400 dage siden .. {{forumTopicSubject}}
I dag er det 400 dage siden at Baby forlod denne jord .
9600 timer uden den dejligste personlighed, den rødeste pels og den brede hvide blis .
Ja, for helvede hvor jeg savner Baby.
Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at man kunne komme så langt ind på livet af en hest .
- og da jeg prøvede Baby regnede jeg da heller ikke med det . Han løb med mig og der var stortset ingen connection mellem os . Nej, det var ikke "love at first sight" . Og dog . Jeg kunne mærke at han lyttede lidt, bare lidt. Jeg lavede en masse volter og til sidst var det med vores begges gode vilje at vi tog en frisk galop til den anden ende af marken. Befriende. og det var blot min første tur på ham.
Det udviklede sig til et eventyr. Lange ture, koncentreret træning og leg . Orh, for helvede . Jeg elsker jo den hest !
Vi kom så langt . Sammen lærte vi hvordan man opbyggede de rigtige muskler, lavede svære øvelser og bare forstå hinanden . Det var liv og glade dage .
Hvilket der ikke er mere .
Ikke liv . Ikke glade dage .
For Baby blev aflivet og jeg har aldrig været ligeså glad siden.
Han havde åbenbart gået og spist en giftig plante (lad brandbæger brænde i helvede!) i løbet af sommeren og giften havde samlet sig i hans lever, som tilsidst gav op .
Men det grumme ved det hele var, at det kom fra den ene dag til den anden.
Jeg havde redet en skønherlig tur på ham fredag og mandag fik jeg mit livs værste besked . Han var blevet aflivet .
Siden den dag har jeg været tom . Jovist, jeg har da været glad for Sietse, min 'nye' part, men det er bare ikke nær det samme . At få ny part var jo ikke noget jeg valgte . Valget blev taget for mig .
Tror simpelthen ikke det kan sammenlignes med salg eller "normal" aflivning . For der er man godt klar over hvad der vil ske, man ved hvorfor man har valgt det . Jeg ved ikke hvorfor nogen (højere magter..?) har valgt at tage min elskede røde hest fra mig, og så i sådan en tidlig alder . Staklen var kun 7 år .
Når jeg tænker på ham nu, suger det i maven og gør ondt i brystet . Men jeg kan ikke græde . Jeg græd hele den dag . Mine øjne var helt tørret ud til sidst .. og det har de været siden . Undtagen nu selvfølgelig . hehe, det er klart .
Har ikke ladet mig selv tænke på ham så længe ad gangen.
Han gik fra at være en hest der bare ikke kunne stå stille i få sekunder af gangen til .. ja, det her:
http://hestegalleri.dk/uploads_large_wm/933679.jpg?24-09-2008 23:11:17
Nu sidder jeg så her, med tårene trillende ned af kinderne .
<b>Hvordan kommer jeg videre?</b>
Hvordan kan jeg lade mig åbne helt igen og tage en ny hest til mig ?
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Skrev bare lige hvad der faldt mig ind .
okt 2005
Følger: 88 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 457 Svar: 2.107
men jeg har det på samme måde med min pony
hun gjorde mit liv helt anderledes hun forvandlede den mest grå dag til sol og sommer.
men jeg tror det handler om i sit hovede som jeg er ved at have styr på nu at sige okay nu har hesten fred for den smærte den evt. har måtte have. og tænke på alt det posetive man har gjordt og takke den for alt det den har givet en altså hesten
noget andet jeg også bruger med min tanja pige er at sætte mig uden for og kigge op i den åbne stjerne himmel og snakke med hende fortælle hvordan jeg føler og tænker & ikke mindst hvor meget jeg savner hende har gjort det med flere dyr efterhåden da det aldrig er nemt at sige farvel til dyr man elsker så fandens højt!
selvom det virker dumt at tale op i stjernehimmelen så virker det for mig
+ de posetive og glade tanker.
jeg tænder også kirkegårds lys i haven på mine mange dyrs dødsdage og snakker med dem
jeg er hverken kristen eller anden form for troene men
det hjælper selv om det virker fjollet!
sorry hvis der er stavefejl er mega træt held & lykke med det
og sov rigtigt godt
mvh. Pernille LP.
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 423
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 423
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
skideuretfærdigt i en sådan alder, bare ved en dum, dum lorte plante . hold kæft vi lever i en underlig verden.
Jeg føler virkelig med dig, det må være hårdt som bare pokker .
tror ikke du kan gøre noget speielt mht. Sietse, andet end give det tid, tid og tid.
Held & lykke med det hele.
400 dage siden ..