2.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hjælp?! ( kanin ) Hjælp?! ( kanin )

Hej allesammen ved godt at det ikke er om heste men har virkelig brug for jeres hjælp:)

Min kanin har igen fået øjenbetændelse og de andre år hvor hun har fået det har vi lavet kold kamille te og dyppede på de værste områder. Men i år hjælper det ikke
smiley så jeg ville høre om andre har gode måder til at få det væk? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp?! ( kanin )
  • #1   13. jul 2016 Du skal til dyrlægen med den - helst i dag, og få noget salve.

Kamillete må i øvrigt aldrig bruges i øjnene.

• #2   13. jul 2016 Saltvandsdråber! Det er jo også det vi mennesker bruger.
    Hvis du skal lave det selv skal du bare blande kogt, afkølet vand med salt.

• #3   13. jul 2016 Jeg er enig med Veo. Afsted til dr. dyr og aldrig kamillete i øjnene.

• #4   13. jul 2016 Veo. Jeg bruger det heller ikke i øjnene på hende men rundt om smiley

• #5   13. jul 2016 Men stadig, glem kamilleteen og smut til dyrlægen.

• #6   13. jul 2016 På apoteket kan der købes nogle saltvandspipetter. Så vidt jeg ved er de ikke så dyre, og de er beregnet til øjne.
    Vi bruger dem nogle gange til vores hund, som godt kan få lidt puds i øjnene, når hun løber efter sin bold direkte ind i kratter og buske. smiley Man behøver altså ikke haste til dyrlægen, fordi dyret har øjenbetændelse - det er der ikke nogen ide i at betale 700 kroner for (eller hvad det nu koster for en kanin..) smiley

• #7   13. jul 2016 købt aldrig menneskelige ting til dyr aldrig de kan dyrene slet ikke tåle og kan komme slemt til skade. husk det. jeg vil anbefal dyrlægen med det sammen.
    så den kan for det korrekte medicin. men ved aldrig med øjnedråber som er til mennesker hvad der er i og overhovedet om dyret kan tåle det smiley

• #8   13. jul 2016 Hvis dyret ikke kan tåle saltvand fra saltvandspipetter fra apoteket, så er der da noget helt galt. Det er samme opløsning som saltvandet i øjnene, ergo til at skylle og rense øjne med. smiley

• #9   13. jul 2016 Problemet med at behandle selv, især når det kommer til øjne, er problemet kan være værre end man kan se med det blotte øje. Hvad man tror er en almindelig øjenbetændelse kan være en ridse på hornhinden, som dels gør meget ondt og dels kan betyde at dyret mister synet.

• #10   13. jul 2016 Vil anbefale dyrlæge først, men prøv med saltvand smiley

• #12   13. jul 2016 Nu skriver du jo, at den IGEN har øjenbetændelse. Tilbagevendende øjenbetændelse hos kaniner kan ofte skyldes problemer med tænderne. Den SKAL til dyrlæge.

• #13   13. jul 2016 Ja det kan godt være tænderne den er gal med. Men tidligere på året lignede det også min kanin havde øjenbetændelse. Vi tog til dyrlægen, og det viste sig at den havde fået noget i øjet. Vi fik en recept på nogle øjendråber vi skulle dryppe i hendes øje smiley Så det kunne være den havde fået noget i øjet smiley

• #14   14. jul 2016 Mavis:
    Nogle mennesketimg kan sagtens bruges til dyr. Vores dyrlæge anbefalde os at bruge øjndråber beregnet til mennesker til vores hund. Han sagde at det var det samme + det var billigere

Kommentér på:
Hjælp?! ( kanin )

Annonce