Min stil ? {{forumTopicSubject}}
Hvis i gider læse ? retter for stavefejl osv senere d:
Vold er et vidt begreb. Det kan være alt fra et lille klask, til groft overfald. Det kan være en af dine venner der fyrer en dårlig joke af og man stikker ham en ’dummeflad’ og det kan være et voldsomt overgreb med kniv o.lign. Vold er overalt. Det kan ikke undgås, men det kan kun mindskes og nedarbejdes. Personligt er jeg meget voldelig. – ikke altid bevidst, men jeg har svært ved at udtrykke mig verbalt.
Jeg synes personligt vold kun burde udføres i forsvar. – men hvad forsvarer man sig fra? Som regel forsvarer man sig selv fra folk der overfalder én; voldtægt, tilnærmelser, osv. Folk udøver ofte også vold i forbindelse med ekstreme holdninger. Tag fx fodbold. – hooligans. De går så meget op i en sport at de går til ekstremerne. Jeg tvivler dog på at det kun er fodbolden de går op i – snarere lysten til at slås.
Mange af de mennesker man hører om idag, som har begået voldelig kriminalitet, har heller ikk haft en god opvækst; incest, voldelig fædre/stedfædre, alkoholiserede forældre – generelt svigt. Men mange af dem som har været udsat for ovennævnte, har også klaret sig godt. Jeg tror at mange af de kriminelle føler hævn. Hævn over at være svigtet, men hvis det var mig, tror jeg at jeg ville, eller i hvert tilfælde prøve, at være et godt forbillede for mine kommende børn. For mig er hævn ikke vigtigt, men derimod at man ikk svigter selv. Mange af de kriminelle er også blevet opgivet. – røget fra instituiton til institution.
xD
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
jul 2005
Følger: 131 Følgere: 130 Heste: 8 Emner: 48 Svar: 965
Jeg synes personligt vold kun burde udføres i forsvar. – men hvad forsvarer man sig fra? Som regel forsvarer man sig selv fra folk der overfalder én; voldtægt, tilnærmelser, osv. Folk udøver ofte også vold i forbindelse med ekstreme holdninger. Tag fx fodbold. – hooligans. De går så meget op i en sport at de går til ekstremerne. Jeg tvivler dog på at det kun er fodbolden de går op i – snarere lysten til at slås.
Mange af de mennesker man hører om i dag, som har begået voldelig kriminalitet, har heller ikke haft en god opvækst; incest, voldelig fædre/stedfædre, alkoholiserede forældre – generelt svigt. Men mange af dem som har været udsat for ovennævnte, har også klaret sig godt. Jeg tror at mange af de kriminelle føler hævn. Hævn over at være svigtet, men hvis det var mig, tror jeg at jeg ville, eller i hvert tilfælde prøve, at være et godt forbillede for mine kommende børn. For mig er hævn ikke vigtigt, men derimod at man ikke svigter selv. Mange af de kriminelle er også blevet opgivet. – røget fra institution til institution.
Har rettet hvad jeg lige kunne se.
men du skal huske at det ikke hedder "ikk" men "ikke" med e
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
Oh d: mange tak! d:
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 346 Svar: 2.355
dec 2005
Følger: 257 Følgere: 259 Heste: 8 Emner: 343 Svar: 1.998
dec 2005
Følger: 257 Følgere: 259 Heste: 8 Emner: 343 Svar: 1.998
jan 2007