195 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad ville i vælge? Hvad ville i vælge?

Jeg står i et dilemma

Jeg købte drømme hesten i november måned, (troede jeg), Jeg havde kikket på hende siden marts men var derefter blevet tilbudt en anden hest som min mor syntes mere og, og ville så helst have jeg skulle prøve den og sådan, så i mens jeg havde Wakira i bag hovedet red jeg en anden hest, den startede jeg så stævne på og fik så afvide ti dage efter jeg ikke måtte købe ham. nå, så sprang jeg tilbage til Waklira som heldigvis stadig var tilsalg, Hende købte jeg så i august og fik hende hjem i oktober, og var jo det lykkeligste menneske på jorden, Desværre havde jeg ikke selv været på Wakira da jeg var oppe og se hende, men forrige ejer sagde inden jeg fik hende hjem at hun var super sød under rytter, og var stille og roligt, Det gik også fint første dag da jeg sprang på hende, men siden hen efter vi er begyndt på den lidt hårde træning og min ridelære har redet hende, har hun gået i vejret med mig HVER ENESTE gang jeg har været på hende. Jeg har nu haft de problemer med hende i 2 måneder, Så nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, Hun er en drøm på mark, Stald og i boks, og er super sød på skov ture, og ved hun har været avls hoppe, men det er altså spring og dressur jeg vil.

Min ridelære siger jeg skal sende hende tilbage og finde en anden, som faktisk er fundet, og det siger resten af stalden også, Men jeg er selv i tvivl,
Jeg er bange for hun er sådan en hest der hver gang bliver presset lidt for meget eller hun ikke gider mere så stille hun sig på bagbene, og det kan jeg altså ikke håndter, men nøøj hvor ville jeg blive glad hvis det vendte

HVad ville i så gøre, Blive ved og kæmpe vider og risker livet på en stejlede hest eller sende hende tilbage og købe en ny en til den halve pris?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge?
  • #1   22. dec 2008 Jeg købte drømme hesten i <b>August</b>

• #3   22. dec 2008 jeg troede at hun var stoppet, efter hun havde fået ordnet tænder ? smiley

• #4   22. dec 2008 Uf, det er lidt af et dilemma ... Altså, hvis din træner sig at du skal sende hende tilbage, ville jeg gøre det .. Men har du overvejet om den evt. har ondt i ryggen? Eller har noget andet, som klemmer?

• #5   22. dec 2008 *Klæmmer

• #6   22. dec 2008 vil du sende hende tilbage, og købe den anden smiley

• #8   22. dec 2008 Jeg havde PRÆCIST det samme problem med min gamle pony. Han ku' ikke særlig godt tåle pres og så gik han i vejret. Først fik han en masse smæk af min gamle ridelærer men det hjalp slet ikke, men så begyndte vi at ride stille og roligt på ham, og jeg havde en pige der var 16 op på ham som ikke var særlig og som red ham godt og fornuftigt. Det viste sig bare at man skulle være lidt følsom med ham, men han skulle jo heller have lov til at gøre hvad som helst. Og siden da, har han ALDRIG gjort det igen. Man kan sagtens ride en hest på højt plan hvis det er det man vil, med en fast, men rolig hånd. han var også gået lidt træt i dressuren så det hjalp ogs¨å for ham at springe noget mere smiley Så synes ikke du skal give op hvis det er det du ikke føler for. Tro mig, jeg har selv været i den situation du er i nu og det har gjort mig langt mere klogere på de firbenede krikker smiley - Ja, han blev også ved med det i op til 2-3 måneder, idag ved han sikkert ikke hvad det er, men det var for at slippe for det hårde pres.

• #9   22. dec 2008 og han blev også tjekket flere gange i hoved og røv, men det var ikke fordi der var noget der gjorde ondt.

• #10   22. dec 2008 Sådan var min hest også i starten og stejlede lodret, hver eneste gang der blev krævet noget af hende.. Ikke noget seriøst dressur eller noget, bare ganske normal ridning.. Men det gik over igen, og hun er super sød nu. Hun har aldrig nogensinde stejlet med mig på ryggen =)

Så jeg ville sige go for it, og kæmp med hende, hvis hun virkelig er din drømmehest. Men gør hvad du føler er rigtigt, det kan også gå hen og blive farligt..

• #11   22. dec 2008 Stolt af at være mounted games rytter !
    Troede jeg også, men det var åbenbart kun de to første gange vi red hende efter

Signe & Coco Pop ¤Team BRF ¤
    Hun er tjekket!

**Den Grønne Møgkælling** ©
    Det gør jeg, men jeg vil jo stadig ride hende, det var det formålet var ved at købe hende, hvis hun nu havde traver gangart havde jeg stadig stået i denne stiuation!

MITZY - The cake in your life!
    Vi rider hende kun med rolig hånd, når vi rider hende har vi næsten ikke fast i tøjlen, det eneste vi forlanger er at vi vil bestemme gangarten og tempoet, og så hun skal søge ned, men med det samme vi ligger det sammen flipper hun ud, hun kan sagtens søge ned, og går MEGA stærk, eller trave roligt og gå højt med hovedet,

- EnilAdi xD -
    Det er jo ikke normalt de bare stejler uden grund, Min ridelære tror hun er blevet tæsket da hun blev tilredet, for hun kan jo sagtens gå fint et par rundter og så begynder hun.

• #12   22. dec 2008 Chokofant:
    Rexina ("min" hest) har også altid været vanskelig, og kunne da også forestille mig hun har fået en del tæsk i tidernes løb.. Så hun har skam også haft grund til..

• #13   22. dec 2008 * at stejle..

Glemte jeg lige at skrive xD

• #14   22. dec 2008 Emma S
    Hun var ikke redet i 4½ år, så derfor ville de ikke bare sætte en fremmed op på hende uden selv have prøvet hende, da hun har gået som avls hoppe ved dem
    Og ja hun er handelsundersøg og fejler intet tænder er også tjekket,

Kommentér på:
Hvad ville i vælge?

Annonce