{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Zulu Kvægræs - Stakkels dyr:( {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og ser det, og lige nu har de en stafet, hvor det gælder om, at komme først rundt om en tønde, på et æsel, og tilbage, og så skifte rytter... Og jaja, fair nok konkurrence.. Men den måde de gør det på, får helt ondt indeni smiley De stakkels æsler bliver bare revet i munden, pisket og sparket til, hver gang en ny sætter sig op.. og jeg ved godt de er uerfarne.. men dét der, er generelt dyrplageri, synes jeg smiley

De bliver virkelig hevet i ved munden, man kan bare se, de synes det er ubehageligt... Ih altså..

Jeg synes de burde lære at ride bedre før de bliver sat til sådan noget, selvom det bare er for 'sjov'..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zulu Kvægræs - Stakkels dyr:(
  • #1   28. feb 2011 Jeg ved godt hvad du mener, men hvis du havde set lige dét jeg så, med de æsler, forstod du smiley

• #2   28. feb 2011 Sådan er det. og disse æsler prøver dette måske kun i 10 min... Men der er mere gruefulde ting end lige det

• #3   28. feb 2011 Jeg rider pt. på en skolehest, og jeg rider altså ikke sådan... smiley Så det er jo ikke alle, der gør det.. og dette var også overdrevet, fordi de var så ivrige og store mennesker, med kræfter, på det lille æsel.

• #4   28. feb 2011 Mette B.C..

Ja, ved det godt.. Blev bare lidt trist til mode.. smiley

• #5   28. feb 2011 i know men når man ser sådan noget må man filter det ud. jeg ser bort på hvordan de hiver i hestens mund og etc...

• #8   28. feb 2011 Jeg er af den mening af det program ikke burde havde været lavet. Dyrene behandles på ingen måde med respekt.
    Ved godt det er daglig dag i usa på de der ranch, men lige frem forvise dette i tvet?

Det endelig utroligt at der ingen som har lavet oprør pga det program.

• #9   28. feb 2011 Ja, det var virkelig voldsomt.. smiley

• #12   28. feb 2011 *Lille Teglgaard*
    NEJ! Kom nu! Den undskyldning er simpelthen for lam. Den bliver brugt i så mange diskussioner om dyrevelfærd og ridning. Helt ærligt! Det er 1 ud af 1000 heste der vil smide en rytter af, hvis den bliver behandlet dårligt, det er 1 ud af 1000 hunde der vil bide et menneske der slår den og jeg er 100 % sikker på at de æsler bare er vant til at blive behandlet dårligt og det er derfor de ikke reagerer.
    Desuden synes jeg det er så forkert at sige at der er værre ting i verden. Hvis man skulle sige det om alt, ville der jo slet ikke ske nogen fremgang! Dyrevelfærd i USA er noget der ikke findes og derfor er der om noget brug for man taler om det!

• #13   28. feb 2011 Man får super ondt af dyrerne smiley Især de æsler der smiley

• #14   28. feb 2011 Sådanne programmer overlever på seertal. Der er så meget andet at "spilde" sin tid på, så hvis alle der synes det er et skrækkeligt program ikke slår over på Zulu - ja så falder seertallet...... ser det ikke selv da jeg ikke finder et program fyldt med platte og sjofle bemærkninger særligt underholdende smiley

• #15   1. mar 2011 er helt enig i at det er et forfærdeligt program..og ser det heller ikke..jeg glædede mig da det første program startede, men var ikke mange minutter inde i det før jeg stoppede....hestene og de andre dyr bliver brugt som redskaber uden forståelse for dyrenes tarv..ligesom i så mange andre sammen hænge hvor mennesker håndtere dyr... ja men det er ikke en undskyldning..og ligefrem at lave et program hvor man bruger dyrene efter sit eget forgodtbefindende synes jeg ikke er ok.. det var noget helet andet hvis det var et dokumentar program hvor man gik ind i det etiske i USA´s håndtering af dyrene... og undskyldningen med at sige at sådan foregår det i USA er tynd... i kina flår de også hund levende...skulle vi så også lave et program hvor Joakim Boltsen og Masha vang skulle flå flest hunde på tid ?.....

• #16   1. mar 2011 Gitte F, nu er det sådan, at heste stadig bliver brugt som et nødvendigt redskab i lande som USA og fx Australien.
    Vi er bare så vant til, at heste nærmest er vores lille barn i DK.
    Men for 100 år siden var det ligesådan her, hesten var et redskab.

Dermed ikke sagt at jeg synes det er ok alle de ting de gør i kvægræset, men deltagerne rider nu ok generelt.

• #17   1. mar 2011 Trine K... det er jeg godt klar over..men den måde de bliver brugt på i kvægræs er ikke den måde cowboy´s bruger hestene på... de ved nemlig godt at man skal behandle dem ordentligt, ellers holder de ikke så længe eller kan i sidste ende ikke redde deres liv...hesten skal være toptunede til arbejdet og det bliver de ikke hvis de behandles som i kvægræs...folkene bag kvægræs er profilt mennesker, der sikkert også arrangere turisture, hvor turisterne kan huje og sparke til hestene med cowboy sporer på, fordi de skal prøve hvordan det er at være cowboy.. øv øv

nu har jeg så ikke set kvægræs siden det første program, så jeg kan ikke sige om deres ridning har forandret sig i forhold til det de lagde ud med...men i program 1 var det ryk i tøjlerne, bump i ryggen og spark med store sporer...og det er ikke iorden, hverken i USA eller herhjemme....

• #18   1. mar 2011 Har også set kvægræs,og dyrene bliver da ikke behandlet optimalt, det kan man da godt være enige om. Men synes måske man skulle slå ned på staternes kultur omkring rodeo ( ved ikke hvor meget misbrug der er i hesteverdenen, men absolut ren tortur ved tyrene ) før man begynder at skrive klagebreve til USA zulu kvægræs.

Kommentér på:
Zulu Kvægræs - Stakkels dyr:(

Annonce