{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

hvorfor skal livet være så svært?! {{forumTopicSubject}}

ja her får nogle dage siden skulle jeg vælge om jeg skulle bo ved min far i norge eller min mor i sverige.. og det er jo ikke nemt men det løste sig.

men nu har jeg et andet problem.. jeg skal vælge mellem om jeg vil få en ny hest jeg kan ride og have glæde af eller få min elskede gamle pony igen :'') men han har en skade så han bliver ikke den store ride pony men alligevel er det jo min bedste ven :')

hvad ville i gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor skal livet være så svært?!
  • #1   17. jan 2010 Er der nogen der nogensinde har bildt dig ind livet er nemt?

• #2   17. jan 2010 Ny hest..

• #3   17. jan 2010 Gitte J
    jeg vil langt smiley planen er Berider smiley

Den bidløse vegetar! - Goodbye my angel .. ! nej det er der ingen der har, men det er for meget på en gang s;

Elisabeth S okay ..

• #4   17. jan 2010 Som du skriver lyder det som om du ikke er sammen med din pony nu, så hvis han er et sted hvor han har det godt ville jeg lade ham blive der, især hvis du kan holde kontakten med ham.

Prøv at kigge på nogle af salgs annoncerne og se om der overhovedet er noget du gerne vil have (:

• #5   17. jan 2010 Gitte J
    ja jeg bliver ved min far i Norge smiley og tak:)

Camilla F
    han blev leveret tilbage til gamle ejer og der vil han enten blive solgt videre eller blive aflivet/slagtet, men er ikke sikker men han vil blive solgt igen.
    jeg har fundet et par heste jeg rigtig gerne vil kigge på smiley

• #6   17. jan 2010 - I made you a promise, but could't keep it smiley < 3

Ja selvfølgelig, men livet er hårdt, svært, uretfærdigt og indimellem noget rigtig forfærdelig noget .. Get used to it ..

• #7   17. jan 2010
    Væn dig til det, livet er ikke nemt - men det ender for os alle på et tidpsunkt, så hvis man ikke gider leve det ordentligt så fortjener man det sku heller ikke.

• #8   18. jan 2010 Hvor i hårde at høre på.
    "Væn dig til det", "Get used to it".
    Ja, vi ved sku da alle sammen godt at livet ikke er nogen dans på roser, men alligevel kan man da vel godt ærge sig og have brug for at snakke om sine problemer. Og jo, så kan man diskutere om hvorvidt det er på HG man skal finde sin trøst, men lad nu være med at kommentere med sådanne kedelige og hensynsløse indlæg.

• #9   18. jan 2010 Hvis du vil langt inden for ridningen, så ville jeg helt klart vælge en ny hest som du kan komme langt på!

- men hvis der er noget i dig der siger at du bare vil ha din gamle pony tilbage så er det helt klart det du skal gøre.. Men hvis den står med skade er det nok begrænset hvor langt du kan komme i din ridning /:

Lyt til dit hjerte - det er det der kan tage din beslutning smiley
    Held og lykke med alting..

• #10   18. jan 2010 hvis din gamle pony har en skade der gør at du ikke kan komme derhen hvor du ønsker din pony skal tage dig, vil jeg tro at du om meget kort tid bliver "træt" af din pony igen, så mit råd er at du skal købe en hest der kan hjælpe dig mod dine mål...

du har solgt den pony en gang af en eller anden grund, så jeg tror ikke du får noget godt ud af at få ham tilbage, så hellere give ham fred (aflivet) måske er det det bedste for ham...

har selv stået i samme situation... og jeg valgte min "lille skat" fra, og en lækker anden pony til, og det er det bedste jeg har gjort længe...

• #11   18. jan 2010 Krikken og Bidløs vegetar.

I er da det mest gemene og modbydelige, jeg længe har været ude for.

Nej, ingen har lovet os at livet skulle være nogen dans på roser, men med det aktivitetsniveau i begge lægger på det her forum, MÅ I have oplevet at trådstarter nærmest har været kastebold mellem sine forældre igennem lang tid.

