Bange for at jorde - HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Ja som mange ved elle ikk´ har jeg en skræk for at jorde af følgende grunde:
*Falde af
*Styrt
*Ikke kunne stoppe hesten
Idag jorde vi på 1 km lang mark sammen med Anne, Line, Thor og mig,
og funck det gik stærkt, undskyld mit sprog men det gik fandme hurtigt, og nu kunne jeg virklig mærke at han er fuldblods hest, SHIT hvor var jeg bange for han satte bare i løb uden mit signal og jeg kunne ikke gøre andet end og følge med,
waaaaaaaaaaaaaa det gik hurtigt og jeg er så bange for han styrter eller jeg falder af eller han ikke stopper igen..
Han er blevet målt i tid engang for lang tid siden og det var 58 km i timen SHIT
og hans tid på 1 Km er godkendt til at stille op i rigtige løb.
Spørgsmål:
-Er der stor chance for at en fuldblods hest styrter på en mark?
Har i nogle råd til jeg kan være lidt mere sikker?
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.478
m,en har ingen anelse om dit spørgsmål:) men tror der er lige så stor chance for at en anden hest styrter hvis du forstår
jan 2008
Følger: 149 Følgere: 163 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 468
Som sagt er han fuldblods og har vel brug for at gasse lidt af og han elsker det så meget..
___Malle___
Han stikker som sagt ikke af det var fordi en af de andres heste også var rimelig vld efter at komme med og så Thor kunne bare ikke vente og gassede bare af
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Ja, hvis du er utryk, ville jeg da lade være med "bare at slippe tøjlerne" og give den frit løb, men hvis du gerne vil, ja som de andre siger, rid med nogle der kan stoppe deres heste.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.478
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
dog når man rider sådan på marker så det altså svært hvis hesten brækker benet.
jeg lader ALDRIG nogle af mine heste "hellere ikk fuldblods" hestene løbe alt hva de kan på en mark.
pga af ric. for mange ting kan gå galt.
har dog gjordt før. men det endte en dag´i styrt hvos hesten aldrig blev ride bar igen.
jeg tager hellere ud til en træner og låner hans/hendes bane
jun 2007
Følger: 176 Følgere: 174 Heste: 4 Emner: 212 Svar: 854
men i sommers fandt mig og min ven nicolai nogle total fede og jævne stier i natur område og der besluttede vi os for at tage en go omgang gallop (jorde) og han plejer altid at kunne stoppe sin hoppe og vi jordede (; og da han stoppede sin hoppe stoppede Spirit også automatisk så jeg i det eks vil´le jeg sige at du sagtens kunne gøre det.
men så den anden dag gjorde vi det igen dennegang sprang hans martingal og vi kunne IKKE stoppe vores heste /: det endte med at jeg fik drejet Spirit så skarpt om på en volte for at ungå at komme ud på en meget trafikeret vej. nico's hoppe blev så forviret at hun vendte om igen. men efter det har jeg ikke jordet i fuld gallop uden ind hegning.. ¨
jeg kan da godt tage en frisk gallop men jeg jorde ikke ..
- Jeanette
Bange for at jorde - HJÆLP