{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Stress? {{forumTopicSubject}}

Heej (:

Jeg faldt lige over en side med symptomer på stress, og blev overrasket over at kunne nikke genkendene til størstedelen af dem?
Troede faktisk kun det var voksne der kunne få stress, af en eller anden grund. Er det normalt for en 13 årig at få stress? Og hvis jeg har stress, så har det vidst stået på i flere måneder, men de gange vi har været til lægen med noget af det, så har de bare sagt at de ikke vidste hvad der var galt? s:

http://woman.dk/article/20707

Jeg genkender, nogen i større, andre i mindre grad:
Træthed (rigtig meget), hovedpine (meget), søvnbesvær (rigtig meget), sygdom (rigtig meget inden sommerferien), utålmodighed (lidt), glemsomhed (rigtig meget), ondt i maven (rigtig meget på et tidspunkt, har været til lægen utroligt mange gange uden han ku finde ud af hvad der var galt), manglende lyst (kommer i perioder, og når det er, så er det rigtig slemt), svimmelhed (lidt).

Det giver egentlig ret meget mening alligevel. det startede nok for 4 mdr. siden, da der uventet kom et føl så jeg stod med 3 heste at passe + jeg gerne ville være sammen med mine veninder + vi fik sygt mange lektier for i skolen + at det er anstrengende at være i skole fordi man konstant skal tænke over hver en bevægelse man laver og hvert ord man siger, for ikke at blive kritiseret, og sådan er det også efter min mors kæreste for 4 mdr. siden flyttede ind, og han er virkelig krævende eller hvordan man skal forklare det. Der har også været rigtig mange problemer med min ene veninde.

Der er dog nogen af tingene som har stået på hele det her skoleår i meget mindre grad, men tror det er riimeligt normalt for teenagere at glemme ting, være ret trætte og have ondt i hovedet efter en lang dag i skolen, eller? (:

Nå, er der nogen som har haft stress før? Skal jeg bare prøve at slappe lidt mere af og begynde at skrive mine aftaler ned og sådan, så jeg bedre har styr på det hele, og bare håbe det går over når jeg om 2 mdr. kun står med én hest som kommer til at stå tættere på, og jeg dermed får mere tid osv., eller skal der gøres noget ved det NU, så jeg skal tale med mine forældre om det (vil jeg nok gøre lige meget hvad) og måske til lægen osv.?

Undskyld det blev så langt, håber i kan hjælpe lidt (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress?
  • #1   29. jul 2009 heh' syntes selv det jeg nu vil skrive er super mærkeligt. Men på min arbejdsplads køres der meget i, at man skal passe på med at dømme så hurtigt. Nogle gange bliver det hurtigt kørt op til stress, men det er tit det som kaldes en presset hverdag og forskellen er utrolig stor ! Så husk at det måske bare handler om en mere struktureret hverdag frem for at du har stress.

• #2   29. jul 2009 jeg led af stress da jeg var 15 smiley jeg var syg i længere tid pga af det så alle kan få det

• #3   29. jul 2009 Hvis du har symptomer på stress, skal du få din hverdag til at glide bedre, dvs. du skal rydde op i de ting som generer dig, du skal lave plan for hvornår du gør de forskellige store belastende ting som lektier, sørg for at lave dem på et bestemt tidspunk på dagen, hvor du sætter tid af til det og start altid med de svære ting og få dem overstået. Struktur på dagen giver mindre stress (eller presset hverdag). Sig fra når der er for meget og bed om hjælp i de situationer du kan. Det er vejen væk for stress.

Og en god ting, som Malle skriver, masser af luft og gå/løbeture er godt.

Kommentér på:
Stress?

Annonce