Hellere være forvirret og søge sine råd hvor man nu kan få dem, end at være ufølsom, ligeglad med andre menesker og ondskabsfuld.

Jeg ønsker jer alle en god dag fyldt med varme og overskud til andre mennesker :o)

Hilsen
    Pia (Silkes mor)
    God dag til jer allesammen

• #12   18. jan 2010
    Jeg har skam overskud til mennesker, men ikke når man klynker - ja livet er hårdt, depression, cutting, mobning og socialfobi er ikke sjovt men det er bare videre med livet, ellers kommer man ingen steder jeg lært.
    Står man i lort til halsen, så må man se at hive sig op.

• #13   18. jan 2010 For mig lyder det nu mest til at du kun har overskud til dig selv.

Det er faktisk ikke alle der "bare kan hive sig selv op", der er jo en årsag til at vi får mere og mere pres på ungdomspsykiatrien i disse år.

Jeg kender ikke din baggrund, men trådstarters situation er godt nok meget meget kedelig, hun er blevet flyttet fra Danmark til Norge og netop som hun falder til - skal hun vælge mellem sine forældre OG mellem Sverige og Norge.

Det er ikke klynk at være fortvivlet i den situation.

• #14   18. jan 2010
    Jeg har overskud til andre... Når de ikke klynker om at livet er ih så åh så hårdt... JA, du er ikke den eneste der har det hårdt.

Siden jeg selv har været igennem diverse sjove psykiske ting har jeg kun lært en ting. Sid og klynk og syntes at livet er sååå hårdt og du kommer aldrig videre, har set alt for mange folk sidde i år og klynke over dem selv. Vil man gerne videre så skal man sku ville det og sparke sig selv i røven og komme videre istedet for bare at sukke og tænke at livet da er uretfærdigt.

Er man fortvivlet, ja så er man det men man kan ikke sidde og ynke over det det næste lange stykke tid..

• #15   18. jan 2010 Sjóni . & Maria Catharina S
    tak smiley

og alle andre tak for rådene :')

Krikken (just like a tatoo, i'll always have you) .
    jeg vil bare lige sige at jeg er ikke en af dem der sidder måske i mange timer og tænker stakles mig ih åh o.s.v. jeg har været meget igennem på Islan (da jeg boede der) så jeg ikke såå svag smiley men har bare lige brug for lidt støtte så jeg ikke dropper det hele .. igen .. og høre andres meninger .

• #16   18. jan 2010 Krikken (just like a tatoo, i'll always have you) .: Hold da op hvor er du egentlig dum at høre på lige nu!
    Lyder lidt som om du bare selv vil have opmærksomhed...

• #17   18. jan 2010
    Ville jeg ha' opmærksom havde jeg noget været lidt mere kreativ (;

• #18   18. jan 2010 Hvad er så din intention med at skrive i dette indlæg...?
    Hvad er det lige hun skal få ud af dine sure opstød?

• #19   18. jan 2010 jeg vil nu give krikken ret for en gangs skyld.. Jo det er en kedelig situation at stå i, som trådopstarter står i.. Og selvfølgelig skal hun da have af vide at det er en kedelig situation... Men i mine øjne kan verden være langt langt værre end det hun oplever.. Derfor mener jeg heller ikke at hun vil være tjent med at man gav hende medhold i at situationen er noget af det værste der kan ske...
    Er det slemt, det hun står i?? JA, men det er ingenting i forhold til hvad livet byder os igennem en levetid...

Hun har valget mellem at vælge imellem to heste... Der er nogen der brændende ønsker bare at måtte få en hest/pony...
    Også er der de langt værre ting i livet som jeg slet ikke vil ind på her...

Men jeg ville til dig trådstarter sige:
    Det er hårdt at skulle fravælge sin gamle elskede pony fordi man vil videre med sin ridning... Men hvis du virkelig vil videre, så er der ikke noget andet valg... Med mindre man har råd/tid til to heste... Men op med humøret, den nye hest kommer du til at holde lige så meget af...

håber det hele løser sig som det skal

• #20   18. jan 2010 Camilla N.

