Hjælp corona skal ven med eller ej {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg synes det er så svært med alt det corona halløj. Det er jo mega skønt, synes jeg at restriktioner er fjernet, men isolation osv er lidt bøvlet synes jeg. Jeg har en kollega fra arbejdet, som personens kæreste er blevet testet positiv i dag. Jeg har selv haft corona for en mdr siden, men min kæreste undgik det.
Her kommer mit dilemma, vi skal ud hele vores team på fredag, og personen skal endelig hjem til mig inden, nu spørg personen om hun stadig må komme med, og jeg har det ærligt lidt stram med personen kommer med, da personen kæreste der er positiv jo bor sammen.
(Personen skal også køre sammen med mig i min bil hen til mig)
Hvad synes i ? Er jeg for sippet? Hvad havde i gjort ??
aug 2020
Følger: 10 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 246
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
Men igen jeg ser personen på arbejdet sidder 1-2 meter væk fra vedkommende , da vi jo godt må komme på arbejde nu selvom vi er nærkontakt
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Man bliver hjemme til man har været helt rask i 2 døgn, eller ens positive test er minimum 4 døgn gammel OG man kan har minimale symptomer tilbage.
Krillerhoste, tab og lugtesans, ekstra træthed kan godt være ved i uger, måske måneder efter at man ellers er blevet rask, uden at man bør kunne smitte videre.
...
Ikke samfundskritisk...
Nej, men hvis nu kollegaen havde Roskildesyge (meget smitsom virus diarré og opkastninger - ufarligt men giver da et par døgn med opkast og vandtynd diarré) så ville venner OGSÅ forvente at man blev hjemme indtil man ikke smittede videre.
Der er som regel et hændeligt uheld, hvis man bliver ramt af en eller anden smitsom sygdom.
Men - hvis man selv er syg så er det jo almindelig høflighed IKKE at dele sin sygdom med venner, kollegaer eller familie, når man nu kan undgå det...
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
Personligt fik min egen kæreste corona anden uge af December og jeg testede negativt samme dag hun testede positivt. Og jeg testede negativt lige indtil fredagen efter kæresten blev positiv og så røg jeg personligt også i fælden. Så jeg tilbragte den 17-24 december derhjemme så betrager os begge 2 som værende Immune,
Men til trods for det vil jeg personligt ikke fragte personer rundt som har positive partnere medmindre at de kan forevise en negativ test inden at vi kører.....
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Men jeg tænker, at du jo i hvert fald ikke behøver afvise din kollega med et "det gider jeg ikke" - en ordentlig forklaring hjælper på alting, og dén at din kæreste er bekymret for smitte er jo ganske gangbar.
Hjælp corona skal ven med eller ej