{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Hjælp - min hest er umulig! {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger..
Jeg har prøvet så mange umulige hese, men aldrig en der er så umulig som Corona.

Hun stejler når hun får sadlen på, hun løber rundt og vil ikke fanges, hun er bare generalt træls.
Jeg har lige fået ny sadle til hende, fordi den anden gav hende ondt i ryggen.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? har i nogle forslag?
Send alt i vil, hjemmesider med en masse info, noget af jeres erfaring, videoer med det, send det i har.

I kan endten sende en PB - eller smid en mail på Rehder1@live.dk

På forhånd tak!.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - min hest er umulig!
  • #1   17. maj 2011 tag det stille og roligt. ikke panikke elelr andet. nu ved jeg jo ikke præcis hvordan hun er, men gentagelse og gå langsomt frem smiley

• #2   17. maj 2011 Ja, jeg kan jo se, at det er en fuldblod du har, og da det er en fuldblod, har de jo som regel et varmt temperament, da de er avlet til at være smidige og hurtige. Derfor er det normalt for en hest af denne type at være hidsig.

Når du lægger sadel på hende, så prøv at nusse den på ryggen først, så hun kan mærke, at du er der, og der skal ske noget snart. Hvordan er hun under ridning? Viser hun tegn på ondt i ryggen? Hvis hun gør det så giv hende en uges pause fra ridning smiley

Ellers så tag det roligt, og lad hende lære dig rigtig rigtig godt at kende, den virker hver gang! smiley

• #3   17. maj 2011 Hun er eksktremt tændt under ridning. Hun farer afsted, hovedet i vejret, og så afsted. Hendes trav er halvt galop.

• #4   17. maj 2011 lav halve parader under ridningen, det er fordi hun ikke lytter ordentligt til dine signaler. Det vil sige, at du skal lave nogle lydighedsøvelser med hende smiley At rive hende i munden er aldrig en løsning, fordi hesten vil som regel prøve at løbe væk fra smerte eller irritation.

lydighedsøvelse:
    Lav en slangegang på tre buer. I det du drejer ind mod midten, skal hun gå i skridt, du skridter 3-5 skridt og inden du drejer hende ud på langsiden igen skal hun trave igen. Øvelsen handler om at du får stillet hende godt til den side du rider til + at du får hende til at lytte til dine signaler.

lydighedsøvelse:
    læg 4 bomme frem som en firkant (læg dem evt. lidt længere fra hinanden så firkanten bliver større) stil hende godt ind ad i mens du rider helt op af bommene, bommene støtter hesten, og den får mere respekt for en rytter der kan få den til at høre efter med sine signaler.

Hvis jeg kunne komme til jylland og hjælpe dig, gjorde jeg gerne det, men der er ret langt, jeg har nemlig haft ret meget med galopheste at gøre, og de er jo også varme og hidsige. Men disse tips er alt jeg kan gøre herfra smiley

held og lykke!

• #5   17. maj 2011 Hvis ridningen slet ikke fungerer, så indstil den for en stund, til I har fået det til at fungere rigtig godt fra jorden. smiley

Kommentér på:
Hjælp - min hest er umulig!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce