{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Trøst mig - Ole er skadet 3x igen ! {{forumTopicSubject}}

<b>Læs hele historien</b>
- det er taget fra hans profil..

Det hele startede Torsdag d. 9 August. Maria var oppe og se mig ride Ole, og hun ville tage billeder. Efter jeg har skridtet i 5 - 10 min, sætter jeg i trav, og får travet knap og nap et minut og så begynder Ole at stikke hovede i vejret, prøve at sætte i kort galop og nærmest traække på venstre for ben. Jeg blev meget forskrækket, for hader følelsen af at hesten har ondt, for det kunne virkelig mærkers et eller andet gjorde ondt. Vi trak ham og ind min mor lovede at ringe til dyrlægen næste dag, hvis han ikke var bedre der. Jeg prøver igen næste dag, og igen. Så snart jeg sætter i trav begynder han at ''halte'' og tage hovedet i vejret. Mandag kommer dyrlægen og tjekker hans ben, laver bøjeprøve, ser mig ride, ser hamblive longeret, men han kunne ikke finde noget. Han sagde at han kunen godt se der var noget galt. Han tjekkede tænder men der var heller ikke noget i vejen. Så beder han os om at ringe til en anden dyrlæge som også er det der 'keoprakter'. Hasn kommer så Fredag, og laver bøjeprøve, 'massere' og han finder et ømt punkt i lændepartiet. En ryg hvirvl der havde roteret sig så den sad forkert. Han massere den ''ud'', og siger Ole skal stå stille til på Tirsdag, og så må jeg ikke trave i 14dage. Kun skridte og galopere. Så igår, var jo den dag jeg måtte ride ham, igen. Jeg skridtede forskellige øvelser i skridt i ca. ½time, og der gik ha normalt. Så laver jeg anspring til galop, og han tager hovedet op, og går en smule usikkert, og ved ikke rigtig om han skal stoppe eller fortsætte. Det gjorde stadig ondt. Så ringede min mor til dyrlægen i morges, og hun kom idag lidt over 15. Hun tjekkede ryggen, hals, benene, igen bøjeprøve og så ham blive longeret osv. Hun fandt ikek andet ed en smule stramhed i venstre siden af halsen, og igen en lille bitte stramhed i lændepartiet igen. Hun sagde jeg måtte ride ham igen i weekenden, på en stub mark hvor der var god plads til at kome frem i skoen, i en god galop hvor han får lov til at bruge ryggen frit og strække halsen, for måske var han bare pylret.
Nu går jeg her med sommererfulge i maven, og kan ikke vente til på Lørdag/Søndag!!

26. August 2007.
Så! Ja huu! Ole er rask igen! Red ham igår, åp en stubmark, først lidt skridt, men opgav for jeg kunne bare mærke han havde masser af krudt han var ivrig på at bruge. Så jeg satte i galop og lod ham rese flere ture, for at han kunne bruge noget krudt. Det var ret svært for mig at bedømme om han haltede, men han ømmede sig i hvert fald ikke i ryggen. Så red over på en mark der var lidt mere jævn, hvor vi fik et par noget mere kontrolerede galopture, og intet var galt! Vi prøvede og lige 10 - 15 min på banen, hvor vi endda også travede, og han tog alt som i ''gamle dage''.. Stille og roligt xD OLE ER TILBAGE xD
Jubii, har købt ny trailer idag xD

13. November07.
Som de fleste nok ved har Ole lige været skadet igen. Det samme som sidste gang. Efter dyrlægen havde været her 2gange uden det hjalp sagde dyrlægen at hvis det ikke hjalp den 3. gang så skulle vi prøve at give ham smertestillende i 2-3 uger og efter det prøve at ride ham uden igen, fordi han måske selv kunne opbygge skaden. Og hvis det ikke hjalp så var det næste vi kunne gøre at køre til Odense og få ham røngten. MEN (!!!) .. Idag har han fået det 2½ uge, så idag skulle vi prøve at tage det fra ham. Mit hjerte sad total i halsen da jeg satte i trav, og han skabte sig 3-4 trav trin og resten af træning gik han som i DRØM!!!!!! YEA! FUck fuck fuck jeg er glad!:D. WUHUUUUUUUUU:).

25. November07.
Og Ole er skadet igen igen igen/':
Hvorfor Ole?
Jeg red Ole i eftermiddags. Der blæste ret meget, men det har han aldrig været påvirket af. Jeg satte i trav efter han havde gået normalt i skridt. Jeg travede et par skridt og så kom det igen. Han slog fra, småvaklede, satte i kort galop osv sådan. Jeg tog en skridt pause, efter 5min hvor jeg havde kæmpet lidt med ham i trav uden held. Så satte jeg i trav igen. Han løb afsted som en sindssyg med hovedet i vejret. Min mor var ue og se på ham mens jeg red, men det eneste hun kunne sige var at han ikke så normal ud. ''Godt set mor -.-''.
Da min mor var gået brød jeg sammen. JEg kunne ikke holde til det mere. 6. gang på 3 måneder vi har dyrlæge! Vi har brugt flere 1000 kr på det. Jeg græd under hele afsadlingen, mens Ole bare stod og hand med hovedet, og puffede til mig når jeg i nærheden af hans hoved. Den dejlige hest. Hvorfor ham?

- Han fik smertestillende mandag for at jeg kunne komme til undervisning, men han var godt nok træls i starten s:
Idag red jeg ham uden smertestillende, og han havde stadig ondt. Min mor vil ringe til dyrlægen imorgen tidlig. Jeg har kun haft ham i 1½ år, og slet slet ikke udnyttet alt hvad han kan.. Han er kun 11 og går perfekt.
TRØST MIG ! s;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trøst mig - Ole er skadet 3x igen !
Kommentér på:
Trøst mig - Ole er skadet 3x igen !

Annonce