724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ilder spørgsmål Ilder spørgsmål

Min kæreste har købt sig en ilder som er 2½ måned og det er en dreng.

Vi har læst at hanildere bør blive kastereret, da de ellers vil være alt for umulige og begynde at tisse over det hele.
Er det rigtigt? Og hvis ja, er der så andre udveje?

Den bider utroligt meget fordi den hurtigt bliver enormt legesyg og så går det voldsomt for sig.
Fik at vide at den nemmeste måde at lære dem at lade hver med at bide på var at tage den i nakkeskinnet til de åbnede munden og sige " fy" eller ah ah"..
Vi har gjort det at vi har sat ham ind i buret hver gang han er blevet for voldsom og bidt for hårdt, så han måske på den måde kunne lære at lade hver (Han løber frit i lejligheden).
Hvordan er det bedst at opdrage på dem?

Bliver de mere rolige med alderen?

Kan man vænne dem til at være dagaktive istedet for natteaktive?

Har de det bedst med en anden ilder eller er det ok at holde dem alene hvis man er meget hjemme hos den?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ilder spørgsmål
  • #1   8. aug 2009 det bedste ville helt sikkert være at kastraere ham . også vis han nu skal mødes med andre ildere smiley

Det er en god ide det med at sætte den i buret når den bider da den hustigt finder ud af at det med at bide er = kedsomhed , men i skal også tænke på hvorfor bider han ? er det bare fordi han er en drenge røv og pisse uartig eller er det fordi han er bange ? for hvis han er bange hjælper det ikke at straffe ham . gå ned på det lokale apotek og køb noget levertran olie og smør på jeres fingre , på den måde vil han hurtigt finde ud af at hånden er = noget positivt smiley

Ja de fleste bliver lidt roligere med alderen smiley

en ilder er et flok dyr og har det aller bedst sammen med andre ildere .. også selvom i er meget hjemme hos ham . + de bliver mere tamme når de er to fordi de kan bruge hinanden til at komme ud med alt kruttet på smiley

Håber det hjalp lidt smiley

• #2   8. aug 2009 Okay. Hvorfor er det bedst at kasterere ham helt præcist? Det ville min kæreste meget gerne undgå hvis det var muligt.

Ved at han er legesyg og ikke bange.. Men den bedste måde er at sætte ham i buret istedet for at tage ham i nakkeskinnet?
    Og hvad er det levertranolien gør?

Ellers tak for svarene :O)

• #3   8. aug 2009 Fordi det vil gøre ham en del tammere og så vil det fjerne en del af hans lugt + i vil kunne mødes med andre ildere både hanner og hunnere smiley

Det med at tage i nakke skindet er også en god måde at lære dem det på da det også er det mor ilderen gør smiley og det er meget efektivt smiley måske mere end det med buret ?

olien gør ikke noget specielt , men de ELSKER den olie smiley

• #4   8. aug 2009 Nu ved i godt at ildere KUN må få rådt kød ikke også ? og intet andet smiley (selvfølgelig udover deres tør mad )

• #5   8. aug 2009 Okay, det vil jeg fortælle ham det med kasterationen for han fik at vide at ildere ikke lugtede og derfor valgte han at få sådan en smiley

Ja tænker også at den med nakkeskindet er mest effektivt, men kunne bare forestille mig at det er lidt for brutalt for en lille ilder at blive taget i nakken af et stort menneske.. Men hvis det er det mor ilderen gør kan det ikke være så slemt jo

• #6   8. aug 2009 Det er overhoved ikke slemt du tager han i nakke skindet ! smiley har selv gjordt det med begge mine og de er engler nu ! hehe

• #7   8. aug 2009 Er det egentlig ikke synd at holde en ilder i et bur? For mig er det lidt det samme som at sætte en kat eller hund i bur, for synes at ilderen minder om en blanding mellem en kat og en hund i personlighed og samtidig rigtig kloge. Synes bestemt ikke at de høre til i et bur

• #8   8. aug 2009 Jo det synes jeg også ! men kun hvis man har et lille bur ! mine er inde når jeg er på arbejde eller i skole og det klare de fint smiley men nu har de også hinanden til at hygge sig med ! hvis man kun har en så keder den sig i buret og begynder at ruske i trammerne smiley ildere er rigtige kloge dyr ! og kan komme op næsten alle steder ! man kan også lære dem en masse kunstner !

• #9   8. aug 2009 Svenni&Charlotte : De må altså også godt få melon og banan! smiley

• #10   8. aug 2009 bare af ren nysgerrighed !? hvad hedder den lille dreng , hvor er han fra og hvilken farve har han ? xD

• #11   8. aug 2009 ¤'' Cilleh&Flora ''¤ .

Nej det må de ikke ! de kan ikke tåle det !

• #12   8. aug 2009 Svenni&Charlotte : Vi har ildere / fritter i den fritidsklub jeg går i og de får altså melon og banan, de er ikke døde endnu?

• #13   8. aug 2009 Ja det er selvfølgelig en helt anden sag hvis man har to og et stort bur :O)

Den har ikke rigtig fået fast navn endnu, indtil videre hedder den Futte, opkaldt efter en af mine afdøde rotter :O) Han er købt i dyrhandlen i city 2 og er helt almindelig standart grå og langhåret..

Normalt ville jeg ikke købe dyr fra en dyrhandel. Men vi var ude og se på dyr for at få en idé om hvilken slags det skulle være, så vi var i mange dyrhandlere den dag. Vi fik lov at nusse lidt med de to ildere de havde, og blev ret vilde med ham, og der gik vel lidt konkurrence i det, for han var egentlig reserveret til kl 12, og kl var 3 om eftermiddagen og han var stadig ikke afhentet, så vi tænkte at det var nu eller aldrig og så endte vi altså med at få ham med hjem smiley

• #14   8. aug 2009 Havde ikke set det du havde skrevet med råt kød.. jo det ved vi godt :O) Manden i dyrhandlden fortalte det, men han sagde at det ikke helt passede. Og så sagde han at de også måtte få grøntsager men at de sjældent gider spise dem.
    Vi holder os bare til dens tørfoder, dels for at være på den sikre side og dels fordi den ikke gder spise andet, ikke engang rå æg vil den have smiley

• #15   9. aug 2009 ¤'' Cilleh&Flora ''¤ .

nej måske er de ikke døde , men en ilder kan ikke tåle sukker og dermed heller ikke frugt sukker ! de kan gå i kramper af det og derefter dø . så giv dem hellere et stykke kød ..

Kommentér på:
Ilder spørgsmål

Annonce