{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passage ?
  • #1   25. nov 2007 tjah. det er en ekstrem samlet trav. men kender ik helt principperne så kigger lige med. og osse gerne piauff

• #2   25. nov 2007 Det er jo ikke bare sådan lige at lære sin hest det. Det skal have rigtig god bæring og skal hun samles en del.

• #3   25. nov 2007 hun = kunne

• #4   25. nov 2007 Ej, glem det jeg skrev. Jeg tror ikke jeg er helt vågen i dag -_-

• #5   25. nov 2007 pyyh, jeg tror snarrt jeg gemmer det her, fordi det bliver der spurt mange gange om =D

hm, ja når deres bagparti er stærkt nok, og de kan gå meget samlet trav (måske lidt Kadanceret trav)
    og en meget samlet galop, (vis de kan det, betyder det jo, at hesten er stærk bagtil)

Når men det er smart at have en proffesionel på jorden, og selvfølgelig en på hesten, rytteren på jorden står måske med en pisk, bare til at strejfe den, så hesten hjælp til takten (intet slå, eller straf)

samtidig med aat rytteren på ryggen laver halveparader, så den har noget at gå frem til, og samler sig mere!
    de ting gør man bare 5 skridt, så går man ud af det, og et kæmpe klap! På den måselære man hesten det, til sidst kan man jo så, gøre det uden rytteren på jorden!

Og mange heste elsker det.

Men man skal lære hesten det med glæde og masser af beløninger.

Vh, Anna

• #6   25. nov 2007 CM: Er glemt xD Hehe ..

• #7   25. nov 2007 Anna : Mange tak for dit svar (:

• #8   25. nov 2007 Men hesten skal have STORT Potentiale smiley

• #9   25. nov 2007 Min pony Sheika kan også Passage . smiley Jeg lærte hende bare at gå meget kort trav og løfte lidt på tøjlen mens jeg havde benene ekstra meget til smiley Altså musklerne og ikke med spore eller noget smiley Også begyndte hun lige så stille at kunne det (:

• #10   25. nov 2007 Ja sådan som anna Z skriver.

Ud over den skal havde et meget stort potentiale, det behøver den ikke, den behøver hverken havde gang eller noget.
    Den skal bare havde en del muskler bagtil, alle heste kan lære det (:

• #11   25. nov 2007 Pernille: Ja det rigtigt, men så må du lære den at gå frem først ;D heh ..
    Men ja det lettere at lære dem hvis de er lidt hidsige, min gamle pony var også en hidsigpop den lærte sig selv både paiff og passage fordi den ikke ville gå ned i skridt hellere trave meget samlet eller på stedet smiley

• #12   25. nov 2007 . Shella . •Team Bal• .

Alle heste kan ikke lære det, og der kan være mange grunde, evt potentiale.

Vis det er så let at lære heste Passage f.eks. Hvorfor har vi så ikke flere heste i dk som går grand prix dressur??

også kan man jo sige, jo der er ikke sindsygt mange heste i danmark som er gode nok, vi kan jo bare kigge på vores nabo tyskland, hvor de avler fremragende, heste med masser af potentiale smiley

• #13   25. nov 2007 og jaa.

Frem driften er det vigtigste af alt, det er noget der skal være der fra tilridningen smiley

• #14   25. nov 2007 har overvejet af lære lotte det passage og piaff . hun kan nemlig godt når hun er ophiset

• #15   25. nov 2007 Jeg har hørt at det skulle være et hit at træne det i vand. Hvis man har en strand med meget lavt vand, omkring knæhøjde på hesten, og god fast sandbund. Heste løfter naturligt deres ben højt når de går i vand, så man kan "narre" dem til at gøre det rigtigt hvis man laver en kort trav i vand.

• #16   25. nov 2007 Anna: Fordi en hest skal kunne mere end at gå passage for at gå grand prix ?
    Der skal den havde gang, og skulle kunne en masse andre ting også.

Og der er mange der vælger at lade være at lære deres heste passage før de er oppe omkring M klasserne pga. hvis hesten misforstå når man vil havde en mere samlet trav. osv.

