{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hjælp - min hest er umulig! {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger..
Jeg har prøvet så mange umulige hese, men aldrig en der er så umulig som Corona.

Hun stejler når hun får sadlen på, hun løber rundt og vil ikke fanges, hun er bare generalt træls.
Jeg har lige fået ny sadle til hende, fordi den anden gav hende ondt i ryggen.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? har i nogle forslag?
Send alt i vil, hjemmesider med en masse info, noget af jeres erfaring, videoer med det, send det i har.

I kan endten sende en PB - eller smid en mail på Rehder1@live.dk

På forhånd tak!.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - min hest er umulig!
  • #1   17. maj 2011 Det ALLER første du skal gøre er at fjerne hele den der "Min hest er umulig" - For tro mig, så kommer i aldrig videre, hvis du har den holdning smiley

Men det er lidt svært at give dig råd ud fra det du har skrevet.. Hvis du vil uddybe lidt, vil jeg meget gerne prøve at komme med råd smiley

• #2   17. maj 2011 skriver lige pb.

• #3   17. maj 2011 Helt iorden smiley

• #4   17. maj 2011 Jeg vil anbefale dig at få en bruger på epona.tv, det er supergodt, og jeg er 100 % sikker på, at du vil blive meget klogere på, hvorfor din hest gør som den gør. smiley
    Det har hjulpet mig meget!

• #5   17. maj 2011 Altså jeg har kun ideer til hvordan du skal handle situationene der vil jeg foreslå andre som virkelig har forstand på det til at hjælpe dig!
    - men det med hesten ikke vil indhentes kender jeg rigtig meget til og har læst en masse om det, og alt det jeg fik læst og fik afvide har hjulpet mig og en masse andre 100%
    så hvis du gerne vil have mine råd så spørg, men jeg synes stadig at du skal spørge nogle som har 100% forstand på det (evnt. rigtige heste trænere) - personligt (altså spørge dem personligt) og så udnyt alt det du har fået afvide smiley

• #6   17. maj 2011 Den første tanke jeg får er at hesten stadig tror det gør ondt at have sadel på. Heste har det man kalder "Pain memory" F.eks hvis den har haft ondt i ryggen ved at have sadel på, så er det hesten forbinder ved sadlen, Smerte. Det kan forklare at den stejler når den får sadel på.

Og som Sofie skriver, så bliver du nødt til at tænke anderledes. Gemme den sætning væk at "min hest er umulig" Og skifte den ud med "hvorfor gør min hest som den gør" Forsøg at forstå den.

Det kan nemt være at hesten er vild og svær at håndtere, men der er en grund til det. Det kan være alt lige fra dens fortid, opdragelse, olpevelser, skader (nye eller gamle), smerter, hestens "personlighed" og frem for alt MISFORSTÅELSER mellem hest og rytter.

• #7   17. maj 2011 I forbindelse med Pain memory kan jeg lige give et eksempel fra en hest jeg kendeer.

Han har lidt rigtig meget af gjord kramper. Virkelig slemt, Han kan gå direkte op i luften, når det er værst. De gode dage, hvor han ikke har det så slemt, kramper han, når gjorden rører maveskindet.
    Og de dage hvor det er allerværst, går han i krampe allerede når underlaget bliver lagt på hans ryg.

Det er ikke fordi det gør ondt, men fordi han kan huske det HAR GJORT ondt.

• #8   17. maj 2011 Hmm din hest forbinder vel adlen med smerte. Den ved jo ikke i har skiftet den for at hjælpe den. Så first of all giv den tid til at "begynde forfra" med adle tilvænning. Det er jo klart den ikke vil hvis den stadig tror det giver anledning til smerte. Eller kan jeg kun skrive det som de andre gør. Så længe det ikke er mere uddybende kan vi ikke så ´godt hjælp ellers spørg prof hjælp det kan godt betale sig.

• #9   17. maj 2011 Synes du skal få fat på en underviser/træner der har forstand på det og er uddannet, istedet for at få en masse forskellige uholdbare råd her på hg, for det der er livsfarligt.
    Find en træner som træner efter de principper du går ind for.
    Jeg kan bl.a. anbefale Ute Lehmann (horseinharmony.dk) eller Tine Sørensen (horsemind.dk) smiley

• #10   17. maj 2011 Tanja & Galina ~ Notholmgård

En uddannet træner er uden tvivl en god ide, men med det sagt, er der ingen grund til at skrive at de råd der bliver givet her på HG er uholdbare eller livsfarlige.

Jeg synes personligt der kan komme et dårligt råd op nu og da, men direkte uholdbare og livsfarlige..... hmmm !!!

Man vælger vel også selv om man bruger de råd der bliver givet, eller bruger sin sunde fornuft, og vælger til og fra.

Jaja hver vores meninger.

• #11   17. maj 2011 Som de andre skriver så forbinder den nok sadlen med smerter... den nye sadle er den tjekket af sadelmager ? for ellers gør den måske endda også ondt..
    Ud over det, så når jeg ser dine ride billeder, så ser jeg heste der rides voldsomt bag lod, hvilket ikke er rart for hesten, det kan også spille ind på dens opførsel..

• #12   17. maj 2011 Du må meget gerne sende en uddybbende PB til mig. smiley

• #13   18. maj 2011 Sanne Ø - jeg har ikke sagt at rådene er livsfarlige?? jeg mener at det at hesten stejler når den får sadlen på er livsfarligt.

Og ja nogle råd kan være gode, men det kan være ekstremt forvirrende at få 100 forskellige råd fra folk herinde der alle har forskellige holdninger - specielt fordi mange er meget unge og egentlig ikke helt har forstand på det. Og så er det også utroligt svært at få 'undervisning' over skrift. Derfor er mit råd til hende at hun finder en underviser smiley

• #14   19. maj 2011 Jeg ville hoppe af hesten en stund. Jeg tror der mangler en del fra bunden af der mangler - også i forhold til det du har skrevet på hendes profil. Og ligesmo Signe siger, så ville jeg også påpege at bag lod ikke hjælper. og tjek gerne hesten HELT igennem for smerter; sadelmager, dyrlæge, kiropraktor, evt massør. For din hests adfærd lyder MEGET smerterelateret smiley

Kommentér på:
Hjælp - min hest er umulig!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce