Spørgsmål :o Spørgsmål :o
Jeg tænkte på... Hvis nu en person spørger om et råd om fx. stærkere bid, hvorfor kommer folk så med 'v istedet stop signal og blaah blaah'
Ærlig talt.. Hvorfor gør de det?
Jeg må indrømme jeg kan ikke helt se hvorfor. Det er ikke deres hest, ikke deres ridning, eller noget. I stedet kommer de med en lang prædken, hvor de jo egentlig lige så godt kunne sige man mishandler sin hest med stærke bid.
Altså bidet er jo alligevel ikke stærkere end hånden.
Lad nu vær med at flip ud, og tro jeg er en lille person der rider rundt med kandar på min unghest, der ikke kan gå stabilt til biddet, og blaah blaah (:
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.675
Det er da træls når lille lise spørger om noget og bliver overfaldet med alt muligt crap
dec 2006
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.249
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Det kunen jo være hestne fungerede bedst på noget andet, hvorfor må man ikke give råd efter det?
hvorfor SKAL man snakke folk efter munden?
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 667
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
Det er fair nok at give råd(evt. om andet), men folk overfalder dem, der spørger om hjælp!
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Som sagt.. Du ved ikke hvad rytteren eller noget har prøvet med hesten. Så kan det da godt være biddet er løsningen.
Folk blander sig i det hele efterhånden, og tror virkelig de er kloge..
Anett det er helt fint. Men jeg har det sådan, jeg læser lidt kommentar til noget ikke.
Men lille lise har spurgt, ole har sværet, lær den stop-signalet, karsten siger det samme, det samme gør hanne, karin og blaah blaah.
Og mange overfalder en. Istedet kunne man spørge, har du måske overvejet stopsignalet? ellers vil jeg anbefale det og det bid, det har hjulpet på blaah blaah.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Der er efterhånden en del der vælger smertefulde hurtige genveje istedet for at træne noget mere med hesten
okt 2009
okt 2009
Det er ikke bare lige at ride, så man må lære det fra bunden og bruge den tid det tager. For mig er hestens holdbarhed det vigtigste.
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Hjælpetøjler kan være hurtige løsninger. Men hvorfor kan de ikke vlære lige så gode som det andet?
Selv har jeg en hest. Den skal simpelthen longeres med indspændinger, for ellers kommer den ikke ned, frem og op med ryggen. Der er ikke tid til at lære den hest at gå dernede uden indspændinger. Eller jo det er der, hvis du have en halt hest. Men hvem vil det? (:
Også fordi Gipsy simpelthen er den mest højtgående hest man kan tænke sig. Hun har egentlig hovedet der hvor grand prix hestene skal have det naturligt. Hun har bare ikke ryggen med, og derfor bliver vi nødt til at bygge musklerne op med de indspændinger.
Vi ses, og håb for Cefir hun kommer levende ind ;b
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.275
- Kan ikke se problemet.
Spørgsmål :o