Pels?! Nej tak! Pels?! Nej tak!
sig nej til pels!
der går ca. 50 dyr på en pelsfrakke og de bliver dræbt på de mest usmagsomme måder!
Vidste i fx. at:
Ræve bliver dræbt ved at få høj strøm igennem mund og endetarm? Denne drabsmetode forsager smerter i form af et hjerteanfald.
Ræve og mink på pelsfarme holdes indespærret i trange trådbure. Dyrene bliver vanvittige af stress og kedsomhed og udvikler en sygelig stereotyp adfærd
Dyrene lemlæster sig selv og 20% af alle hunræve har på et tidspunkt spist deres egne unger pga. de unaturlige forhold.
Mink dræbes bl.a. ved gasning og kvælning. Nogle dyr lammes kun og bliver derfor flået levende.
Dyr fanget i rævesakse (en fælde) gennemgår ulidelige smerter, ofter i dagevis, inden de bliver trampet ihjel eller får brækket halsen.
Animas (den kampange som har fået mine øjne op for dettet usmagsomme pelsforbrug) kampanger har overtalt store kæder som Veromoda, Inwear og Peak Performace til ikke at sælge pels.
DU KAN GØRE EN FORSKEL :
Køb ikke pels!!
Bliv medlem af Danmarks mest effektive dyre værnsforening. Din støtte vil redde dyrs liv!
Viden er nøglen til forandring - bestil materiale til uddelig.
FIND DET HELE PÅ : www.pelsinfo.dk
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.372
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
Der er mange som har pels og som ikke ved hvordan der foregår..
det er faktisk de færreste som der ved det
Det er derfor jeg informerer så meget jeg kan:)
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 491
Vi er også i mod det.
I julegave fik min søster så en pels (halstørklæde) af dem hun passer barn for.
Hun blev meget overrasket.
Men hun havde heller ikke lyst til at aflevere det til dem.
Men som hun selv siger, så har hun jo ikke støttet det, hun har jo ikke selv købt det.
Pels?! Nej tak!