{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyre heste..
  • #1   27. sep 2008 hmm, ja du har ret.

Anita W

• #2   27. sep 2008 tror i ikk de kommer til at sætte dem lidt ned?
    kigge rpå en til 40.000 . Og vil gerne ha den end til 35.000

• #3   27. sep 2008 jeg får bare mine gratis xD (:

• #4   27. sep 2008 ja.. Det er så dyrt for en god hest, så man ikke kan betale den selv smiley

• #5   27. sep 2008 heh.. folk mangler åbenbart penge derfor priserne:-)
    ej.. synes der har været mange der overvuderer deres heste og glemmer lidt denne tanke: jo dyre hesten er jo flere mennersker udelukker jeg fra at købe min hest, men hvad nu hvis den rette ny ejer ikke har omkring de 50.000 kr? ærligt ville jeg hellere sælge billigt med en masse kausuler osv end at tjene en masse og hesten blev behandlet upersonligt osv... hmm.. nåh men bare mig ... og ved også godt at der selvfølgelig skal penge til osv, men synes fanmer folk overvuderer deres heste en smule...

• #6   27. sep 2008 Mille *
    Hvad er det for nogle klausuler ?, når hesten er solg er den solgt. Og ejeren kan bruge den som han/hun vil.

• #7   27. sep 2008 hmm.. det kommer an på hvem man er... og køber siger jo selv ja til dem smiley så køber kan altid sige nej det vil jeg ikke være med til...
    men fx hende jeg har heste ved solgte sine frieser hopper for 3.000 kr stk med den klausul på at hun kunne komme uanmeldt og havde dyret det ikke godt, dvs var i meget dårlig foderstand eller anden form for misveligeholdelse af dyret så kunne hun ta det tilbage med det samme, slf mod samme penge som de havde givet og også at hun kunne hvis de skulle sælges købe hesten tilbage for samme pris som der var givet... ville jeg bestemt også gøre hvis rollo skulle sælges.. hellere et super godt hjem hvor han bliver behandlet som et levende væsen end et hjem hvor han bliver behandlet som en ting, eller bliver kaste boldt mellem folk bare fordi de fylder 16 og skal ha hest, wekll aldrig om jeg ville sælge min pony til en som var 13 skulle ha ham i 3 år også af med ham igen for at det samme skulle ske igen og igen og igen osv... hell no...

• #8   27. sep 2008 Men sådan en aftale, som du omtaler er bare ikke juridisk bindende, det vil sige at den person som har købt hesten, ikke har pligt til at leverer den tilbage til tidligere ejer.
    Men tidligere ejer kan jo altid købe den tilbage, hvis hesten er/bliver til salg.
    Ang ponyer:
    F.eks en treer pony sælges jo næsten altid igen, når rytteren bliver 13 år og for stor til den, og for gammel til at starte stævner. Det er ponyernes skæbne at de bliver solgt hver ca. 3. år.
    Vi har købt en for 3 måneder siden, som vi nok bliver nød til at sælge igen, rytter og pony passer bare ikke sammen. Det er selvfølgeligt meget uheldigt, men vi har ikke råd til at have tre ponyer opstaldet på et dyrt ridecenter. Og min datter vil gerne videre med sin ridning.

• #9   27. sep 2008 jeg snakker om en etter pony her...
    og det ville bare være trist i dette tilfælde..men ville nok heller ikke sælge ham til folk jeg ikke kendte og stolede på..

når man skriver under på en kontrakt hvor det står i binder det..

det er så jeres valg...skal jeg ikke blande mig i.. vi har alle hest på forskellige måder.. og jeg er 20 år og kunne ikke være mere glad for en hest end jeg er for min pony.. og nej vi kommer aldrig til at vinde noget stort, men bare jeg har ham er jeg helt lige glad med hvad stævner der så end skulle være i vores liv sammen...

• #10   27. sep 2008 Dem jeg kender, som ikke rider stævner, køber en hest når de er 13-14 år, og beholder den. I stedet for at købe en pony, som måske bliver for lille til rytteren.
    Men seriøse stævneryttere har da også et seriøst forhold til deres ponyer/heste. Det er bare en anden ridestil en skovtursryttere de udfører. Men forholdet til Ponyen/hesten tror jeg er lige så stærkt. Du må regne med at de ofte er mere sammen med deres heste end skovtyrsryttere er.
    Min datter vil heller ikke af min hendes første pony, så den har vi endnu, og den bliver ikke solgt før min datter er klar til det.

• #11   27. sep 2008 du kan jo altid spørge om de er villige til at handle...

• #12   27. sep 2008 Altså, nu er jeg ret sikker på, at de fleste faktisk sætter hesten på under den er værd, ligesom mig..

Jack: Vurderet til 25.000 - 18.000 kr.
    Tyra: Vurderet til 50-60.000 - 38.000

- Da jeg gerne vil have, at den RIGTIGE skal have mulighed for at købe dem..

• #14   27. sep 2008 ædel pont til salg: syntes det er en fin pris, men syndt den ikke har sprunget meget.

• #16   27. sep 2008 det er godt at hører.. smiley . der er jo mange piger der gerne vil træne deres egen pony op.

• #17   27. sep 2008 jeg har også lige fået hest i går (:
    så nu har jeg begge dele smiley
    Men MIki er til salg d;

• #18   27. sep 2008 jeg syntes det er svært at finde den rette hest til den rette pris xD

• #19   27. sep 2008 det bliver ikke lige nu her at folk sætter priserne ned. folk sælger 2 - 3 års mellem 80.000 - 100.000 kr lige pt.
    ( det er hest ikke pony )

• #20   27. sep 2008 trine c: sygt dyrt main!

• #21   27. sep 2008 Uhm tja. det er gode heste der er solgt nu her. de kommer til at gå store shows i europa. De er ikke solgt til dansker. men til tyskland og Holland

• #22   27. sep 2008 Hvis man regner på hvad det koster at alve føl og have det til det er 6 mdr så er det ikke helt billigt. Så det + lidt ekstra så man tjener på det smiley

• #23   27. sep 2008 Mange har dem til de er 2-3 år. og 3 års er gerne små påbegyndt deres tilridning.

det er utrolig svært at sælge en plag / føl.

Trine

• #24   28. sep 2008 min 5-års var solgt for 100.000 :b

• #25   28. sep 2008 Min kommer heller ikke under 75.000,- hvis han skal sælges. : )

Kommentér på:
dyre heste..

Annonce