{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

kunne have brækket nakken.... {{forumTopicSubject}}

tog lige en flyvetur i mandags, var ved at tilride en 4 års dv efter sam-sam som ikke har været i hænder før den kom til os så den er meget speciel.

En af de mere erfarne ryttere hos os tog de første
mange ture op på den for den havde det lidt med at eksplodere, så da den var nogenlunde normal i rotunden kom jeg op den og det gik oss fint 3 gang jeg var oppe på den besluttede vi oss for den skulle prøve at gå rides løs i hallen for første gang det gik så oss fint nok.

Anden gang skete det så den fik et af sine flip og jeg fik lige en flyvetur til månen og ramte jorden igen med hovedet først, lidt samme måde som hvis man springer på hovedet i et bassin der er for lavt, min ridehjelm gik i 3 dele da jeg faldt af og hovedtøjet sprang da jeg åbenbart ikke nåede at få sluppet tøjlen.

Ham som var inde i ridehallen for at hjælpe mig kom så løbende hen og spurgte om jeg kunne bevæge nakken OG HELDIGVIS KUNNE JEG DET, men jeg havde enormt store smerter i nakken. jeg prøvede så at sadle næste hest op men måtte droppe det da jeg fik at vide jeg skulle slappe af i stedet for.

måtte så tage på skadestuen om aftenen, da vi så kom derind var der tre timers ventetid så det gad jeg bare ikke vente på. så tog lidt meget smertestillende og tog så til læge næste morgen hvor jeg fik at vide jeg har fået et piskesmæld han glemte så bare at sige jeg skulle ha taget røngten billeder af hensyn til forsikring hvis jeg senere for problemer pga.af det, så dem skal jeg have taget på tirsdag....

hvorfor skal der oss være så meget bøvl bare fordi man falder af... Nogen der har prøvet det samme eller noget lignende..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kunne have brækket nakken....
  • #1   22. mar 2008 uuuh avs...

ja jeg faldte af / blev smidt af for knap 4 måneder siden, og brækkede kravebenet. Så skulle jeg opereres fordi det var så skævt /;
    der var røget 4 splinter af .
    AD !

- nogen som vil se røntgen billede o;?

- ps. håber du har det bedre (: det gør så ondt at slå sig. og ja der er alt for meget bøvl med det.

• #2   22. mar 2008 hvor skræmmende for dig..... husk på at passe på dig selv.. har selv fået slået to nakkehvirveler skæve af en hest, og har min højre nervebane i klemme så jeg hverken kan se eller hører på højre side af hovedet... godt det ikke endte være end det gjorde med dig

• #3   22. mar 2008 Ja ikke lige med hovedspring, men jeg blev sparket af en 2-års for et par år tilbage. Én hov ramte hovedet (som heldigvis havde hjelm på, for den flækkede) og den anden hov ramte min venstre skulder. Det tog det kære offentlige system over tre måneder og finde ud af hvad min skulder fejlede. En brækket ledkapsel, som HELDIGVIS var groet rigtigt sammen i løbet af den tid.... Hovedet slap heldigvis m mindre skrammer.
    Som 11-års fik jeg sparket 4 tænder ud... Var ifølge lægen kun et par mm fra at dø..........
    Puh... det er da i grunden en farlig sport vi holder os hva?
    Men noget rigtig skidt at du fik piskesmæld... Det kan tage laaang tid....

• #4   22. mar 2008
    Anita s: okey det må godt nok oss ha gjort ondt og da oss surt at skulle opereres...
    ved ikk helt hvad det var med røngten billeder holder mine forældre styr på, vi fik bare at vide af lægen at forsikringen skulle bruge røngten billeder sammen med skadesanmeldelsen hvis jeg senere for problemer pga. af det.. har det allerede meget bedre nu det smertestillende begynder at ta en god del af smerterne...

Fæhesten- nu med noller og lille lars: ja meget man begynder oss at tænke lidt ekstra over hvad man gør. du har da godt nok været vildt uheldig må være forfærdeligt at komme så slemt til skade... er virkelig gude taknemmelig over der ikke skete mere...

Jeanette N: så er det man bliver rigtig glad for at man havde hjelm på.... bagefter sidder man oss bar og tænker på hvor slemt det egentlig kunne have gået til og det er jo så utrolig lidt der skal til for at der var sket mere i begge tilfælde...heeh ja en utrolig farlig sport men jo nok fordi vi har med levende dyr at gøre med og nogle gange nogen man slet ikke kan regne med..

Kommentér på:
kunne have brækket nakken....

Annonce