{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Ang vidresalg med kontrakt... {{forumTopicSubject}}

Her idag har min mor og jeg fået et brev fra en advokat.

Har nu fået dette brev fra advokaten:

Vedr: Vidresalg af gucci girl.

Det fremgår af §5 i købekontrakten den 26 januar 2008 at gucci girl ikke må sælges vidre.

Min klient har konstateret at der på trods af §5 alligevel er sket et vidresalg af gucci girl.

Jeg skal derfor venligst anmode dig om, at tilbagelevere gucci girl til min klient mod tilbagebetaling af den erlagte købesum.

Du bedes rette henvendelse til undertegnede senest 10 dage fra dato og aftale, hvordan handlen praktisk kan ophæves mht dato for levering af hesten.

Jeg skal gøre opmærksom på, at der tages forbehold for at gøre erstatningskrav gældende for de af min klient afholdte udgifter til advokat.

Såfrent der ikke er fundet en løsning på tilbagelevering af gucci girl senest 10 dage for dato, jeg jeg se mig nødsaget til at udtage stævning.

Hele her er noget af historien.

Vi købte hesten for snart 2 år siden og sælger lavede en kontrakt på at den ikke måtte sælges vidre eller gå væddeløb.
efter halvandet år ønskede vi at sælge hesten, og gamle ejer blev kontaktet med henblik på at købe hesten tilbage, men det ville hun ikke da hun ikke havde tid eller råd. men ville komme og hente hesten tilbage uden at betale os penge. men det sagde vi nej til.

Vi fandt en sød pige som kom og købte hende, og de passede rigtig godt sammen, og imellem tiden købte vi en ny hest, et sted hvor gamle sælger også kommer og det finder hun ud af, og bander os ned i beskeder, at vi vil hører fra advokat men har så aldrig hørt noget.

Men..
Den nye ejer af hesten, har sendt ejercerficikat ind til dansk galop men imellem tiden ringede gamle ejer ind til dansk galop og sagde at hvis der kom papirer ind med den hest skulle de ikke ejer skifte den.
Ny køber kontakter os og vil høre hvorfor hun ikke kan det.
og hun ville være ked af at handlen skulle gå tilbage, da hun var glad for hesten og ikke ville af med den.

på det tidspunkt kunne vi bare ikke klare mere, så vi har ikke gjordt mere ud af sagen pga af manglende tid. den anden dag modtog min mor en sms af gamle ejer...

Jeg kan ikke finde din adresse ellers ville jeg sende dig et brev som du jo ved har jeg sendt kontrakten ind til dansk galop så der kan ikke blive ejer skifte før jeg giver tilladelse. vi kan ikke komme udenom at du har brudt kontrakten og det vil jeg ikke ignorere. jeg kræver derfor 3000 kr for at droppe sagen og godkende ejerskifte..

vi skal nu ringe til advokaten i morgen for at finde en løsning, da dette har stået påi lang tid nu. og mig og min mor kan nu ikke klare mere, pga personlige årsager..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang vidresalg med kontrakt...
  • #1   14. jan 2010 Okay,,,.det var da noget af en dum kælling, hende sælgeren!! Hun vil ikke købe hesten tilbage, men have den forærende...forhåbentlig har din mor gemt den SMS ? Hun kræver sig betalt for at droppe sagen...det lyder som afpresning!!

Hvis jeg var i jeres situation, ville jeg kontakte en advokatvagt, som man kan spørge til råds.

Lad os sige, at handelen skulle gå tilbage, sådan at I fik hesten retur fra den unge pige...I har ikke råd til at have den, hvad havde tidligere sælger så forestillet sig der skulle ske med den ?...i er ikke forpligtet til at forære hende den .- det står ikke i kontrakten, vel ?
    Altså kan I tage beslutning om at aflive den...vil tidligere ejer hellere det, end vide at den er kommet et godt sted hen ?

Jeg synes I bør kontakte en advokat med det spørgsmål om hvorvidt tidligere ejer virkelig kan påberåbe sig den magt, hun har påtaget sig.

Det er synd for jer - og den nye ejer - at I befinder jeg i denne situation...jeg håber I kommer godt igennem det.
    Lad os vide, hvad der sker, ikke ?
    Knus

• #2   14. jan 2010 PS: advokaten skriver også at hesten skal leveres tilbage mod betaling af købesummen...ikke at hun skal have den gratis. Og hvis hun ikke kan overholde den del af kontrakten selv, er det jo også et brud...hvis der altså står at hun har ret til at købe den tilbage...?

• #4   14. jan 2010 Det eneste der står i kontrakten er at:

Hesten må ikke løbe væddeløb og må ikke sælges vidre.

dette er den første og sidse kontrakt vi skriver under på...

skal nok skrive hvad der mere sker i sagen..

