvægræs, arbejde, osvosv. Jeg er i mod mange teknikker, som andre bruger men jeg bliver nød til at acceptere det.. Men hvis man mærker i sit hjerte, at man synes noget er forkert, skal man ikke være en medløber, så skal man sige fra... Om man så er 1 ud af 409r504950954. Så er det stadig stort, at sige fra.

• #23   18. apr 2010 Nanna R: Jeg forstår dig udmærket, og hvis du føler det er skidt, så skal du da også sige fra, men personligt kan jeg ikke se, hvad der er sket i det program, der kan skade dyrene. De har håndteret det ganske flot - og det eneste, der er sket, som man kan sige, der kan gøre ondt på dyrene i programmet, er da de skulle kastereres og brændemærkes og det gik rigtig hurtigt, hvor de forinden fik undervisning i det og med en professionel ved siden, der instruerede dem. Så vidt jeg kan vurdere gik det stærkt og uden dyrene lider overlast. Der er langt flere tilfælde på en rideskole, hvor man må tage sig til hovedet og tænke, at DÉT da er dyremishandling, når de rykker og flår og saver i munden af hesten.

• #24   18. apr 2010 Kastereres og brændemærkes og det gik rigtig hurtigt?
    Tiden er da fuldkommen ligegyldig. En hest, der lider i 5 sekunder, er synd i min øjne, Men jeg er også i mod brændemærkning, og ja, jeg forstår en dyr skal kastreres, men på tv? Folk skal sidde og kigge? Og selvom man ikke vil se det, ser man en stor del i deres reklamer, som kommer i pauserne på Zulu?

Og måske er der dyremishandling på rideskoler, hvor hestene ikke har det bedst. Men der kan du stå frem og være en gratis træner, som kan hjælpe folk i det tilfælde? At gøre det gratis vil vise, at du gør det for at gøre en forskel, ikke for pengene?

At nogle kan sidde, og se et dyr blive brændemærket? :-S

I den tegnefilm 'spirit', som jeg synes er rigtig god, er der der hvor manden skal til at brændemærke spirit, hvor man bliver helt ked inden i og bliver glad når den så løber fra ham! Sådan har jeg det, med det.

Jeg havde ALDRIG nogensinde troet at jeg skulle se et dyr bliver brændemærket, men det blev ødelagt, da jeg så reklamer på Zulu og det kom frem. Det gør rigtig ondt på mig! RIGTIG ondt!

• #25   18. apr 2010 Synes generelt at det er et godt og underholdende show smiley Det, der irriterer mig mest er de bytøser, der er med, der hele tiden er så hysteriske over at få lidt skidt under neglene og det er ihhh og åhh så synd at fange koen med en lasso - nej det er ej og fik jeg chancen for at prøve det, så ville jeg da også sige ja tak smiley

Ved godt, det måske er en barnlig tanke.
    Men hvad hvis du selv var født kalv, og var blevet ko? og jeg kom og sagde ^sådan noget om dig! Du ville ikke havde det sjovt, med at være en ko mere!

• #26   18. apr 2010 http://www.youtube.com/watch?v=Jf7W7PBLb5I&feature=related

De dyr der er med i Kvægræset, tvivler jeg på noglesinde får det så godt^ /:

• #27   18. apr 2010 joo

• #28   18. apr 2010 Nanna R: Jamen vi lever jo ikke i en Spirit-verden. Se dig omkring og du vil opdage hvor barsk livet egentlig er - uanset om du bryder dig om det eller ej. De stærke overlever altid og det er ikke kun os mennesker, der er brutale. Er det ikke ligeså synd, når en fremmed hanløve lunter ind og overtager en flok som ny lederhan og dræber ungerne, for de er jo ikke hans afkom eller når en spækhugger leger med en sæl istedet for straks at dræbe den?

Hvis du synes at det er synd, at cowboys brændemærker dyr, hvad så med de føl de forskellige avlsforbund brændemærkede før i tiden?

Eller hvad med de griseører og- fødder man kan købe hos dyrehandleren til hunden? Skal vi ikke unde vores hunde sådan en godbid, eller skal vi også boycutte sådan noget, for det er jo synd for grisene.

• #29   18. apr 2010 Nanna R: Nu er det jo et dyr, der ikke tænker og rationaliserer, som mennesker gør. Men ja, skal jeg tænke på det, som at dyr kan tænke over deres livssituation, så ville jeg da hellere være en ko i Texas, der kunne gå og hygge mig på en kæmpe prærie/mark døgnet rundt og så enkelte gange skulle fanges af en lasso end at være en slagte-/malkeko i Danmark, hvor jeg står og kukuluerer dagen lang i et tremmespiltov dagen lang indendørs i en stald.

