kontrakt (ikke vidre salg) {{forumTopicSubject}}
Hejsa Alle sammen.
Har et spørgsmål som jeg håber du/i kan svare på.
Jeg købte for halvandet år siden en hest og vi lavede en kontrakt på at hesten ikke måtte sælges vidre, men har haft nogle problemer med den hele tiden og har spurt om hun vil købe hesten tilbage, da vi jo ikke bare kunne sælge den vidre på grund af kontrakten. men det ville hun ikke, og syntes ikke rigtig det er det bedste for hesten bare at stå stille da jeg nærmest ikke tør ride den.
Men mit spørgmål er så..
gælder den kontrakt ikke 2 år? altså inden for de to år skal hun tage hesten tilbage?? eller hvordan er de regler omkring det?
Hilsen Michelle
jun 2007
Følger: 131 Følgere: 119 Heste: 6 Emner: 407 Svar: 1.248
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Hun er ikke berettiget til, at tage hesten tilbage med mindre der er nogen store fejl, som der allerede var ved købstidspunketet, og det skal DU og din dyrlæge kunne bevise..
MEN.. hvis hun ikke vil købe hesten tilbage, burde i kunne indgå en aftale om, at så må du sælge den vidre, da du har problemer med den, og den er ikke ansvarlig og ride på.. Det kan hun ikke benægte, da du heller ikke må udsætte liv og lemmer pga. en kontrakt.
jun 2007
Følger: 131 Følgere: 119 Heste: 6 Emner: 407 Svar: 1.248
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Du har sagt til hende at du ikke længere ønsker hesten og tilbudt hende at købe den tilbage. Det alene er mere end hvad man kan forvente.
Vil mene at tidligere ejer er ualmindeligt egoistisk, da hverken du eller hesten er tjent med situationen.
Hun har solgt hesten og har derefter intet at skulle have sagt.
Er du stadig i tvivl vil jeg anbefale dig at søge eller soørge inde på HN
kontrakt (ikke vidre salg)