{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passage/piaff
  • #1   2. apr 2009 prøv at søg på youtube og se forskellen.
    og hvordan man gør, tja. det er en øvelser som kræver du kan afkorte din hest så meget den kan trave på stede som er piaff, og passage er hvor den går langsomt i traven med høje knæløft.
    ikke nogen man bare lige lære sin hest.

• #2   2. apr 2009 Line Og Lotte +
    okay tak .. Havde nu heller ikke tænkt at man bnare kunne lærer hesten det med det samme ..

• #3   2. apr 2009 men at lave afkortet trav og fri trav og det samme i galop, med afkortninger og øgninger, er en god start.
    og det er også en god ting at lære heste. .

• #4   2. apr 2009 Piaff = hesten traver på stedet (med højere benløft, og meget indundergriben)

Passage = hesten traver meget langsom, med meget samling.

Begge dele er kort sagt den største samling af hesten, hvor den ideelt set skal gå tydeligt "op af bakke" og gribe meget indunder sig med bagbenene

• #5   2. apr 2009 du skal først lære hesten det, når din underviser mener at du er klar til det.
    min søster har selv lært sin dv det (i samarbejde med en dygtig underviser).
    de startede med at røre den forsigtigt på venstre bagben med en lang pisk (så de ikke kom tilskade hvis den sparkede ud), samtidig med at de slog klik med tungen. Så løftede den benet, og så roste de.

efterhånden lærte den at adlyde klikket med tungen. så satte min søster sig op, og prikkede med schenklerne i en præcis takt, sammentidig med klikket og at underviseren rørte den på låret med pisken.
    så løftede den, og den fik ros.

så begyndte hun at ride fremad på den, prikkede med schenklerne i en præcis takt, sammentidig med klikket og at underviseren rørte den på låret med pisken. den fandt efterhånden takten.

Nu begynder forbenene så småt at komme med.Men det er vigtigt at man ikke presser den til noget + at man laver alle tingene i samarbejde med en dygtig underviser.
    men man skal passe på med at slå klik med tungen på staldgangen, da den jo forbinder det med at løfte bagbenet. tænk ikke på forbenene, de kommer med når bagbebene er på plads.

Men det tager altså mange mpneder, og det er ikke helt på plads endnu.
    sæt god tid af til det, og pres den ikke.

• #6   2. apr 2009 Her er et billede af Kyra Kyrklund på Master i Piaff:

(link fjernet)

• #7   2. apr 2009 wow, det kan man vist kalde samling!

• #8   2. apr 2009 Ofte kan man se det særligt tydeligt på de spanske heste. De lader til at have noget lettere ved denne høje grad af samling, end vores rektangulære varmblodsheste herhjemme:o)

Men ja -Kyra og Master leverede en helt fantastisk piaff/passage -ikke at hun ikke kan på andre heste, men jeg har altid været lidt imponeret over Master:o)

• #9   2. apr 2009 jeg er kæmpe fan af kyra ;b elsker hendes logiske måde at ride/tænke på.

• #10   4. nov 2009 hva nu hvis hesten godt kan alt det der men jueg skal lære signalerne... hvordan gør JEG smiley

Kommentér på:
Passage/piaff

Annonce