3. jul 2008 Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
først ingen juleaften, men alligevel? {{forumTopicSubject}}
i tirsdags blev jeg uvenner med min mor, eller hun var sur på min søster, hvilket så gjorde at jeg skulle overfaldes, og hakkes ned, så snart jeg åbnede min dør for at gå tur med hunden. {vinen gjorde en stor del}.
men det ville jeg ikke finde mig i, og da hun igen i år, truede med ikke at ville holde juleaften, fik jeg nok!
jeg sagde direkte - hvorfor skal du aflyse julen?! hvorfor kan du ikke bare skride, når det er DIG vi ikke gider og glo på! så gik jeg, men hun råbte efter mig ; INGEN JUL I ÅR! - VED DU HVAD?! FIND DIG ET ANDET STED OG BO! ( nej, mig og mor kan ikke sammen ) så jeg gik. da jeg kom tilbage var jeg stadig rasende på min mor, og sagde at jeg var træt af hendes tomme trusler, og skrev på fb. at julen var aflyst. -da vi skulle holde den hos os.. og derpå var julen aflyst - JA. jeg ved godt det var min egen skyld. men var så mega træt af hendes klamme trusler. igår, kørte min moster så ud for at handle ind, da aftalen jo var, at det skulle vi. så nu var det altså for sent fik så endelig talt med min far, og han sagde at julen skulle holde hos os. da vi ringede for at sige det, var det for sent. alt var klart til imorgen, og der var ikke nok mad, til alle.
men så vågnede jeg op til en dejlig -glædelig jul besked. hvor julen bliver til noget
- godt nok, er der ingen gaver, ikke nok julemad, ingen pakker til pakkespil osv. men det går jo nok :o)
- det jeg ville med det her, var at selvom det ser sort ud, så skal det nok blive godt igen. og sige en rigtig glædelig jul til alle jer!
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 481
Min far er også bare skide sur, man må bare ingenting nu hvor han har gjort rent og bla bla. Så fed en julestemning her er Men familien kommer dog hjem til os i aften, så glæder mig bare til at de kommer så der kan blive hygget.
- Håber at du stadig får en god juleaften (:
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
jul 2006
Følger: 64 Følgere: 161 Heste: 4 Emner: 276 Svar: 1.733
hjemme hos mig er humøret hos alle helt i top! det er dett stort set altid!
jul 2008
men. de slags ture har vi tit ^
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
jul 2006
Følger: 64 Følgere: 161 Heste: 4 Emner: 276 Svar: 1.733
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 42
Respektere forælderen barnet (også selv om denne er 15), ja så respektere barnet også forælderen... det går begge veje i den alder.. Du har din mening og din mor har sin... det skal I have lov til... lige som du skal have lov at rase ud en gang i mellem... og.. lige som din mor også en gang i mellem skal have lov at se et glimt af sin "lille pige" som nu (desværre for hende) er blevet en stor pige med selvstændige meninger...
Håber du får en rigtig god aften alligevel og at både du og din mor begynder at respektere hinanden og den virkelighed i lever i.
jul 2008
mig og min mor kan ikke være i samme rum, uden at der smadres mindst 3 tallerkner. det er så ærgeligt, men sådan er det nu engang bare.
jeg er blevet smidt ud før, og røg på efterskole, hvilket har hjulpet zero
jul 2008
- de ved virkelig ikke hvor ondt det gør.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 42
Besøg din mor, bed hende lave en kop te.. sæt jer i sofaen og bed hende stille og roligt om at lytte til hvad du har at sige uden at afbryde... Fortæl hende først og fremmest at du elsker hende... sig til hende at du også ved hun elsker dig.. sig til hende, at du gerne vil være hendes "lille pige" et stykke tid endnu - men - at du også har brug for at være din egen... Sig til hende, at hvor ondt det end gør hende, så har du brug for at begå dine egne fejl... sig til hende, at du respektere hende, og at du gerne vil lære af hendes fejltrin, men at du har brug for selv at spørge.. sig til hende, at kæden falder af, hvis hun forsøger at "belære dig"... Fortæl hende at du gerne vil lytte til de grænser hun sætter, men at det ikke længere er nok at det skal ske bare "fordi JEG siger det"... fortæl hende, at du er ved at blive voksen og at du skal have en begrundelse lige som alle andre voksne... og.. at du ikke er ond, bare fordi du stiller spørgsmål til "hendes lov".. du er ved at blive voksen men er samtidig en lille pige på visse punkter...
Sig til hende igen at du elsker hende, og om I ikke skal sidde og hygge med at se gamle billeder.. derved tvinger du hendes underbevisthed til at erkende at du rent faktisk IKKE er nogen lille pige længere...
Begynd at gøre voksen-ting sammen... Efter nytår så indviter hende på cafe... snak om alt mellem himmel og jord som to voksne ville gøre.. Bid stædigheden i dig og spørg hende en gang i mellem "hvad synes du om...." - respekt går begge veje...
Gode tanker fra mig til dig..
først ingen juleaften, men alligevel?