{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

p-pille efter menstruation? ö(fjols) {{forumTopicSubject}}

Heeej dejlige hestevenner <33

Har virkelig brug for krise hjælp nu xD har kvajet mig, og har brug for lidt hjælp her, da jeg er i tvivl. Kontakter nok min læge i morgen hvis ik i rigtigt ved det, men har dog lidt travlt til at kontakte ham i morgen, så bedst hvis jeg lige fik nogle svar fra nogle kloge hoveder herinde fra? smiley

Jo, ser i..
Har lige fået et nyt mærke p-piller fra min læge.. Talte med ham om alting , dog blev en ting misforstået.
Jeg er kommet til at tage disse p-piller i slutningen af min menstraution, hvorimod jeg skulle havdet taget dem i starten af den xD hva gør jeg nu? Hvornår vil de virke? Har læst lidt rundt på nettet, der stod bl.a at de så først vil virke efter 10 dages tid.. kan det passe? :s

hmm.. helst ingen onde svar, jeg ved jeg har kvajet mig , og jo - det er ret pinligt.

Mange knus
Patricia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p-pille efter menstruation? ö(fjols)
  • #2   13. aug 2008 hmmm.. har faktisk ingen anelse =/

• #4   13. aug 2008 Var jeg dig, ville jeg gå en måned uden p-piller, og tage de nye på første menstruationsdag :O) Lige så meget for min egen hjernes skyld, mht. at forhindre graviditet.

• #5   13. aug 2008 Fortsæt med pakken og hold så pause når du normalt skal holde pause. Men ja som der er blevet skrevet så ha ikke ubeskyttet sex før du har haft din næste menses.

• #6   13. aug 2008 årh i er de bedste! 1000 tak smiley vidste i gad at hjælpe liidt smiley smiley

fortsat god aften smiley

• #7   13. aug 2008 hej

fra du tager den første pille, går der 30 dage før du kan være sikker, hvis du misser en pille, skal du begynde forfra, altså igen 30 dage hvor du tager pillen dagligt, og helst omkring samme tidspunkt, ellers er du ikke sikret, dagligt er jo selvfølgelig hver dag, samme tidspunkt må erne variere et par timer eller 3.
    men hvad med sygdomme, der skal der gummi mænd til, den kan piller ikke klare.

Knus og pas på dig selv.

Anita W

• #8   13. aug 2008 Det er ikke min opfattelse Anita.
    Du skal bare forsætte med pillerne, i teorien virker pillerne efter første pille, men i praktis skal du tage den i 21 dage før de virker. Så holder du en pillepause på 7 dage og starter igen på en ny pakke.
    DU SKAL BRUGE ANDEN BESKYTTELSE I DE 21 DAGE, så er du helt sikker på ikke at blive gravid.
    Hvis du glemmer en pille forsætter du på pakningen, holder 7 dage pause osv. Hvis du glemmer en pille, BRUG ANDEN BESKYTTELSE til du starter ny pakning.
    Pillerne skal tages på samme tidspunkt hver dag.
    Læs indlægssedlen i pakken.

• #9   13. aug 2008 Kan læse du er katolik, skal man så ikke afholde sig fra sex før ægteskabet ? eller tar jeg fejl ?

• #10   13. aug 2008 Hej igen
    Det er rigtigt med de 21 dage, men de 30 er for at være helt sikker, hvis man nu kan være det, og nej man kan aldrig være hel sikker.

Anita W

• #11   14. aug 2008 ja det er rigtig.. Du skal bare tage dem som normalt i de næste 21 dage. Så en uges pause og på dem igen smiley

Jeg har altid bare fået afvide, hvis jeg glemmer og tage den en dag, tager jeg bare den jeg glemte dagen efter + den jeg også skulle tage den dag..

• #12   14. aug 2008 Du skal ikke vente til dagen efter, med at tage en glemt pille. Tag den med det samme du kommer i tanke om det, og en igen på det tidspunkt, som du plejer.
    Og husk atlid, ved en "forsinket" p-pille at bruge f.eks kondom i resten af perioden.

• #13   14. aug 2008 Der sker ikke noget. Du skal bare tage dem til der ikke er flere i pakken, også starte som normalt. Du vil ikke være beskyttet i min. 7 dage, til en måned, kommer an på hvilke p-piller det er., smiley

• #14   14. aug 2008 Anita.
    Det er forskelligt fra mærke til mærke hvor længe der går før man er beskyttet, men hvis man tager dem korrekt er de altså 100% sikre smiley

Kommentér på:
p-pille efter menstruation? ö(fjols)

Annonce