• #30   18. apr 2010 Jeg synes vi skal boycutte det, da vi HAR redskaberne til at kunne lave rigtig gode hunde godbidder.
    Og som jeg har fortalt, så jo, det er ikke rart at se en dyr spise hinanden, og lege med hinanden og så videre..
    Men hvad skal man gøre ved det, som én enkel 16 årig pige? Jeg kan ikke gøre noget, som helst..

Men Zulu kvægræs, kan jeg gøre noget ved, jeg har skrevet en e-mail, og spurgt osv. om hvorfor de piner dyr på tv. Jeg har ikke fået svar fra dem, men en dag da jeg så reklamer stod der 'Efter nogle henvendelser, fra seere, har vi valgt at fjerne de her klip (så blev de vist), hvis du ligger inde med nogle af klippende, skal de slettes, da nogle synes det virkede stødende. ' (eller noget i den stil)

Jeg blev simpelthen så stolt over at se, at jeg havde gjort en lille forskel, men jeg kan stadig ha' i baghoved at, DET ER SKET..

Det betyder noget for mig, at hjælpe dyr, at passe på dyr. Jeg elsker dyr virkelig meget, og hvis der er noget jeg er utilfreds med, så går jeg imod.

Jeg går ikke med dyrs pels, på mit tøj. Jeg spiser så lidt kød som muligt, jeg elsker at hjælpe dyr. Jeg er imod vogne. Jeg er ikke glad for to-delt bid. Jeg kunne godt tænke mig at ende som Honza Blaha, en dag.

Jeg kan godt lidt, at gøre forskel på det jeg ikke kan lide sker..

Grunden til at det betyder SÅ meget for mig, er fordi at jeg VIRKELIG elsker dyr, rigtig mange dyr! Og jeg ved at nogle kan se det fra min side af, og andre ikke kan.
    Jeg vil aldrig ende som medløber, på nogle som helst områder.

• #31   18. apr 2010 Måske lever jeg i min egen lille verden, med hensyn til det!
    Men jeg står i det mindste ind for det!

• #32   18. apr 2010 Jeg kender godt til det med, at ville hjælpe dyr. Jeg ofrede f.eks. noget af min arbejdstid sidste år, for at hjælpe en syg due. Det sørgelige i det var, at jeg var den eneste, der tænkte på duen. Det var på et sted, hvor der dagligt går hundredvis, ja endda tusindvis af mennesker smiley
    - Så helt ligeglad er jeg ikke, som du kan høre smiley

Mine forbilleder er mere Jim & Allison Cronin, Dian Fossey og Steve Irwin, men sådan er vi så forskellige. Skal jeg nævne en mere hesterelateret person er det Stacy Westfall.

Jeg synes bare, at Jim Cronin's og Steve Irwin's arbejde var mere imponerende, da de arbejdede med vilde dyr og gav dem et godt liv. Grunden til, at jeg skriver var om dem, er fordi de begge er døde den dag i dag smiley

• #33   18. apr 2010

Det er godt, at du hjælper en due! Det ved jeg også den er glad for at du gjorde.
    Men hvorfor vil du så støtte Zulu kvægræs? (Måske ikke støtte, men du synes det i orden, fordi det sker for så mange andre dyr dernede, så er det åbentbart okay, at det sker? i jeres øjne)

• #34   18. apr 2010 Jeg ser det ikke, så på den måde støtter jeg det ikke, men jeg kommer bare med nogle facts om, hvordan farmlivet er.

• #35   18. apr 2010 Er rigtig glad for at du ikke ser det!

• #36   18. apr 2010 Det er sjældent, jeg gider se reality shows. Så heller ikke Djævleræs.

• #37   18. apr 2010 Har ikke gidet at læse hele indlægget smiley

Men jeg synes ikke det er mishandling, som de også selv siger: ''hvis vi ikke gør det, er der bare nogle andre der gør det'' hvilket også er rigtigt, det kan da være skide ligegyldigt om det er en prof eller ikke prof der brændemærker koen eller kastere den, fordi der står prof lige ved siden og holder øje med det bliver gjort rigtigt så det ikke er til skade for dyrerne, de får jo ikke lov at gøre noget der er mishandlning, det ville cowboyerne da heller ikke ligge deres navn til at deres kvæg bliver mishandlet.

Ud over det så som der også selv blev sagt fra en af deltagerne, jeg ville da 100gange hellere have ondt i røven en dag eller 2 pga. brændemærke og gå på ''marken'' hele året end at stå i en stald og blevet hævet i patterne.

Jeg ser problemet i det, om det er danskere der gør det pga. et tv program eller om det er cowboyderne der gør det selv når det bliver gjort under samme vilkår, cowboyderne skulle også engang selv gøre det første gang så det er jo det samme.

Kommentér på:
Zulu kvægræs!

Annonce