{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Er det rimeligt af sælger {{forumTopicSubject}}

Jeg er nødt til at høre jeres input til denne sag.

Jeg har købt en gjord på DBA.dk. Bød en pris inkl. porto og sælger svarede ok, send penge og adresse, så sender jeg med GLS.

Nu har jeg så modtaget en besked, hvor hun skriver at hun har sendt den afsted med Postnord, hvilket jeg slet ikke er tilfreds med, da leveringstiden er meget længere og risikoen for den bliver væk er STOR.

Skriver til hende at jeg håber den kommer frem, men at jeg forventer at få mine penge retur, hvis den ikke gør, da hun jo har skrevet hun ville sende med GLS. Det mener hun så slet ikke jeg har krav på, for jeg havde jo ikke krævet at det skulle være GLS. Og ned det havde jeg ikke, for når hun skrev det, regnede jeg da med det var det hun ville gøre.

Er det for meget forlangt at kræve det er hendes ansvar den når frem, når hun nu har valgt at sende som brev i stedet for?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det rimeligt af sælger
  • #2   17. mar 2017 Meget muligt, men når sælger skriver hun vil sende med gls idag, så forventer jeg jo min pakke mandag. Nu vælger hun så at sende som brev med længere leveringstid og større risiko. Det syntes jeg faktisk ikke er i orden uden at spørge mig. Jeg ville meget hellere have betalt lidt til porto, hvis det sikrede mig en mere pålidelig forsendelse.

• #3   17. mar 2017 Hvis den er sendt som pakke, så er der jo track'n'trace på - så bed om det og slå koldt vand i blodet smiley Dukker den ikke op, så må hun jo selv kontakt PostNord - og ja, hvis den så er blevet væk, så må det jo forventes at hun får penge af PostNord, og så kan du få dine penge igen. Men mon ikke at den dukker op - jeg modtager da jævnligt fra PostNord uden problemer smiley

• #4   17. mar 2017 Den er sendt som brev, så der er ingen tracking og postnord erstatter ikke.
    Var den sendt som pakke hos postnord havde jeg jo haft lidt føling med hvor langt den var, men som brev kan man bare krydse fingre.

Og desværre har postnord indenfor ganske kort tid smidt både alm brev, quickbrev og to af mine pakker væk smiley

• #5   17. mar 2017 Syntes måske det er at tage sorgerne på forskud. smiley

Vent nu lige og se.. GLS kan også smide pakker væk. Og uden at det skal lyde fordomsfuldt eller nedladende har de altså en tindens til ikke at ansætte de mest skarpeste knive i skuffen, som pakkeudbringer..
    har tidligere oplevet at de satte et dyrt kamera på trappen (uden tilladelse til dette) så den stod frit fremme. Og alle og enhver kunne tage den.
    Og har flere historier der fra.. så rolig nu! Den ene er altså ikke bedre end den anden. smiley

• #6   17. mar 2017 Okay, så var jeg også blevet lidt knotten - havde i aftalt at den skulle sendes som pakke?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #7   17. mar 2017 ja, sælger må sende som denne vil, med mindre andet er direkte aftalt.

• #8   17. mar 2017 "Hvis du overfører pengene og sender adresse, så sender jeg med GLS". Det er for mig et løfte om forsikret pakke. Havde virkelig ikke forestillet mig at jeg skulle spørge direkte, om hun nu også ville bruge GLS.

Havde hun valgt pstnord som pakke, havde jeg ikke reageret så voldsomt, men nu er den i stedet sendt som. alm brev uden nogen form for garanti.

• #9   17. mar 2017 ja syntes du overreagere..

hvad med at vente med og kræve pengene retur før du overhovedet ved om pakken/brevet er tabt?

havde en køber skrevet sådan til mig allerede samme dag som tingen var set var jeg nok også blevet lidt rasmus modsat, over sådan en aggressiv besked

derudover er dao gls osv bestemt ikke fejlfrie
    har eks oplevet med gls flere gange at få besked din pakke vil blive leveret den og den dato. for så de kommer en anden dato før den angivne hvor man o så ikke er hjemme og derfor kankøre hele vejen til nærmeste pakkeshop

dao valgte at smide en pakke midt i min gårdsplads kl før jeg stod op (inden 7 ) som jeg så kunne jagte rundt i blæsten, heldigt det ikke regnede.. den var ikke så stor var nogle gigt piller til katten

ja postdk kunne jeg også komme med historier om

• #12   17. mar 2017 Sælger har nu skrevet, at hun har hentet pakken og sendt den med GLS i stedet.

Problemet er IKKE at hun har valgt postnord, selvom jeg foretrækker alt andet, men derimod, at hun havde skrevet hun ville sende med GLS = tracking og forsikring, men i stedet har sendt som almindelig brev med postnord = ingen tracking og ingen forsikring.

Og jeg har IKKE krævet pengene retur, men skrevet at jeg forventede at få dem retur, hvis pakken ikke dukker op, da det er hende der har valgt at sende uden tracking selvom hun havde skrevet noget andet.

• #13   17. mar 2017 stadig lidt dramaqueen opførsel du startede ud med..syntes jeg. men nu er du glad du fik det som du ville have smiley og mon ikke sælger bare skriver bag øret hvem hun ikke vil handle med en anden gang..
    må da ærligt indrømme jeg vil betænke mig bød du på¨noget jeg havde til salg. ville ikkk risikere og skulle gennem det samme

• #14   17. mar 2017 Jeg kan godt se hvor du vil hen ts, specielt i forhold til situationen med postnord lige nu ??

Jeg ville nok bare spørge om hvorfor hun havde ændret forsendelsesfirmaet inden jeg kastede "penge retur" kortet.
    Men jeg forstår dig.

• #15   17. mar 2017 Begrundelsen var at det var billigere. Og det er da ok hun gerne vil gøre det billigt, men så mener jeg hun burde høre mig om det var ok det pludselig var uden tracking/forsikring. I så fald havde jeg jo kunnet sige til eller fra.

At kalde mig dramaqueen fordi jeg gør sælger opmærksom på, at jeg forventer hun tager ansvaret for varens hændelige undergang, når hun har ændret forsendelsesmåde, det kan jeg simpelthen kun ryste på hovedet af.

Men udfra svarene kan jeg konstatere, at jeg fremover kun skal købe fra sælgere der giver samtykke til at sende med forsikring/tracking.

• #16   18. mar 2017 Jeg ville også blive sur hvis jeg havde betalt for en forsikret forsendelse og sælger så vælger at sende som brev ? Hvis hun vælger at sende på den måde må hun også påtage sig risiko hvis brevet forsvinder ?
    Når jeg sælger noget aftaler jeg altid med køber hvilken form det skal sendes på for det er jo dem der betaler det ? og hvis de vælger brev? Så er risiko deres , vælger de pakke og den skulle forsvinde hvilket jeg så heldigvis aldrig har oplevet ? ja så er opgaven jo min at få skrabet pengene eller pakken hjem igen, da det er mig der er postens kunde.

Jeg forstår så ikke lige hvordan hun kan hente et brev som hun HAR sendt ? hvor henter hun lige det ?

Kommentér på:
Er det rimeligt af sælger

Annonce