{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

[DEBAT]Hvor går grænsen (tilknytning)? {{forumTopicSubject}}

Jeg må indrømme at jeg undrer mig. Jeg kan godt forstå at det er tilladt at prette heste man ikke ejer hvis der er tale om heste man har part på eller som man låner. Det gør mig ikke noget.

Men hvor stor tilknytning kan man have til alle rideskolens ponyer? Og har man tilknytning til venindens hest?

Hvad mener I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [DEBAT]Hvor går grænsen (tilknytning)?
  • #1   11. apr 2008 <b>Rositta og Lesto ;P mine to Tøser
    </b>

Spørgsmålet her er jo så bare om man så blot skal ride på hesten én gang om ugen?

• #2   11. apr 2008 hm.. synes ikke rideskole heste(medmindre man har part på en rideskolehest) for man kan da ikke være særlig tæt knyttet til én, som man kun rider en gang om ugen?

men f.eks. byggerheste kan man godt, for f.eks. på min gamle bygger, fik man nogen gange lov til at ride flere gange om ugen og sådan (;

meeen så synes jeg kun at man skal oprette den byggerpony, som man rider fast på én gang om ugen (:

der er mange herinde fra, som synes at jo flere heste de har oprettet, jo sejere er de, og især hvis det nu var deres egne.
    Derfor skriver de aldrig rider/passer eller red/passede/solgt osv. i deres navn, for hvis man bare liige kommer forbi uden at kigge ind på profilerne, så tror man at de har mange heste..
    F.eks en af mine veninder har oprettet to rideskoleheste og fire byggerponyer. Den ene rideskolehest er solgt, den anden er lige blevet aflivet, og hun rider kun fast på én af byggerponyerne smiley

så efter min lange forklaring, er jeg nu kommet frem til hvad jeg synes man må have oprettet:
    - Egen hest
    - Lånt eller udlånt hest(altså man må have den oprettet hvis man låner den af nogen, eller hvis man har lånt den ud til nogen)
    - Halvpart og helpart
    - Rideskole og byggerheste, hvis man rider dem mere end en gang om ugen

synes godt at man kan have oprettet døde og solgte heste, men kun hvis de tilhørte en selv, da man oprettede dem (;

• #3   11. apr 2008 <b<Rositta og Lesto ;P mine to Tøser </b>

Ja, han var en dejlig dreng smiley

Jeg mener også at man skal mere end blot at ride den en enkelt gang om ugen på en rideskole...

For lige nu virker det som om at alle kan oprette hvilken som helst hest

• #4   11. apr 2008 syns det okay at have oprettet døde heste, HVIS man havde dem da de døde ..

det der med rideskole heste syntes jeg ikk godt om, det ikke ens egen hest..
    Men parter syntes jeg er okay så længe at de har hesten mere end to dage ..

• #5   11. apr 2008 Låne hest og part'er gør for mig ingenting.
    men jeg kan virkelig ikke se hvor stor en tilknytning folk kan havde til en rideskole hest man rider engang i ugen. og det samme med ens venindes hest?

• #6   11. apr 2008 Syntes at men skal ride hesten et par gange om ugen, for at oprette den.

Har stadig min haflinger, som jeg har solgt oprette, da jeg ikk kan oprette foto albums.. alle min billeder fylder for meget til det, ved ikk hvorfor da de godt kan komme ind på ponyens profil.. nogen der måske kan svare på det??:)

• #7   11. apr 2008 Jeg mener at man godt kan have meget tilknytning til rideskole heste og venindens hest, self. skal man ikke oprette en rideskole hest man aldrig har redet på eller aldrig er sammen med, f.eks synes jeg det er ok, hvis man rider på den i timerne, og så strigler den nogen gange eller longere den, smiley det synes jeg er ok, men hvis man kun rider den en gang om ugen og aldrig er på rideskolen ellers så synes jeg ikke det er ok smiley
    Og man kan jo godt knytte sig til venindens hest smiley man skal self. have lov til at oprettet den smiley

• #8   11. apr 2008 Og jeg synes det er helt OK, at nogen synes at rideskole heste ikke høre til her, men synes det er unfair at afvise hvis at de godt må være her for HAérne og den rigtige admin, fordi der står ingen steder direkte at rideskole heste ikke må være her inde smiley

• #9   11. apr 2008 Anne Mette m : ja alle kan jo bare skrive de har fået lov, der burde gøres noget sådan man kunne være sikker ? men det kan man nok ikke lave, men hvis nogen spørger mig giver jeg dem bare nummeret på ejeren så kan de selv spørge xD

Men nogle folk forstår bare ikke man kan elske en rideskole hest?
    synes jeg er ret træls smiley self. er de ikke ligeså fine og dygtige som alle andre heste er men det er da ikke noget at hade dem for? er det kun mig der synes at en rideskole hest kan være ligeså sød af den grund? men hvis man er stævne rytter som går vildt op i kun at vinde så er rideskole heste jo ingen ting selvom de har lært de fleste at ride smiley

Og det er ikke for at træde nogen over tæerne,,,

• #10   11. apr 2008 Og hvad angår solgte heste så synes jeg godt de må være her, hvis de ikke var solgt da de blev oprettet. Og ja jeg synes det er træls de ikke må bære solgt ved oprettetlsen men det er jo bare en regel smiley

• #11   11. apr 2008 Man kan sagtens have stor tilknytning til en hest man kun rider en gang i ugen...det har nu engang aldrig været selve undervisningen der har givet en tilknytning til hesten...
    Dem der kun rider 1 gang i ugen gør det måske fordi de eller deres forældre ikke er født med en guldske i munden og ikke har råd til mere. Derfor kan de stadig godt færdes på rideskolen og være noget for hesten nøgagtig ligesom os der er mere heldige.
    Jeg synes det er snobberi at nogen ikke synes at rideskole piger har lov at oprette...
    Til gengæld synes jeg I har ret I at man ikke skal oprette alle rideskolens heste blot fordi man har prøvet dem en enkelt gang, det skal være en som man rider på jævnligt (altså f.eks. hver gang til undervisning). Hvis det skulle komme an på ridningen så er der jo mange der har oprettet deres mors heste også selvom de aldrig selv rider dem...og det burde de jo heller ikke så. Eller jeg burde ikke oprette mine børns ponyer for dem kommer jeg da bestemt aldrig til at ride....
    Tilknytningen kommer altså efter min mening ikke med undervisningen men derimod med den daglige omgang.

• #12   11. apr 2008 Mette K
    Nogenlunde enig (:

• #13   11. apr 2008 Enig med Michael. Sådan er det bare desværre ikke.

• #14   11. apr 2008 Jamen.. Hvilke ting kan man ikke, udover at bedømme andre heste og lave albums når man ikke har en hest oprettet. For mig at se burde det at have en hest ikke være nødvendigt for at lave albums, og så kunne man lave albums med den hest i stedet.

• #15   11. apr 2008 Camilse: Jo, det kan man jo godt.. hvis altså ikk det var fordi alle ens billedr fylder for meget til at komme i albums!

• #16   11. apr 2008 Ida T
    det er da i profilerne de fylder for meget ?

• #17   12. apr 2008 Pruheste xD: nej, jeg kan sætte alle mine billeder ind på profilerne.. men hvis jeg prøver at oprette et foto album, så siger den at billederne fylder for meget.

• #18   13. apr 2008 Ma kan kun sætte 2 mange flere i fotoalbum ??

Kommentér på:
[DEBAT]Hvor går grænsen (tilknytning)?

Annonce