Hvad gør jeg lige hvis hesten er vidre solgt???? {{forumTopicSubject}}
Håber i vil tage jer tid til at læse dette.
Jeg står i den situation at jeg solgte min hest tilbage i oktober.
Jeg har nu hørt rygter om at den er solgt videre!
MEN i den kontrakt vi lavede da jeg solgte hende står der at jeg skal have første købs ret på hesten.
Hvordan finder jeg så udaf om hun er solgt? eller aflivet måske???
Har kontaktet den dyrelæge som de tidligere har brugt og som lavede handelsundersøgelsen på hende men han har tavshedspligt.
Vil lige sige at en månede ca efter de havde købt hnede bleve hun halt.
Hun var dog IKKE ren i bøjprøven men køber valgte og købe hende alligevel.
Har siden da hørt fra MANGE hvordan pigen har redet hesten, og en hver hest ville kunne blive halt af det!
Hun fik desværre konstateret gigt da de fik hende undersøgt ordenligt efterfølgene, og ved de har fået penge af forsikringen (ved dog ikke hvor meget) da de overtog min og ringede og stillede mig en masse spørgsmål.
Jeg tilbød at købe hende tilbage for slagte prisen oven i forsikringen da jeg ikke syntes hun skulle sælges endnu engang. Men køber nægtede.
(hun er sur på mig fordi jeg har konfrenterede hende med hvordan jeg har fundet hesten i pis og lort og hørt hvordan den er blevet redet, også tror jeg hun er sur over de har købt hende fordi hun viste sig og have gigt. men jeg anede intet om det, og hun har aldrig fejlet noget hos mig)
der gik noget tid hvor efter jeg fandt hende til salg på gul og gratis for samme pris som jeg havde sagt jeg ville give for hende. Jeg skrev til køber at jeg gerne ville købe hende, men fik svaret at det var en fejl hun var sat til salg!
Har haft fat i en advokat for at høre hvordan min sag står . og jeg har alt på min side i følge hende, men det vil aldrig kunne svare sig for mig og slæbe dem i retten når hesten ikke er mere værd idag, altså hvis den nu er solgt.
Så er der nogen der ved hvad man kan gøre for at finde udaf hvad der er sket med hende????
Vil bare gerne vide hvor hun er da jeg har et stort tomt hul i mig nu
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
og så tag den der fra,
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 294
Jeg havde personlig gjort alt hvad jeg kunne for at få sådan en person til St fortryde hun nogensinde havde handlet med mig, kan man ikke behandle forsvarsløse dyr ordentligt, og leve op til en kontrakt man selv har underskrevet, så fortjener man i mine øjne jordens største r*vfuld!
Men jeg er nok også bare en ret stædig og viljefast type ..
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
jeg kan godt forstaa dig, og kan godt forstaa koeber.
i min verden er det bare saadan at SOLGT ER SOLGT.... det er ikke din hest mere, saa INDTIL ny ejer beslutter at saelge saa skal du blande dig HELT udenom hvad hun goer med sin nye hest UANSET om du kan lide det eller ej.... hvis du har kontrakt paa foerstebud ved salg saa SKAL hun ved planlagt salg kontakte dig... slagtning er ikke salg og kraever ikke at hun kontakter dig.
Jeg haaber faktisk for omtalte hest at de har taget den fulde forsikring og slagtet den, det lyder som om den er bedst tjent med at faa fred.
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Hvorfor ville de ikke sælge retur til dig? Ved du det?
Kan du ikke søge hende via Landscentret evt eller internettet generelt?
mar 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 66
har snakket med en advokat via heste-nettet og hun sagde står det i kontrakten at jeg skal have budet om tilbagekøb som den første hvis hesten skal sælges. og det har jeg ikke fået.
og derved kan både hende der købte den af mig og den nye ejer få fingrene i klemme hvis jeg gør noget ved det.
Men hvis jeg bare ved hvor hun er henne og hun har det godt vil jeg ikke gøre mere ved det. vil bare gerne vide hvor hun er... og har efterlsy hende flere steder der ingen der ved hvor hun er....
mar 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 66
Men hun har aldrig nogen siden fejlet noget i de knap 2 år jeg havde hende og hun var ren i bøjprøven da jeg købte hende. så tror bare de føler sig snydt og derfor ikke vil sælge hende tilbage til mig.... men har på ingen måde snydt dem....
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 294
Line: Ohh jo kontrakten gælder til punkt og prikke, overholdes det ikke er det kontraktbrud (kan ikke huske paragraffen, men det straffes faktisk forholdsvist hårdt, kan give ubetinget fængselstraf alt afhængigt af bruddets omfang)
Katrine: prøv at snakke med køber igen igen igen, er det svært at få et ord indført, så skriv et brev og giv udtryk for dine bekymringer omkring hestens ve og vel, og at du helst vil undgå at gå rettens vej. Og en anden gang så hav et uafhængigt vidne når der handles. Det har jeg HVER gang, dyrlæge, advokat, en tilfældig man støver op Gud ved hvor .. Det er altså en rigtig god ting, da påstand mod påstand bliver løgn mod sandt når der er et vidne der har hørt hvert ord ..
Hvad gør jeg lige hvis hesten er vidre solgt????