En hest behøver ikke havde potentiale overhovedet i dressur for at lære at gå passage (:

'også kan man jo sige, jo der er ikke sindsygt mange heste i danmark som er gode nok, vi kan jo bare kigge på vores nabo tyskland, hvor de avler fremragende, heste med masser af potentiale :)'
    Det forstiod jeg ikke helt ?

• #17   25. nov 2007 . Shella . •Team Bal• .
    smiley

Ja de skal kunne mange flere ting på grand prix nivua, Men jeg må indrømme jeg ikke ser sindsygt mange heste som kan passage! Vis det var nemt hvorfor kan andre end Meru og linetto så ikke på vores hestecenter, der mange gode ryttere´!

en af dem sælger sin hest nu, fordi den simpelthen ikke kan blive god nok, dvs den har ikke potentialet til at lære passage korrekt!

Flere hesten kan måske lave passage, men gør de det korrekt. Jeg blev også nød til at sælge min ''gamle'' hest, da den aldrig ville kunne lære passage korrekt, det havde den simpelthen ikke potentiale til:)

ja tyskland avler fremragende, heste med potentiale osv. derfor har de mange gode heste, som er på højt nivua, derfor vinder tyskerne tit i dressur, fordi hver rytter har så mange heste at vælge imellem, at rytteren kan få den matchende hest, som har potentiale :I)

• #18   25. nov 2007 knuz smiley

• #19   25. nov 2007 Anna Z: Så må det være fordi hun ikke har kunne lærer den det korrekt eller ikke har kunne formå at samle den ordenligt eller få de rigtige muskler bygget op.

Men fordi folk vælger tit at lade være for ikke at forvirrer dem når de skal gå en samlet trav.
    Spring heste har stor mulighed fordi de har så mange muskler bagtil osv. men de har jo ikke lige kapaciteten til at komme til grand prix dressur vel

Ja er godt klar over tyskerne er gode til at lave heste, men hvad har det med sagen af gøre ?

• #20   25. nov 2007 hm ja..altså jeg er delvis enig..metoden er fin nok som beskrevet. At hesten ikke skulle kune have potentiale nok til en passage???HM..ville hellere kalde det anlæg til og flair for. Min har masser af bæring og en god stærk bagpart samt fremdrift...han har bare så uendeligt svært ved at styre sit temperament i en samling der svarer til passage og piaf. Men en hest der er stærk bagtil, har bæring, kan samles og er styrbar, kan også fysisk klare en passage..det er kun et spg. mål om kvaliteten er i top..den er også meget svingende ved de som rider Grand Prix m.m.Matine er den der udfører sin passage/piaf mest korrekt, som jeg har set.

• #21   25. nov 2007 connie: Ja den skal havde potentiale til at gå en passage, men det har stort set alle heste, men den behøver ikke kunne gå en go dressur som sådan for at kunne gå en passage.

• #22   25. nov 2007 Jeg tror vi mener noget forskelligt med hensyn til Potentiale.

Min pony var en lille 3'er, den havde bæring og det hele, men den små korte ben og store mave gjorde den ikke havde potentiale nok dvs. den ikke var bygget til det.

Bygning hører ind under potentiale smiley

• #23   25. nov 2007 nope...præcist som beskrevet ...Den skla højest have anlæg for at lave en GOD og TAKTFAST passage/piaf..tit bliver det til noget forstyrret spjæt på stedet...Enhver hest, som tidligere sagt, med ordentlig bæring og fremdrift, kan lære at gå en passage og piaf...men kvaliteten..det er en anden snak...min araber går en fantastisk passage over bomme og på stranden(:

• #24   25. nov 2007 Connie H

Altså jeg forstår ikke, hvis alle heste kan lære det, hvorfor er der så ikke flere der kan, nu når det er så populært ?

• #25   25. nov 2007 potentiale hører ingenlunde inde under bygning og vice versa..potentiale betyder kapacitet.Men nogle heste har nemmere ved det end andre og kvaliteten er bedre.