Jeg vil - til dels - give dig ret, men netop i denne situation er det jo ikke kun valget mellem de to heste (som umiddelbart kunne virke som et lukiusproblem), men hele trådstartes situation.

Flytning fra Island til Danmark til Norge og derefter kastebold mellem sine forældre og valget mellem Norge og Sverige (nyt sprog, ny skole, nye venner).

Er man bare en lille smule aktiv på HG har man ikke kunnet undgå at følge med i den triste historie.

Jeg kan kun gætte, men for mig lyder det som om, at det med hestene er den berømte dråbe.

• #21   18. jan 2010 Camilla N: trådstarter ønsker jo heller ikke medhold i at hendes situation bare er den værste i verden. Hun beder bare om ård til om hun skal vælge den gamle pony eller en ny hest.
    At hun så synes at livet er lidt uretfærdigt for tiden, er vel sagen uvedkommende.

• #22   18. jan 2010
    Hun får det ud af det at man ikke altid får medynk og klap på ryggen af folk der siger at det er synd for en. Men at andres liv også kan være hårdt, men man behøves ikke sættes sig ned og være meget opgivene over for alting fordi der er et par bump (:

• #23   18. jan 2010 Aaarg rolig nu !
    Det var ikke sådan ment, men pointen har jeg altså ret i.
    Jo selvfølgelig har man brug for at klynke! Det gør jeg da også selv konstant. Især her på HG.
    Og det var sikkert forkert ikke også at skrive nogle trøstende ord, men det havde jeg altså ikke lige overskud til?

Så!
    Det jeg ville sige er, at selvfølgelig er det hårdt, og jeg HAR læst at du er pænt meget kastebold mellem forældrene, og at det er et svært valg, og at du konstant flytter fra land til land.
    MEN det ændrer ikke på at det er sådan livet er.
    Det betyder ikke man ikke skal klynke, men bare at man ligeså godt kan vænne sig til, at verden altså bare ikke er fair.

• #24   18. jan 2010 *Dream Team GDR*Silke*Atlantic Atlas*Klubmester 08 *

Hold da op!
    Nu har jeg ikke set hvor gammel du er, men eftersom du "underskriver" dig som "mor til silke", går jeg udfra du er i 20'erne/30'erne ..
    Der bliver jeg misundelig og enormt overrasket!
    At du synes at Krikken og jeg er nogen af de mest modbydelige og gemene mennesker, du har været ude for!
    Du må godt nok have haft et let liv.
    Selv jeg, som aldrig har færdes i meget slemme miljøer, har da godt nok oplevet mere modbydelige personer end to der siger til en pige på 14 (??) at hun er nødt til, at indse at livet er hårdt!

• #25   18. jan 2010 Bidløs

Bare lige for at korrigere dig så skrev jeg "jeg LÆNGE har været udsat for"

Heldigvis er det sjældent at jeg støder på mennesker, uanset alder, med så lidt empati som I udviste i jeres første indlæg.

Med hensyn til ikke at have overskud til de trøstende ord.... måske du skulle have ventet med dit indlæg, til du havde lidt mere overskud.

• #26   18. jan 2010 Pia:
    Om du skrev længe eller nogensinde gør godt nok ikke nogen stor forskel!
    Fordi vi ikke udviste empati gør det os ikke til modbydelige mennesker! Der er det DIG der skal styre dit ordvalg, for enten har du virkelig bare haft et enormt let liv, eller også formulerer du dig dårligt og disser andre uden at tænke dig om. Which one is it?

Om jeg skulle have ventet eller ej, er jo faktisk ikke noget der vedrører dig.
    Havde jeg - fordi jeg intet overskud havde og dårlig dag - brugt grimt sprog, svinet hende til eller andet, SÅ kunne du sige at jeg burde vente med at besvare til humøret var bedre, men en kommentar som jeg SAGTENS kan stå inde for nu, har du faktisk intet at skulle have sagt om, for det der kunne jeg ligeså vel have skrevet nu.

Kommentér på:
hvorfor skal livet være så svært?!

Annonce