Er folk komplet idiotiske? - Hendvendelser til annoncer... {{forumTopicSubject}}
Ja undskyld jeg ved godt det måske kan virke provokerende, men jeg må indrømme at jeg bare blev fuldstændig forbløffet over en ignorance nogle mennesker åbenbart har til andre menneskers annoncer!
Jeg søger en ung hest og har tydeligt skrevet/udpenslet hvad det er jeg søger i en sådan hest.
Men alligevel har jeg fået utalige henvendelser der var direkte idiotiske i forhold til "kriterierne". Folk henvender sig med heste på 16+ eller heste der har haft store skader og siger: "Jamen den er ok nu" eller "selvom den er gammel er den frisk som en fisk"...
Søde venner jeg søger jo en hest jeg kunne håbe på at have i 20 år ikke en hest som ER tyve år!
Jeg har også lagt mærke til hvor mange der i salgs annoncer spørger: "udlånes den?" eller "søger du en part til den?"
Gud fri mig vel det ville gøre det hele så meget lettere hvis folk dog bare kunne forholde sig til ANNONCEN!
Jeg ved at der er mange andre der oplever det samme. Men jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk forsøger at sælge en hest der for eksempel er 20 år til en som søger en unghest? Er der nogen der kan fortælle mig om det er "tiderne" eller om folk bare generelt ikke læser det man gør sig umage med at skrive?
Jeg undskylder dette sure opstød, skulle bare lige af med noget
maj 2011
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 46 Svar: 208
feb 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 294
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
NEJ jeg ville ikke låne ham ud, og vær SØD at fortælle mig jeg ikke har spildt en hel time på ingenting!!
-_-'
De få ødelægger det bare, for de mange.
Men mht. søgeannoncer, synes jeg ofte folk godt kan ødelægge det lidt for sig selv, ved ikke at være helt konkrete, forlange meget til ingen penge, eller svare i beskederne under annoncen på dyr der ikke er det, der søges i annoncen. Det er selvfølgelig ikke alle, der er sådan. Men mange...
Det er det samme med bytte. Hvis man først har set én der har skrevet "bytte?" og annoncer har skrevet "måske", jamen så kører rullen jo :o)
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
Men ja. det andet er så dybt useriøst.
sep 2008
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 1 Svar: 366
feb 2011
Man jo folk må jo være desperate som Bettemus også skriver hvilket jo er meget trist... Men derfor synes jeg stadig at man skal overveje om det man foreslår er for dumt...
Til Karina S: Ja det er jo netop sådan nogle situationer der kunne have været undgået hvis folk nu tænkte sig lidt om Med hensyn til min egen søge-annonce har jeg klart og tydeligt skrevet hvad jeg søger. Der er heldigvis også mange fornuftige mennesker der henvender sig seriøst og i henhold til mine kriterier
Men jeg har før været ude og set på heste som slet ikke passede til hvad ejeren havde lovet om hesten. Det sker jo også at ejerne "glemmer" at informere om at hesten for eksempel har unoder... det kan bare være så dyrt når folk ikke er ærlige!
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Når folk har skrevet på ham af min, har jeg svaret på de første par spørgsmål de har haft, og derefter med det samme henledt på at de kan komme ud og se ham.
Dette er ganske enkelt fordi, at de useriøse købere hurtigt "smutter igen" når man begynder at vil have dem ud og køre efter dyret.
Jeg har til nu, ikke haft nogen på besøg, fordi folk de "bare lige ville høre" når de har skrevet, og jeg har sagt de skal være mere end velkomne, til at komme ud og se og opleve ham live
feb 2011
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Men ja, der er utroligt mange, der ikke evner at læse det der står.. Det ser jeg alt for mange gange..
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 40
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 1 Svar: 241
Det var virkelig latterligt hvilke henvendelser jeg fik + spørgsmål der tydeligt VAR skrevet i annoncen
Søgte en rutineret dressur-rytter og fik nærmest kun henvendelser fra piger der engang imellem havde redet deres forældres venners skovturshest. Jesus
feb 2011
Det er jo anstrengende at annoncere når folk ikke forholder sig til "hvad skrevet står"... Jeg er bare glad for at hesten snart er fundet, så jeg ikke behøver at bruge min tid på nogle menneskers useriøse henvendelser!
Men man må gi' dem at de er ihærdige og det faktisk også til en hvis grad er morsomt...
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 43
Håber du ikke giver op, og finder den rette for dig
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 33
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 33
jun 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 302
feb 2011
For nylig annoncerede jeg efter en part til min dejlige traver, der nu er ridehest Jeg søgte specifikt efter en til tirsdag og torsdag eftermiddag.
Den første rytter var god og ville gerne have part, men skrev så til mig efter han var prøvet, at hun ikke kunne tirsdag og om jeg ikke lige kunne lave noget om, så hun kunne ride mandage i stedet
En anden kunne slet ikke ride ham. Og så havde jeg en der var besluttet, men hvor jeg pludselig intet hørte
LÆS annoncerne inden du reflekterer. Du spilder din egen og andres tid, hvis ikke du er seriøs
Vil dog sige at jeg rekrutterede en sød part indenfor egne rækker til om tirsdagen og en anden til torsdag eftermiddage
Så jeg er yderst tilfreds
Ulla
Er folk komplet idiotiske? - Hendvendelser til annoncer...