Pis hunde {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at få spat af mine hunde, de tisser konstant på gulvet.
Jeg har læst flere tråde her nu, om andre med samme problem, men de handler alle om hvalpe og unge hunde der gør det.
Jeg har 3 ældre hunde, 2 tæver og en kastereret han, de tisser dagligt inde, selvom de kommer ud, vi går tur, de blir aktiveret. De er alle 3 undersøgt og ingen af dem har fysisk nogle skavanker der gør at de tisser inde.
de har aldrig været 100% renlige, i den forstand at de altid har gjort på gulvet når jeg har forladt dem,men nu har det taget voldsomt til, og er blevet sådan at bare jeg går på toilettet så er der en af dem der har tisset på gulvet, og jeg er ved at være godt træt af det svineri.
De tisser oftes foran spisebordet, eller i gangen hvor de sover, gulvet er efterhånden blevet vasket med alverdens ting og sager i håb om at fjerne lugten så de ikke tisser inde, men det hjælper ikke.
De er sjældent alene hjemme og når de er er det faktisk ikke der de gør på gulvet. men om natten, og når jeg går fra dem feks bare for at gå på toilet så er den gal.eller bar ejeg forlader rummet for at tømme postkasse.
sommetider lægger de også gerne en lille kage men det er ikke så tit og ikke så slemt som deres tis.
der er tale om hunde på 12,13 og 16 år
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Min gamle hund på knap 21 kunne hellere ikke holde sig længere og tissede ofte på hans liggepude, og chappede lidt hist og pist. Han kunne gå ud og tisse - så gik han ind og glemte han skulle tisse og begyndte bare pludselig at tisse...
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 591
aug 2008
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
aug 2008
jul 2012
Følger: 27 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 684
Dur dog ikke hvis det er sådan nogle små fine forkælede vovser...
aug 2008
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jul 2011
Følgere: 4 Svar: 297
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Hvor tit og hvor lange ture går du med dem?
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Har de eller har de ikke været renlige?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 361
Det kræver træning, hvis hundene skal lære at undvære dig. Det tager tid, og det er en møjsommelig proces, hvor du skal gå i 10 sekunder - gå tilbage og rose (hvis de har ventet pænt), og stille og roligt øge tiden. Du kan evt. få hjælp fra en hundetræner, som ved meget mere om problemet end jeg gør.....
Held og lykke:-)
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
aug 2008
De tissede inde og ødelagde når de var alene, så fik de hundegård, hvilket naturligt fjernede begge problemer. Så kom gravhunden til og hun indgik bare i flokken.
da den gamle hun var 5år flyttede vi igen, her var jeg nødt til at gå på kompromis med min bolig og derfor måtte hundene bo i hundegård 24/7, de kom kun ind for at spise, og hvis det var umenneskeligt koldt, samt nytårs aften. I denne periode var er ingen problemer.
Så flyttede vi igen, og den gamle hund var nu ca. 9 år. De vendte tilbage til at være stue hunde.
så begyndt de igen at ødelægge når de var alene, og blev begrænset til kun at kunne være i køkkenet, her skete det somme tider når jeg kom hjem at de havde gjort på gulvet, men det ka jeg ikke klandre dem for, da de var ofte var alene 18timer i streg.
Det var også i denne periode at han hunden pludseligt begyndte at lette ben inde, som om han havde glemt at det må man ikke..... men det gik hurtigt over igen.
nu er vi så flyttet igen igen, hundene er stadig stue hunde, der er begrænset til byggers når de er alene. Nu er det så at problemet med at de tisser når jeg går om det så bare er på wc, ud i postkassen, ned og henter noget i soveværelse, så pisse de på gulvet enten ved spisebordet, eller i byggerset.
Vi har boet her i 7 måneder nu, og det er inden for de sidste 2 måneder det er blevet rigtig slemt.
Der er selvfølgelig sket den ændring at jeg har fået ny kæreste, og vi er flyttet ind i hans hus, det er stadig og har altid været mig der er boss, mig der er omsorgsgiver, mig der fodre. Deres rutiner er de samme som de altid har været. Min kæreste er glad for hundene og god ved dem, og han siger at når han er her alene med dem er der ingen problemer. Ergo er det mig og forholdet mellem mig og mine hunde den er gal med.
Hundene og jeg har alle dage fået ros for at hundene er veldresseret, vel passet, velopdraget, vel stimuleret og meget nemme.
så hvad katten gør jeg ???
aug 2008
vi går 2 ture dagligt, vi går til alle har tisse og lavet, vi går ikke ret langt da hanhunden ikke kan holde til langt ture mere. ofte er vi hundeskov så længe hanhundens fysik tillader det. resten af tiden har de stort se fri adgang til stor have.
der er tale om gravhund tæve på ca 11-12 år, schæfer/lab blanding han på 13år, og den gamle tæve på 16år der også er schæfer/lab blandet.
aug 2008
okt 2004
Udover det har du ikke svaret på mit spørgsmål TS, altså hvor ofte og hvor lange ture går du med dine hunde?
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
aug 2008
Vi kan godt være enige om at 18 timer alene ikke er optimalt, men det var hvad der var mulighed for på daværende tidspunkt, jeg kunne selvfølgelig have valgt at aflive dem, da jeg begyndte at læse, men jeg valgte i stedet at lade dem leve, og lade dem blive sammen i den flok de kender, og med det menneske de kender.
