{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

KANIN HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle (: !

JA om ikke særlig længe står vi med en masse kaninunger, men det er ikke det (: !

Nu til spørgsmålet :

Når min kanin føder og hvis så af der er en hun ikke vil have kan man så prøve og lægge kaninen ind til en anden hun kanin og se om den vil tage den til sig ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KANIN HJÆLP !
  • #1   29. aug 2009 Det ville være meget meget usandsynligt at hun ikke ville tage sig af en enkelt unge. Jeg har avlet knainer i mange år og fået rigtig mange kuld unger og har aldrig oplevet det. Enten bider hun dem alle ihjel når de e født, hvis ikke hun vile kendes ved dem, eller også passer hun dem alle.

Og nej du kan ikke lægge en kaninunge ind til en anden kaninhun. Tror ikke den anden kaninhun på nogen måde ville værdige ungen et blik, desuden ville den andne hunkanin jo ikke have mælk til ungen.

• #2   29. aug 2009 altså,

da jeg var 6 - 11 år. - har jeg haft hunrede vis af kaniner.
    vi har haft rigtig mange kuld, og ''avlede'' rigtig flotte kaniner.
    ingen af dem har sagt fra ved sin unge(r) ..
    - så hun skal nok klare det d;
    det meget sjældennt en kanin mor siger nej (;

held og lykke med ungerne, når de kommer smiley

• #3   29. aug 2009 Kaniner gør det ofte enten eller. Enten bider de ungerne ihjel eller også passer dem dem.

• #4   29. aug 2009 du skal bare huske at du skal røre moren først inden du tager en af ungerne op, når de er helt små.. for hvis de ikke lugter af moren, kan hun finde på at bide dem ihjel..
    og sandsynligheden for at en anden kanin vil tage sig af en efterladt er meget lille. for tit i naturen, vil moren ikke passe en unger der er noget galt med og derfor gør de det.. de kan mærke så hurtigt om den er syg eller what ever.. (:

• #5   29. aug 2009 det plejer som regelt af være sådan at kanin mødre er utrolig gode mødre, men hvis de udstøder en unge eller hele kuldet er det som regelt fordi der er noget galt med dem, det er derfor meget dumt at blande sig.
    man skal bare som ejer sørge for at "morkanin" har de optimale forhold til at kunne passe sine unger

• #6   29. aug 2009 Fæhesten .. : præcis! smiley

• #7   29. aug 2009 pindsvin *team bal* .: havde slet ikke set at du havde skrevet det samme.. men dejligt at der også er andre der er enige i ens lærdom

• #8   29. aug 2009 Har nemlig haft kaninunger SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mange gange og det har aldrig været et problem, men min venindes kanin har det med at tage nogle fra hun ikke vil have ?

Kommentér på:
KANIN HJÆLP !

Annonce