p-piller- Fortydelse pille {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har et problem som jeg håber i vil hjælpe mig med.
For 4 uger siden (fredag d. 21.feb) starte min menstruation som var 2 dage forsinket. Om aften var jeg så til fest, hvor jeg var sammen med en dreng. Jeg var ret sikker på at vi brugte kondom, indtil dagen efter hvor min menstruation var ved at stoppe. Søndag var den stoppet helt, mandag tog jeg en fortrydelse pille(inden for de 72 timer).
For ca. en uge siden(lørdag d. 8 marts) tog jeg så en graviditetstest som så var negativ(jeg er ikke gravid)
Jeg skulle have fået min menstruation i fredags (14 marts) men jeg har ikke fået den endnu.
Er der andre der har prøvet det og hvor lang tid gik der før i fik menstruation igen?
Spørgsmålet er nu om det ville være en god ide at starte på p-piller?
Jeg har nemlig overvejet det længe da jeg har en kæreste.
Men jeg er meget bange for at blive tyk hvis jeg starter på p-piller, ved godt at ikke alle tager på af det, men ved ikke om jeg ville tage chancen.
Jeg har også hørt at nogle bestemte p-pille/ mini p-piller tager man ikke på af.
Hvad syntes i jeg skal gøre?
Det blev lidt langt, men håber i vil hjælpe mig lidt
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg har aldrig taget på af ppiller..
Derud over så nej er du ikke gravid.. Hvis i har haft sex mens du har haft menstuation så er du ikke gravid. du har jo netop ikke ægløsning der
sep 2009
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
hvis du kan huske om i brugte kondom eller ej, vil jeg bestemt ikke anbefale dig mini-piller, da de skal tages meget præcist.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Jeg har hørt at den der med fortrydelsespiller godt kan spasse din mens ud men at man vist bare skal fortsætte som normalt med pillerne (altså bare holde sine 7 dages pause og så starte på en ny pakke)
Om du tager på eller ej afhænger af din krop og af de enkelte piller. Nogen tager på af et mærke, andre tager slet ikke noget på ved samme mærke. Det er meget forskelligt
Hvis jeg var dig ville jeg hoppe på pillen bare for at være sikker og fordi du er i fast forhold (sådan lyder det til) men jeg er så typen der mener at man aldrig kan være for sikker så jeg ville stadig bruge kondom selvom der er p-piller involveret, så burde der da virkelig ikke være meget chance for at blive gravid (altså både med p-piller og kondom)
apr 2007
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det er bare med hvornår jeg får min mens igen `?
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 119
Jeg har nu heller ikke taget på at p-piller og jeg har intet ændret fra før jeg var på p-piller
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
apr 2007
en test kan sagtens vise "falsk" negativ, hvis man fx ikke er ret langt henne.
apr 2007
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Forsætter du med at dyrke sex uden p piller og muligvis også uden kondom, ja så kan du nok være ret sikker på, at tage på
mar 2014
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
sep 2009
Så medmindre hans sædsæller er helt sindsyg holdbare og ud over alt forventning kan overleve over 10 dage jah så du ikke gravid
Og hvor længe har du endelig mens. ? Hvis du fik den mens den dag du havde sex og dagen efter var den ved og stoppe så har du det godt nok kort tid.
Derud over hvem har lige sex mens man har sit lort også endda uden kondom.. puha altså jah sorry kan godt være jeg bare er ret sart... men er squ ikke til blodpølse
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 22
Jeg har selv prøvet det, og jeg gik hele tiden og tænkte på hvorfor det ikke kom, det var faktisk hele tiden i mit hoved, men da jeg ligesom begyndte at slappe af og ikke tænke så meget på det, så kom det.
Så prøv at slap af og bare tænkt på noget helt andet.
mar 2014
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Jeg har en enkelt gang måtte tage en for en sikkerheds skyld på trods af at jeg var på p-piller, (havde lavet lidt rod i dem, og den daværende fyr valgte så at overhøre den del... ) så syntes det var en dum chance at tage.
Men selvom jeg var på p-piller i forvejen, gik der stadig kuk i min mens-cyklus efter den fortrydelses pille, så der kan efter min erfaring godt gå nogle dage endnu inden den kommer.
Det med at det kun varede en dag, var det efter pillen? for hvis det var kan det godt være dens skyld.
Ellers ville jeg hvis det var mig prøve at ringe til min læge i dennes telefontid, h*n kan sikkert svare dog lidt mere præcist på det
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
sep 2009
Men gravid er du ikke.. Ud over du har taget en fortrydelses piller som jah skubber din krop lidt i kaos hvad angår mens og sådan..
Så nå du går og stresser over du ikke har fået den mens så kan det også udskyde den..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Nogle tager lidt på af p-piller, jeg tog ikke på da jeg tog.. Men so. En skriver så er risikoen for at tage på større ved ikke at beskytte sig..
Emilie: Det er omvendt, en test kan ikke vise falsk positiv, kun falsk negativ
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Var det din kæreste du havde sex med til festen, eller blev i først kærester efter? Og puha sex mens man har sin mens., nej det er ikke lige mig.
p-piller- Fortydelse pille