{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

[Debat] Hvor går grænsen? {{forumTopicSubject}}

Hm, ja nu vil jeg gerne have en god debat, sig endelig jeres mening.

<b>Hvor går grænsen?</b>

Jeg synes vi skal have en god debat om hvor går jeres grænse?
<i>Uddybningen: Jeg mener at hvor går jeres grænse i hestens opdragelse, hvor går jeres grænse før i kalder det 'dyremishandling' ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [Debat] Hvor går grænsen?
  • #1   1. dec 2006 Måske skulle jeg oprette det her indlæg i morgen, klokken er lidt mange xD

• #2   1. dec 2006 hehe, ja det tror jeg også.. hehe, der er ik så mange der er oplagt til en go debat.. smiley tror jeg ? hehe

• #4   1. dec 2006 Det ved jeg ikke rigtig.. Det har jeg ikk sårn lige tænkt over.. Men har da oplevet et par upraktiske ting.. Bl.a at det var en pige der slog en pony i hovedet med en springpisk, fordi at den kigger den anden vej, end den vej den gik ;S Det synes jeg ikke om!

• #5   2. dec 2006 grænsen er svær at sætte fast, normalt er jeg meget imod afstraffelse af dyr, eller børn, for den sags skyld, men hvis ny problem pony angriber mig på folden, prøver jeg først at skræmme, ved at brøle meget højt(ret komisk) hvis det ikke virker, kan jeg blive nød til at bruge lidt andre midler, at jage væk, enten med pisk eller longe, forsøger ikke at slå men jage, normalt virker det fint, men kommer mit liv og helbred i fare, så klapper jeg til, heldivis er det meget sjældent, men det er jo sådan de gør på folden, ved det, bruger mange timer på at opservere dem, og deres kropssprog.
    men som sagt, er det individuelt.
    Anita

• #6   2. dec 2006 Det kommer helt an på hvilken hest man har. Nogle heste er så svage i psyken at de ikke kan tåle at blive "straffet", mens andre nogen gange har godt af at få at vide at det her gør man bare ikke...

Min hest er fx både viljestærk og meget stærk fysisk. Det nytter ikke noget at jeg ikke er konsekvens hvis han laver noget der slet ikke kan accepteres. Det giver problemer senere hen, problemer som bliver meget vanskelige at afskaffe. Så hellere være lidt hård i filten første gang han forsøger på at lave ballade, end at skulle til at slås med ham det næste lange stykke tid.

For de fleste heste er vant til fra folden af at de bliver sat på plads af lederen, hvis de gør noget galt, og hvis det sker med det samme og konskvent, så undgår man problemer senere hen.

Det skal så lige siges at min hest er en meget glad og munter hest, der lige frem stråler når jeg kommer med hans trense, for så ved han at han skal lave noget smiley

Kommentér på:
[Debat] Hvor går grænsen?

Annonce