{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Heste for dyre?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Den avler jeg rider hos, har i øjeblikket to heste til salg. Jeg mener ikke de er så mange penge værd som avleren mener. Godt nok er de efter to kendte hingste og en DS mor, men alligevel.

Hvad siger i? Salgsannoncerne er under min profil... Ved der ikke er video, men begges gangarter er over middel i alle tre gangarter ( Begge fik særdeles god i alle gangarter til følkåring)

Hvad siger i til priserne, og hvad vil i forslå?

Beate

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste for dyre??
  • #1   26. aug 2008 Priserne på de to er meget lig med dem på andre heste i dag... Priserne er kommet en del op, selvom hestene ikke er så meget værd..

Hvorfor kan jeg ikke svarer på..

• #2   26. aug 2008 Da jeg arbejdede på stutteri, red jeg en hest, den havde haft rytter på 6 gange, kunne da til nød lige bukke nakken 2 skridt.. den kunne ikke gå en hel runde i ridehuset og forstod ikke signalerne til frem, stop og drej..

Men alene pga. stamtavlen, så burde den komme til at gå godt, kostede han som vallak 60.000 kr.. Det synes jeg var hen i vejret..

• #3   26. aug 2008 det ved jeg ikke ?
    Hvis de ikke står og skal af med dem nu og her, så kan man jo lige så godt vente på en køber der har pengene smiley
    Nu gør de bare folk opmærksomme på at de har heste tilsalg smiley
    Jeg kender en der har 2 hopper til salg, den ene er kun kåret i RDS og koster 200.000 kr smiley
    Den anden er en hoppe på 161 cm, som er kåret i RDH, den koster 300.000 kr.

Mvh Line

• #4   26. aug 2008 CNN - helt enig!!

det er bare blevet for meget med de priser, hvis jeg endelig havde de 70.000 så havde jeg da regnet med at købe en super pony/hest som kunne sindssygt meget XD ?

• #5   26. aug 2008 Altså f.eks. er vi meget 'fattige' (overdrivelse fremmer forståelse XD), så da jeg måtte få hest havde vi kun 10.000 at købe for, og det eneste der var til salg for maks 10 var fjordheste, shetlændere og blandings føl/plage Ö ville gerne ha haft en welsh mountain, der var én der passede perfekt, men den kostede 25.000 for den kunne jo gå LC1 og 2 i dressur så derfor var den sindssygt mange penge værd? XD

• #6   26. aug 2008 så i mener ikke priserne er helt hen i vejret???

Lianna den yngste er ovenikøbet en RIGTIG michellino.. den sparker, bider og er bund hysterisk!!! Selvfølgelig er det et temperament der kan gøre godt i konkurrencer, men i hverdagen er det noget lort

• #7   26. aug 2008 det ligesom med huse. De stiger og falder

• #8   26. aug 2008 CNN hvad ville du sige a pris?? så jeg kan gå lidt videre med det, for tror ikke de bliver solgt nogensinde til de sindsyge priser.

• #9   26. aug 2008 jeg har lige et spørgsmål...

den dyrestes far blue hores et eller andet er det den der har avlet mange heste med mus???

• #11   26. aug 2008 Nej det tror jeg ikke det er.. Har aldrig hørt at Romancier skulle have gjort det.. men ved det ikke...

Ja nemlig, jeg sys heller ikke de er særlig flotte og harmoniske...

• #12   26. aug 2008 personligt ville jeg aldrig give 70000 for en 4-års, eller 45000 for en 2-års, uanset hvem den var efter. Så ville jeg finde en der var længere i sin uddannelse.
    Syns det er alt for dyrt, i forhold til hvad jeg kan vurderer ud fra billederne.

I dag KAN man jo godt finde en virkelig god ridehest til 70.000. Herregud d jo tæt på 100.000......kan man ikke få en ordentlig tilredet/stævnevandt hest til de penge så er der sq noget galt X)

• #13   26. aug 2008 synes ikke det er galt.. heste ER dyre..

• #14   26. aug 2008 men jo hvis man kun vil ride klubstævner eller hygge hele sit liv kan jeg da godt forstå folk synes det er mange penge smiley

• #15   26. aug 2008 det er prisen, og med de fædre så er prisen det

• #16   26. aug 2008 Synes da ikke det er galt. Kvalitetsheste koster altså, og som Jannie skriver, at hvis man vil ride klubstævner og sådan, kan jeg godt se det er mange penge, men vil man noget, så koster heste altså.

Synes prisen for de der er helt rimelig.

• #18   26. aug 2008 Man kan godt læse at en del her inde ikke ved ret meget om avl af kvalitets heste..
    Det er dyrt at avle heste (30-40 tusind koster en 3 års efter gode forældre ca at lave).. og avlere avler ikke fordi de synes at stakkels fattige mennesker skal have en billig hest.. de avler for at tjene penge på det (hvilket kun få gør).. de gode føl er de nød til at tjene på, der da altid kan komme en med fejl som så ikke tjener ind hvad den har kostet..
    Gode heste er dyre... og heste er en luksus gode... det er ikke en menneske ret at have hest... har man ikke råd ja så må man undvære eller ændre i sine prioriteter..

• #19   26. aug 2008 Signe *spider-pig* L: Det har da ikke noget at gøre med at alle er uvidende. Jeg ville bare personligt ikke give så meget for en unghest.
    ved da godt at det koster extrem mange penge at avle en hest i dag, men min grænse er altså nået når jeg skal give knabt 100.000 for en unghest, tænk lige hvor mange penge det egentlig er...

• #20   26. aug 2008 Som Signe siger så kan det hurtigt koste 40.000 at avle en hest! Så de er ok hvis hestene virkelig kan noget!

Kommentér på:
Heste for dyre??

Annonce