• #26   25. nov 2007 Det er omvendt jeg har skrevet det smiley

BYGNING HØRE IND UUNDER POTENTIALE smiley

• #27   25. nov 2007 Jamen alle med BÆRING, AFSKUB og SAMLING og STYRKE kan lære det..men KVALITETEN kan være yderst svingende...og hvorfor så bygge videre på det, hvis ens hest kan men også kun lige og lige. Så må man jo erkende at ens hest`gangformåen ikke er så fantastisk.

• #28   25. nov 2007 Potentiale har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre...Potentiale betyder kapacitet.

• #29   25. nov 2007 potentiale og bygning...kan godt være mere eller mindre uafhængige af hinanden..En hest kan godt være elndigt sat sammen , men stadig ha viljen og kapaciteten til at nå et godt stk.

• #30   25. nov 2007 Okey men Jeg ville sørma ikke kalde ''at hesten kan passage''

vis det ikke er en korrekt passage ;D

Hvor smukt er det måske lige.

igen så lad sige det på en anden måde?

Kan alle lære korrekt passage ? Nej.

Mvh. Anna

• #31   25. nov 2007 Potentiale har flere betydninger ?

• #32   25. nov 2007 Den kan godt være korrekt men måske med knapt så stort løft, takt og bæring...se Matines piaf/passage i forhold til andre Grand Prix hestes..den er fantastisk og har det som sin store styrke..der er de andre småtgående ifht..og sådan vil det altid være...svingende kvalitet.

• #33   25. nov 2007 nope potentiale er potentiale...slå det op i ordbogen...betydningen er den samme uanset hvordan du forsøger at sno den(;

• #34   25. nov 2007 nu går du udenom emnet ;D

Du kender vist ikke til pyamiderne (henrik johansen)

• #35   25. nov 2007 Jeg går ingen steder udenom noget...pyramiderne er jeg ikke bekendt med..jeg ved bare hvad piaf og passage, hvordan man træner det og hvilken kvalitet det kan have/ikke ha, og jeg ved hvad potentiale er ..men oplys endelig min verden med "Pyramider"..man lan lære hver dag(;...også til trods for en laaaang heste/ridekarriere.

• #36   25. nov 2007 hm, tror det ligger på hans hjemmeside, prøver at finde det smiley

Og jeg ved udmærket om Passage piaf osv.

• #37   25. nov 2007 siger jeg skam heller ikke at du ikke gør...synes bare du har en forkert/anden opfattelse af hestes evner eller mangel på samme til at piaffere eller lave passage...det kræver de ting der er beskrevet og ikke så meget andet..derfor behøver de jo ikke ligge i verdens eliten som Matine og andre.Men enhver hest kan lære det ...efter min opfattelse og erfaring.

• #38   25. nov 2007 jeg skal lige oprette bruger

• #39   25. nov 2007 Connie H

En hver hest kan altså ikke lære det?

Nogle er bare ikke bygget til det, andre har ikke Psyke osv. der er mange ting.

• #40   25. nov 2007 nåå Sorry det kan jeg ikke vise dig idag, det er ellers SÅ godt- smiley

Men jeg skriver i morgen smiley

• #41   25. nov 2007 Psyken kan godt være en stor hæmsko..men styrke, samling og bæring er kodeordet og nogen har nemmere ved det end andre. Har været inde at se dit videoklip...hvem er det du rider der? Ser rimelig fint ud ellers.Men self er derheste der har særligt flair for det.

• #42   25. nov 2007 bare i orden..skal til at skrive pågave nu, så jeg skriver også først senere(:

• #43   25. nov 2007 ja på den måde har du helt ret, men vi har jo gode nok ryttere i dk, vi mangler hestene smiley

• #44   26. nov 2007 næh det med antallet af gode heste i DK udvikler sig nemt til ordkløveri..bare man i dk ikke sætter al sin lid til et bestemt avlsforbund!!!...der kan nemt blive lidt langt mellem snapsene.

• #45   26. nov 2007 af hva. come on, grunden til de i tyskland har så mange gode ryttere, er også fordi de har så mange gode heste?

det kan i ikke løbe uden om ;D

Kommentér på:
Passage ?

Annonce