• #5   14. jan 2010 Men i har jo i bund og grund brudt kontrakten, hesten måtte ikke sælges videre, men det blev den?

• #6   14. jan 2010 Tror desværre heller ikke jeres sag er så god, men held og lykke med det.

• #7   14. jan 2010 hvis der står den ikke må sælges vider er det jo sådan det er ..

• #10   14. jan 2010 Altså jeg vil sige som mange af de andre, det er jer, der har brudt kontrakten, hvis hesten ikke må sælges videre, så må den ikke sælges videre uanset om i har spurgt tidligere ejer om hun vil købe den tilbage eller ej.
    Hvis det sku ha været på den måde, ville kontrakten lyde, at tidligere ejer har forkøbsret.
    Mine forældre havde engang købt en hest, hvor der stod i kontrakten at den ikk måtte sælges videre og da den gamle ejer ikke ville købe den tilbage så udlånte/"gav" mine forældre den til en af deres venner og det er faktisk det eneste man kan gøre udover at aflive den.
    Så i må nok finde en løsning med den tidligere ejer, for det er hende, der har loven på sin side.

• #11   14. jan 2010 Og så kan i sagtens sige at den tidligere ejer er en sur kælling, men det tror jeg nu nok oss jeg ville være, hvis det var mig.
    Mange galopheste (og travheste) bliver solgt på den betingelse at de ikk må videresælges og det ved man jo når man køber den. Kan man pludselig ikk ha hesten mere af den ene eller anden grund og den tidligere ejer ikk vil købe den tilbage, jamen så må man jo enten acceptere tilbuddet om at hun kan tage den tilbage gratis, eller udlåne/"gi" den til en anden gratis, eller aflive den. Og det synes jeg altså på ingen måde er urimeligt.
    Man skal tænke på at væddeløbsheste er heste, der har "aftjent sin værnepligt" og når de bliver pensioneret fortjener de et ordentligt liv, men desværre er der jo mange af dem som ender som kastebold resten af deres liv og derfor er der mange der vælger at lave sådan en kontrakt og derfor forstår jeg godt at den tidligere ejer er skide sur over at i har brudt den kontrakt!!!!

• #12   14. jan 2010 .

• #13   14. jan 2010 Betal de 3000 kr og få hendes underskrift på at sagen er droppet..

Hesten måtte ikke videresælges, det står i kontrakten, der står ikke noget om at ejeren skal kontaktes inden og hvis hun afslår at købe hesten tilbage, så må i sælge den..

I har brudt kontrakten ved at sælge hesten... Og hun har retten på sin side..

Man kan jo sige at den tidligere ejer har haft chancen, men sådan noget tager en kontrakt jo ikke højde for...

Har altid synes at sådan nogle former for klausuler er fuldstændig åndssvage at have med i en kontrakt... Men det er en dejlig nem måde for den gamle ajer at tjene lidt ekstra penge på hendes gamle hest...

• #14   20. jan 2010 Opdatering:

Min mor er nu blevet ringet op af advokaten, som sagde at nu er sagen afsluttet og der bliver ikke mere ud af det.

Mig og min mor har ikke været så lettet før nu, vi fik det afvide. smiley

• #16   20. jan 2010 Det er vel nok dejligt at høre...hvad så med tidligere ejer ?...er hun helt ude af billedet nu ?

• #17   20. jan 2010 Nej det gjorde vi ikke.

Advokaten sagde intet om hvorfor den blev afsluttet, hun sagde det bare. smiley

• #18   20. jan 2010 Tidligere ejer tror vi ikke vi hører noget fra. Hun er helt ude af billedet nu. hun syntes nok det ikke kunne betale sig og lave et stort nr ud af det. smiley

• #19   20. jan 2010 Ja, eller også har hun haft en rigtig dårlig sag...siden hun også prøvede at kræve den afsluttet ved at få penge af jer :o)

Det var vel nok godt. at den nu er afsluttet...

• #20   20. jan 2010 ja det er rigtig dejligt den er afsluttet. Så man kan komme vidre.

• #21   3. jun 2015 når ikke der er en bod/klausul i kontrakten der siger at hvis hesten videre sælges så skal sælge have dit og dat! så kan du skrive nok så mange gange at sælges kun mod blivende hjem og må ikke videre sælges og bla bla....

sælger har haft en dårlig sag da hun fik muligheden for tilbagekøb af hesten.... og hendes advokat og skrev at hesten skulle leveres tilbage mod at i fik købesummen tilbage...! så tænker sælger ikke har haft pengene eller kunne indse at hesten har det godt og hun ikke selv havde muligheden.....

Kommentér på:
Ang vidresalg med kontrakt...

Annonce