876 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - min hest er umulig! {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger..
Jeg har prøvet så mange umulige hese, men aldrig en der er så umulig som Corona.
Hun stejler når hun får sadlen på, hun løber rundt og vil ikke fanges, hun er bare generalt træls.
Jeg har lige fået ny sadle til hende, fordi den anden gav hende ondt i ryggen.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? har i nogle forslag?
Send alt i vil, hjemmesider med en masse info, noget af jeres erfaring, videoer med det, send det i har.
I kan endten sende en PB - eller smid en mail på Rehder1@live.dk
På forhånd tak!.
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Men det er lidt svært at give dig råd ud fra det du har skrevet.. Hvis du vil uddybe lidt, vil jeg meget gerne prøve at komme med råd
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 23
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
sep 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.727
Det har hjulpet mig meget!
jul 2007
Følger: 135 Følgere: 160 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 2.374
- men det med hesten ikke vil indhentes kender jeg rigtig meget til og har læst en masse om det, og alt det jeg fik læst og fik afvide har hjulpet mig og en masse andre 100%
så hvis du gerne vil have mine råd så spørg, men jeg synes stadig at du skal spørge nogle som har 100% forstand på det (evnt. rigtige heste trænere) - personligt (altså spørge dem personligt) og så udnyt alt det du har fået afvide
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
Og som Sofie skriver, så bliver du nødt til at tænke anderledes. Gemme den sætning væk at "min hest er umulig" Og skifte den ud med "hvorfor gør min hest som den gør" Forsøg at forstå den.
Det kan nemt være at hesten er vild og svær at håndtere, men der er en grund til det. Det kan være alt lige fra dens fortid, opdragelse, olpevelser, skader (nye eller gamle), smerter, hestens "personlighed" og frem for alt MISFORSTÅELSER mellem hest og rytter.
aug 2010
Han har lidt rigtig meget af gjord kramper. Virkelig slemt, Han kan gå direkte op i luften, når det er værst. De gode dage, hvor han ikke har det så slemt, kramper han, når gjorden rører maveskindet.
Og de dage hvor det er allerværst, går han i krampe allerede når underlaget bliver lagt på hans ryg.
Det er ikke fordi det gør ondt, men fordi han kan huske det HAR GJORT ondt.
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Find en træner som træner efter de principper du går ind for.
Jeg kan bl.a. anbefale Ute Lehmann (horseinharmony.dk) eller Tine Sørensen (horsemind.dk)
aug 2010
En uddannet træner er uden tvivl en god ide, men med det sagt, er der ingen grund til at skrive at de råd der bliver givet her på HG er uholdbare eller livsfarlige.
Jeg synes personligt der kan komme et dårligt råd op nu og da, men direkte uholdbare og livsfarlige..... hmmm !!!
Man vælger vel også selv om man bruger de råd der bliver givet, eller bruger sin sunde fornuft, og vælger til og fra.
Jaja hver vores meninger.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Ud over det, så når jeg ser dine ride billeder, så ser jeg heste der rides voldsomt bag lod, hvilket ikke er rart for hesten, det kan også spille ind på dens opførsel..
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Og ja nogle råd kan være gode, men det kan være ekstremt forvirrende at få 100 forskellige råd fra folk herinde der alle har forskellige holdninger - specielt fordi mange er meget unge og egentlig ikke helt har forstand på det. Og så er det også utroligt svært at få 'undervisning' over skrift. Derfor er mit råd til hende at hun finder en underviser
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Hjælp - min hest er umulig!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside