{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

jeres værste fald? {{forumTopicSubject}}

mit værst var sidste fredag her kommer historine:

jeg havde lige haft ridetime det havde gået så godt så skridtede jeg af med lange tøjler (har aldrig gjort det med lange tøjler da han er 4 år og meget opmærksom på nye ting)
så blev han bange for et eller andet, jeg snakkede med en anden en,så begynde han bare at galopere ( vi var 12 mand inde i et meget lille ridehus) så hurtigt han kunne ! og han bukkede også, så kom vi til et sving, og der var en ved hjøjrnet også drejede han skarpt og så fald jeg ind under den anden pony, og besvimede og den trinte på mig og så vågnede jeg lidt efter og jeg blødte ud af mundet havde næsten blod i hele hovedet, min arm gjorde PISSE ondt ! så ringede de 112, så kom ambulancen med udrøgtning efter mig så kiggede jeg op i ridehallen så var der 50 mennesker der stod og gloede p mig, så kom ambulancen ca. 10 min efter så kom jeg med den ril aabenraa sygehus og havde brækket min arm og fået en kæmpe flænge i munden !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres værste fald?
  • #1   11. okt 2008 kig i mit fotoalbum der er mine 2 væreste da de er meget lange at skrive..

• #2   11. okt 2008 Auv Auv Auv jeg kan ikk lide at ride med mange på trangplads, men det måde virkelig havde gjordt ondt..

Mit værste er ikke særlig værst, men for mig var det værtfald..
    Det var på min gamle rideskole, der havde ligget en besvimet fugl på banen som min ride lære havde lagt på "Hegnet" (Hvis man kan kalde det det) Som var hele vejen rundt i ridehuset lige ved sidden af et af de store spejle (Så nå man kom fra den ene sidde kunne man ikke se den)
    Vi var så ved at skridte af og jeg havde så self lange tøjler og hesten slappede af og det samme gjorde jeg, så sagde en af dem på mit hold jeg skulle kigge på fuglen og i det samme jeg rider forbi den begynder den at spjette vildt og jeg bliver forskrækket og den hest jeg rider på blev forskækket og bange og lavede et skarbt sving o0g galoperede lige ind på midten. Og så laver den endnu et sving og jeg som nærmest ligger ned på hesten rygger af, jeg fik at vide af nogle at jeg blev slæbt et stykke hen af jorden fordi min fod hang fast...

Det var virkelig ikke sjovt især fordi jeg landte lige på ryggen (uden sikkerheds vest) Og jeg havde sindsygt ondt i ryg langt tid efter...

Jeg havde MEGET lavt selvvære dengang, og det styrt mindskede lige min selvvære endnu mer : (

• #3   11. okt 2008 Jeg har faktisk aldrig haft et "værste" fald. har "altid kun" faldet af, også haft lidt ondt, har aldrig styrtet ellers lign. men man kan vel godt sige at jeg er heldig (:

• tine j
    tine j Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #4   11. okt 2008 uha.. værste fald er ikke til at glemme...

red på t fjordheste stutteri for en del år tilbage.. og var ude og spring træne med de dygtige heste..

sprang 120, på en hoppe, eller rettere sammen med hoppen.. hun standsede foran springet, og jeg fløj over på dn anden side af springet, hun valgte så at prøve at springe springet der stadig stod helt, direkte fra parade hvilket retuteet i alle 4 bomme røg ned på mig.. og derefter kom hun.. kan slet ikke beskrive hvor bange jeg var og hvor ondt det gjorde.. var efterfølgede indlagt i 2 mrd.. og har den dag idag en ryg der ter sig frygteligt... heldigvis slap jeg forholdsvis heldigt fra det..

• #5   11. okt 2008 Mit værste fald var på min gamle hoppe Miss O' Conner:
    (link fjernet)

Styrtede på aller sidste spring til springundervisning.
    Det var en oxer på ca. 1 meter både i højde og bredde.
    Vi kom forkert ind på springet, og det resulterede i, at Conner slog en koldbøtte over springet.
    HELDIGVIS landede jeg ude til siden og ikke under hende - hvis det var sket ville jeg nok højest sandsynligt have været invalid nu.
    "Nøjedes" bare med at brække mit venstre kraveben.

