{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Er det rimeligt af chefen?? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er lidt nemmere at starte fra starten.

Jeg startede i oktober, som ung pige i hus, ved nogle kollegarer til min mor. Derfor har de troet de har kunne behandle mig som de ville og udnytte mig. Indtil videre har jeg bare bæret over med dem.

Men på et tidspunkt i starten af november, ligger 'fruen' sig syg.
Første sygedag, var Rikke, pigen jeg passer, også syg, hvor hun var nød til at tage den syge mor-baby, da hun selvfølgelig heller vil være ved hende end mig, når hun alligevel render for næsen af hende.

Næste dag har hun det fint, ja åbenbart så frisk, at hun vil udnytte sin 'sygedag' til at sidde ved computeren og ordne ting og rende fra kontoret og ud i køkkenet for at spise hele tiden, og derfor gøre det svære for mig, hvor hun hver gang bliver nødt til at passere mig, der sidder mig den stadig sløve pige, der pylrer hver gang hun ser sin mor.

Og tredje dag, foregår på samme måde. Helt frisk er hun. Hun fejler ikke en skid for at sige det mildt og det gjorde hun heller ej dagen inden. Men hun skulle jo også gøre klar til at få nyt tæppe på, så så 'syg' som hun var, var hun alligevel i fuld galop.

Nu til sagen.
I går havde jeg det skidt og var sløv, og kunne mærke at jeg i dag nok havde det en del værre, for halsbetændelse var på vej.
Når jeg har halsbetændelse er det rigtigt slemt, og jeg har altid problemer med at slippe for det igen, selv med pencilin, fordi det er så kræftigt.

Men jeg ringer så her klokken 5, hvor jeg lige er vågnet, da jeg normalt måde klokken 6 nogle dage.
Jeg siger så at den er helt galt, og jeg har tilmed lagt vågen fra klokken 10 i går aftes til klokken 3 i nat, og ikke kun sove, fordi jeg ikke kunne trække vejret ordenligt med alt det slim i halsen.
Hun siger bare koldt, at så må hun se om hun kan finde en løsning.
Hun ringer kort tid efter, og så 'spørger' hun kræfteme om jeg ikke bare er pylret over at have ondt i halsen. Forklare hende så, at jeg ikke er den type der bare melder mig syg, uden at have det rigtig skidt. (Hvilket hun jo åbenbart tillader sig) Jamen hun kunne ikke finde en klokken 5 om morgen til at passe hende og hun kunne ikke tage fri. Hun gik jo også på arbejdet, selvom hun var syg, det var hvad jeg fik at vide. HVAD? Hallo spade, hvad så med den gang....

Kan hun tillade sig det?!

Hun siger jo indirekte at hun ikke har tillid til mig.
Og egentlig har jeg gjort dem en tjeneste ved at sige nej tak tik 2 lærepladser jeg blev tilbudt efter jeg har sagt ja til dem, med vished om at jeg prioterede min uddannelse først, men alligevel kunne jeg ikke sige at de måtte finde en anden, allerede inden jeg var startet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det rimeligt af chefen??
  • #1   13. dec 2009 Desuden er det jo heller ikke mit problem, at hun ikke kan finde en til at passe pigen.
    Hun ved sgu da at jeg også er et menneske, der kan blive syg som alle andre, så man forberede sig sgu da på at det kan ske, så man laver aftaler med nogle folk.
    Og halløjsa mester, det er søndag. De fleste har fri i dag.

• #2   13. dec 2009 Øh nej, det kan hun sådan set ikke tillade sig.
    Er du syg, så er du syg-slut prut finale.

Hun må højst spørge om hvor længe du forventer at være syg, andet må hun ikke.
    og du kan jo bare sige at du har talt med din fagforening og at du ringer når du er rask.
    plus at du i mellemtiden ikke vil kontaktes af hende, og at hvis hun gør det, at du så vil henvende dig til din fagforening.

• #3   13. dec 2009 jeg ville ikke finde mig i den behandling - jeg ville skride mon ikke du kan finde noget bedre en dårlig 'arbejdsplads' er det allerværste

• #4   13. dec 2009 Jeg søger bestemt også noget andet, men der er ikke så meget i min kommune. :s Så bliver nødt til at tjene det lidt, indtil da.
    Men pga. af dem, er jeg irriteret når jeg kommer hjem, og det ødelægger hverdagen for mig, for det går ud over mine søskende, og min mor bekymrer sig også over det osv.
    Det er ikke rimeligt at en job, skal ødelægge det hele for en.

• #5   13. dec 2009 nej, man skal have det godt med de man laver, har samme problem der er heller ikke noget at få i min komune som uudannet smiley
    jeg går pt. med aviser for at tjene lidt tjener alligevell 3.500kr (:
    det okay pt (:

• #6   13. dec 2009 Jeg ville heller gå med aviser hver morgen og tjene mindre, end at arbejder der hvor jeg er nu.
    Men ja, det kan jeg heller ikke, for de vil ikke have nogle på 19.

• #7   13. dec 2009 Det er lidt svært med lige dit job, da det ikke er omfattet af nogen overenskomst, derfor er der som sådan ingen mindsteløn.
    MEN!- de almene regler gælder stadig, så som reglerne omkring sygemelding.

Men henvend dig nu til en fagforening, de er meget mere inde i reglerne omkring sygemelding.
    Og når du så har gjort det, så har du lidt mere at svare igen overfor din arbejdsgiver med.

• #8   13. dec 2009 Jeg er sikker på,at der er regler for ung pige i huset. Kontakt fagforening, og hør.

Kommentér på:
Er det rimeligt af chefen??

Annonce