Hunde tur i/Ved Kjellerup Hunde tur i/Ved Kjellerup
Jeg ved godt det ikke lige omhandler heste, men jeg skal mødes og gå tur (med god afstand) med en veninde og vores hunde, ude omkring Kjellerup, hun er lige flyttet til området og kender det ikke så godt og jeg ved heller ikke lige hvor man kan gå tur. Gerne et sted hvor man måske kan lade dem løbe og lege lidt, men ikke en hunde skov.
Håber der er nogen der kender et godt sted ??
jan 2007
Følger: 31 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 121 Svar: 878
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.775
Har været i kontakt med hundetræner og adfærdsterapeut som anbefalede at vi går tur, så hundene skal følge os, men uden snor så de selv kan finde ud af det uden at vi giver en masse følelser gennem snoren.
Grunden til hundeskov ikke er en mulighed er at min hund bliver ængstelig så snart vi er, bare ved, en hundeskov. Da hun førhen har haft meget trælse oplevelser, så hun stresser og går i forsvars position, hvilket ikke er et godt mindset til at møde en ny hund
Derfor søgte vi et sted hvor de kan løbe uden at vi er forstyrret og uden at skabe farlige situationer.
Men vi er blevet enige om bare at mødes og gå tur, med snor på, så de får ikke lov at hilse, vi følges bare ad.
dec 2008
Der findes jo andre indhegnede steder, hvis det er for at de ikke kan stikke af...
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
(Tjek med lokale. På nabo fodboldbanen kan det være tabu med løse hunde.)
Lad for guds skyld være med at bruge en tilfældig mark - mange landmænd føler, at dels dyrker de en afgrøde, dels dyrker de også fred og ro til vildtet.
Og så er det jo provokerende med tossede hunde, der leger lige der hvor haren måske har gemt en unge, og...
Siden dette er en hesteside - kender I ikke nogen bønder, hvor I kan spørge om man må lade hundene lege der.
Eller - om der er hestefolk med en ridehal??
dec 2008
Jeg kender alle bønderne her i byen hvor jeg bor og der må hunde og heste færdes på markerne så tosset de vil, men det hjælper os ikke, da min hund ser hele området som hendes (og de er alle fuld af gylle pt)
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Daugbjerg kalkgruber.
Det er et museum agtigt sted, man kan komme ind og gå rundt i de gamle kalkgruber.
Da vi var der, fik vi at vide at vi gerne måtte have hunden uden snor, hvis vi havde styr på hende.
(Jeg ved ikke, om det er en generel regel. Saga har et naturtalent, når det kommer til at charmere ekspedienter.)
Husk klokke og lys på hundens halsbånd.
dec 2008
Hunde tur i/Ved Kjellerup