• #6   11. okt 2008 Jeg har heller ikke i den forstand haft et "værste fald", men ud af de få gange jeg er røget af var det det værste smiley

• #7   11. okt 2008 Min værste tur er. da jeg fik rodeo tur på min gamle hest og røg af. Fik at vide jeg havde lagt bevidstløs i 11 min. Dagen efter røg jeg på skadestuen da jeg havde en del røde runde kugler ved min rygsøjle og ku ikk selv ta tøj på eller kigge op med hovedet. Det viste sig jeg havde forstrukket nakken, væskesamlinger langs rygsøjlen og hjernerystelse ( havde hjelm på). Mit blodtryk var os for højt og de ville ha mig indlagt til opservation. Har døjet med ryggen lige siden smiley

• #8   11. okt 2008 har 2:
    den der første skete:
    jeg var ude og ride med min veninde en dejlig lang tur uden sadle( jeg havde sikekrheds vest og ridehjem på) så da vi skulle ned af en lille bakke traver vi en smugle men min venindes hest begynder og galoper så min løber min veninde får sin stoppet men min løber vidre og tager biddet mellem tænderne jeg prøvede og holde mig fast men den løb skide hurtigt( det var en islænder på 17-18 år smiley ) så da stien stopper og drejer hver sin vej(på en vej?) drejer hesten hjemad men jeg får en gren i hovedet og flyver at hesten så jeg lander først med brystkassen og hovedet på vejen og skrider et godt stykke hesten løber hen til dem dne står ved imens..min veninde komemr der hen og jeg rejser mig op og tager min sikkerhedsvest af og min ridehjelm da jeg ikke kan få verjet og stiller mig op og græder af min venindes hest
    Resultat: en kæmpe bule ( som alle lige skulle hen og røre ved inden min mor kom smiley ) + en lille hjernrystelse jeg fik af vide at ridehjelmen og sikkerhedsvesten redede mit liv..

den anden(hvor der også skete noget med min mor):

jeg havde en 5 årig traver bla. på prøve og nogen gange ville han ikke rigtig dreje i galop og han var træls på stald så jeg endte faktisk med og blive skide bange for ham..
    når men til sagen..en dag hvor jeg havde sovet på rideskolen skulle jeg over og ride den her hest( den stod et lille stykke væk) da jeg kom derhen fandt jeg tingene også ringede jeg til mig mor og overbevidste hende om og komme fordi vi havde gjort lidt fremskridt.. da hun kom var jeg færdig og sprugte om hun ikke lige ville trække ham ud.. det gjorder hun så men han endte altså med og løbe totalt ind i min mor så hun gik vildt ondt i benet..der blev jeg lidt bange for og ride men var ligeglad..jeg satte mig op og han var lidt træls men så da vi skulle galoper var han flere gange ved og løbe ind i hegnet..jeg sagde på et tidspunkt at nu gik det snart galt..så tager fanden åbenbart ved ham og da vi igen galoper løber han direkte om hegnet..( min mor kunne se at han gjorder det med vilje) han rammer med hovedet først ind i hegnet og han falder ned over mig(på mine ben9 der sker ham ikke noget kun at han var rystet jeg lå der et stykke tid og min mor sagde at det ikek skulle være ham jeg begyndte og græde ved faktisk ikke hvorfor..
    Resultat: en lille hjernrystelse+ ondt i underkroppen i 2 uger..ingen reddede min ridehjel mig fra et kranie brud...

efter de ting turer jeg nu ikke og jorder/galoper på en tur
    og er mega nervøs ved spring stævner fordi jeg komemr til og lænde mig frem når jeg er nervøs også løber hesten hurtigt og jeg er bange for og ende i hegnet..

undskyld stavefejl

• #9   11. okt 2008 Fik at vide på sygehuset at jeg var meget heldig, da jeg havde landet på den øverste del af ryggen. Jeg ku ha siddet i kørestol den dag idag.

• #11   11. okt 2008
    det var da jeg var 9 år og skulle på tur med en der hedder Annette som er voksen, det regnede ret meget og det blæste voldsomt men vi red så ned af vejen. og over den store vej for ¨vi skulle ride på den store mark der var, da vi var kommet et godt skykke ned af marken vendte Woody 180* rundt og løber over den store vej så billerne bliver nød til at stoppe for os så drejer hun så skarpt at jeg ryger ned på siden af hende og jeg var bange for at når jeg falder af hende at hun så vil løbe mig over da jeg så falder af så ryger 1,5 meter hen af jorden Woody er bare på vej hjem, der ligger jeg så og ved ikke helt hvad jeg skal gøre har kun været ude og ride 1 gang før på hesten. Annette kommer så hen til mig og jeg rider så hjem på den hest hun red på.. slap med 2 buggede ribben et blåt mærke på størelse med en fodboldt og det var 14 dage inden jeg skulle på sygehuset, min mor måtte sige til lægen af jeg var faldet af hesten så de ikke trode at det var hende der havde lavede det smiley

• #12   11. okt 2008 jeg red til et naturspring og så vælger hesten at stoppe, og jeg fortsætter og lander på en træstamme så man ryg bøjer sig om stammen, den forkerte vej, og det var før man brugte sikkerheds vest:( eller den gang jeg faldt af og min pony væltede alle bommende ned over mig, jeg kan stadig ikke den dag i dag, huske hvad der skete, det har jeg fået fortalt smiley

Kommentér på:
jeres værste fald?

Annonce