{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

"Du er komplet sindsyg" - Boglæsning {{forumTopicSubject}}

Det var den sætning jeg fik smidt i hovedet i dag Ooo Sågar af min egen <b>dansk lærer </b> ! smiley

Haha. Det er fordi vi har en stor hovedværksopgave for os nu her her. Vi skal fremlægge for klassen. Jeg fik så smidt en bog i hovedet af vores bibliotekar (en Anden Dansklærer) Tror hun elsker mig højt. smiley

Nåh nåh. Det var så "Lille Lucifer" af Bent Haller

En Facinerende fortælling om 10-årige Ludvig der er udvalgt, og som Danmarks skytsengel må han rejse gennem tider og steder for at bekæmpe det onde som truer landet. Ludvig er en dreng på ti år, en dreng med fut i, som får kælenavnet ’lille Lucifer’. Sammen med veninden Liv turer Lucifer rundt i Danmark, rejser rundt i forskellige historiske perioder med det formål at redde danskerne fra formørkelsen, dvs. Den Onde selv. Med sådan et navn må det jo gå galt. Ludvig, der altså har en rem af huden, udvikler efterhånden træk, der umiskendeligt ligner dem vi finder hos djævelen: horn og ansatsen til sorte englevinger. Men så er der heldigvis Liv og kærligheden, som overvinder alt så vi får den slutning, eventyret kræver.
Inden vi når så langt, har vi været landet rundt fra Skagen til grænsen, via Fyn til Rådhuspladsen, over Sjælland og Samsø og atter retur fra Mols til Skagen. Undervejs møder vi et hav af kendte danskere: Prins Amled, Harald Blåtand, Troels Kløvedal og Prins Joachim, som alle involveres i kampen mod ondskaben. Det gælder også for Thit Jensen, Gøngehøvdingen, Tordenskjold, Willemoes, Leonora Christine, H.C.Andersen, Michael Laudrup og mange, mange flere.

Som sagt - en god bog. 850 sider

Jeg læste bogen på 1 ½ dag og der var ca. 54 kapt i.

Så fik lige smidt i hovedet at jeg var fuldstændig sindsyg at jeg kunne læse så hurtigt. haha.

Er jeg sindsyg at jeg kan læse så mange sider på så forholdsvis kort tid? og bruger bøger med 300-400 sider i som let læsningsbøger? ;D

Hva laver du? Wuuh Har været inde og se Avatar i dag ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Du er komplet sindsyg" - Boglæsning
  • #1   16. jan 2010 Efersom du er 17 år, så nej det er fint godt tempo ..

• #2   16. jan 2010 Hmm, nej synes heller ikke det er helt vildt..

Har også været inde at se Avatar idag...

• #3   16. jan 2010 Fed kommentar, for beundring. smiley
    Ikke sindssygt overhovedet. Ikke for mit vedkommende.
    Jeg læster også bøger på 300-500 sidder på ingen tid, hvis den er god.
    Men jeg læste da den sjette Harry Potter-bog, den tykkeste, på en halv dag. smiley Hvad kan jeg sige, den er spændende.

AVATAR! smiley Den er kanon god! Fantastisk fascinerende. Så du den i 3D?

Men jeg sidder lige og tuder lidt, for har lige snakket med Rasses (låneponyens) ejer, og har fået at vide, at der er chance for at han måske skal hjem igen til sommer. smiley Så jeg kæmper hårdt med tårene og følelserne for den lille fyr.

• #4   16. jan 2010 Lækkert at gide det ;D

Jeg har aldrig i mit liv læst en bog udover dem i skolen, som jeg var tvunget til.
    Det er blevet til i alt 2 romaner jeg har læst helt og så de sidste 6-8 romaner har jeg aldrig fået andet end et referat af.. Men jeg klarer mig nu glimrende.. Kan virkelig ikke finde roen til at sætte mig ned og læse i en bog.. Der er så meget andet jeg hellere vil (:

• #5   16. jan 2010
    Ikke sindsyg nej, men hvis man læser for hurtigt så misser man også meget af det essientielle i teksten :).
    En fra min gamle klasse læste dobbelt så hurtigt som alle os andre og over den gennemsnitslige læsehastighed - det viste sig at hun ikke fik fat i halvdelen af det og ikke kunne svare på spørgsmålene særligt godt, hvis det var nogle hvor der skulle tolkes mm. fordi hun ikke kunne finde ud af at læse langsomt og gå ned i teksten men hun farede hen over den ( så undre det mig ikke at hun sagtens kunne læse bøgerne 10 gange uden at køre fast i dem ).

Læser sjældent selv, nægter altid at læse bøger i skolen mm. - men har fundet en jeg gerne til læse så skal se om den er noget værd :).

Anyways, ser bare the voice tv smiley

• #6   16. jan 2010 Har også tygget mig igenem Harry potter på 4 timer. smiley

Den var fantastisk. Nej det gjorde jeg (heldigvis) ikke. Men havde det nu som om det var på vej ud i hovedet på en alligevel smiley

• #7   16. jan 2010 Jeg har nu rimelig godt fast i hvad der er sket i bøgerne. Heldigvis smiley

Det utrolige er at jeg til og med 5 klasse stortset ikke kunne læse - går i 10 kl. nu smiley

• #8   16. jan 2010
    Holder mig væk fra at læse bøger jeg ikke gider, hvilket jeg kan se allerede på 1 side - hvis jeg skal læse bøger jeg ikke gider, så tager det mig måneder at komme igennem dem og jeg har altid glemt hvad der er sket dagen efter.

Og dog, så også selvom jeg kan li bogen har jeg glemt handlingen en uge efter.

• #9   16. jan 2010 hehe smiley

• #10   16. jan 2010 Krikken: Har det på præcis samme måde.. Og jeg er bare så dårlig til at huske alle mulige tekster -.- Men hva fanden, når man kan komme med en plat, men bemærkelsesværdig konklusion så går det nok ;D hahaha

• #11   16. jan 2010 jeg elsker at læse. Det er et af mine fortrukne åndehuller/fristeder. Kan lukke alt andet ude imens

• #12   16. jan 2010
    MUCOLiL! - Jeg husker sangtekster virkelig virkelig nemt også selvom jeg ikke bryder mig om sangen. Men bøger, niiiix husker ikke en fis.
    Film kan jeg også tiltider ha svært ved at huske.

• #13   16. jan 2010 Næh det lyder da fint nok... Her forleden dag fandt jeg en bog på mine svigerforældres sofabord, på en 300 sider, læste den på et par timer...
    Jeg har også før i tiden læst bøger på samme volumen på en dag i weekenden... Det kommer lidt an på hvor spændende den er;o)

• #14   16. jan 2010 Tamora Pierce er også min yngling. har læst stort set alle hendes bøger(:

• #17   16. jan 2010 Næh jeg er lige sådan... Hvis det er en god bog kan jeg sidde med den i flere timer, men for det meste skal jeg også noget andet, og selvom jeg elsker at læse har jeg alligevel altid være nødt til at gøre noget andet end at sidde hele dagen.. sådan er jeg bare.. men jeg læser alligevel hurtigt og meget hvis det er en god bog, og mine klassekammerater synes også jeg er sindssyg XD
    Men det værste er når en god bog eller serie er slut.. så føler jeg mig så tom og savner personerne hehe smiley

• #18   16. jan 2010 uhhh syntes der er inponerendene at du kan læse så mange sider og tager klart hatten af for dig hehe tror sku ik jeg har åbnet en bog frivilligt i 6 år :S men det er fordi jeg ikke rigtig har tiden til det men som sagt syntes jeg det er godt klaret og håber du vil udnytte dit potinale når du skal vælge erhverv, ligesom jeg vælger at blive soldat ville det jo være super.... når men tager ihvertfald hatten af for dig. godt klaret smiley

• #20   16. jan 2010 Jeg er 14 år og kan læse det samme som dig på så kort tid.
    Så den der kommentar kan jeg også tit få smidt i hovedet - dog ikke af lærerne, da det mest er i fritiden jeg vælger at læse.

Det lyder helt somom man er unormal fordi man kan gøre det på så kort tid.
    Men som du jo kan se, så er det faktisk et helt normalt tempo - især i din alder.

• #21   16. jan 2010 Hov glemte dengang jeg fyrede en weekend af på at læse borte med blæsten på originalsproget... Det var vist et par tusind sider der røg der;o)
    Sidste sommer fik jeg også fyret begge mine jane austen bøger af på en dag, lidt nedern!

Kommentér på:
"Du er komplet sindsyg" - Boglæsning

Annonce