De tog ikke skade af de 13 måneder hvor jeg læste og de havde meget tid alene.
Jeg rådførte mig med min dyrlæge, både den jeg bruger til små dyrene og en jeg bruger til hestene, og alle var de enige om at lade hundene være sammen selvfølgelig sikre at de stadig fik hvad de havde behov for, af motion mad og drikke og stimuli. Det er ikke under denne periode de har udviklet deres angst, den har for den gamle tæves vedkommende været der altid. gravhundens ligeså (fik gravhunde da den var 1 år gammel). Den adfærd de har nu er ca 2 måneder gammel og har ikke noget med mit studie for over et år siden at gøre.
Nej jeg har ikke hund for at de skal passe sig selv, og jeg har ikke hund for at de skal gå i en hundegård. Men mit liv har nu en gang flasket sig som det har, og så har det været nødvendigt med nogle kompromisser for både mig og mine dyr.
og uanset hvad der har været, så er det fortid, og det er en fremtidig strategi jeg søger for at ændre vores, hundenes og mit liv til noget bedre.
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.293
Du skal klart have hjælp til dine hunde, og jeg har 100% samme problem... Han er dog kun 6 mdr gammel, men han HAR lært hvor det skal gøre + vi går med ham mere end 8 gange i løbet af en dag... MEN han gør det stadig indenfor.. + vi tager ham ud når han ligner en der skal... Men han holder sig, så han kan gøre det indenfor, uanset om han er ude i flere timer...
okt 2004
Vi har selv en hund som har været kastet rundt mellem familier indtil vi fik ham - han var skilsmisse hund og da ejerne arbejde på dumme tider blev han passet hist og her og vidste altså ikke hvornår hans familie var der. Han har af samme grund udviklet sperationsangst og hyler så snart man går ud af døren. Løsningen er at gå en lang tur lige inden man går så den er træt (og her mener jeg 5km eller mere) også får han et gnaveben og fuldt en aktivitets bold op med hundefoder, som han underholde sig med. Er vi væk i mange timer tager vi ham med, her skal en hund maks være alene hjemme i 5 timer.
aug 2008
Det handler IKKE om at være alene hjemme, det handler om at jeg de sidste ca. 2 måneder ikke har kunne gå på wc, eller i postkassen uden at de har tisset på gulvet. altså kan jeg jo ikke gå 5 km med dem, når bare lige skal på toilet.
Min han hund tåler ikke de lange ture,fysisk!!!! derfor går vi ikke i flere timer.
så dit råd som jo faktisk er et godt og nemt råd virker ikke og har i øvrigt aldrig virket, hverken ved at gøre dem trætte fysisk eller mentalt.
hvis din hund kan rettes op efter det du fortæller om den så kan mine sandelig også, for nok har haft mange bopæle hvis altså 5 steder på 16 år er meget.
Det er stadig det samme menneske de har været sammen med, og ikke en masse forskellige.
gnav ben og aktivitets bold mm. har ikke interesse for mine hunde, de har tons vis af det skidt og de gider det ikke, ligesom det kun er hanhunden der kan motiveres med mad.
jeg ville da klart ønske jeg ikke havde brug for et fuldtids job, så mine hunde ikke skulle være alene en hel arbejdsdag eller ønske at jeg har et job hvor jeg kan have dem med, men det har jeg ikke.
kan vi så nu forholde os til mit nuværende problem og ikke til hvad der har været de sidste 16 år..... uanset hvordan livet har været så kan vi ikke hænge os i det, men jeg er nødt til at se frem ad og finde en løsning, der fungere
mar 2008
I et normalt hjem, bor der far mor og børn. De står op kl. 6-7 om morgenen og alle er oftest taget af sted ved en 8 tiden. De voksne som har en arbejdstid på 37 timer om ugen, kommer oftest først hjem ved en 16 tiden og børnene er hjemme fra skole senest 15-16 nogen gange lidt før. - Her er det altså mindst 7 timer hunden må være alene.
Her kan jeg så ikke forstå hvordan jeres familie arbejder - hvordan hunden kun kan være hjemme i 5 timer, ellers må i vel tage den med på job?
Hvad med din familie? Vil de alle have hund i deres hus? For ellers er det da nogle korte fødselsdage man er til hos familien med hele familien samlet, hvis hunden ikke er velkommen over alt hos alle.
Når så det er sagt, så er jeg enig i, at de ikke har kunnet falde ordenligt til, hvis de er bange for mor går. Men at sige, at en hund ikke kan være hjemme i længere tid, synes jeg er overdrevet.
aug 2008
igen uanset hvad der har været søger jeg råd til at ændre det til noget bedre. så jeg vil med kys hånd tage imod råd der tilgode ser hundenes alder og der med fysiske formåen.
okt 2004
Engel:
Det fungere hos os fordi mine forældre arbejder på skiftene tider - derfor er vore maks alene i 5 timer. Og ja det er tilladt at have hund med rundt hos min famile, så det er ikke noget problem. Og de gange vi ikke kan have ham med bliver han passet. Men aldrig i mit liv jeg ville byde en hund at være alene i 18 timer, vil sige 10 er absolut maks.
feb 2008
Ved godt det ikke er realistisk for mange andre en pensionister og hjemmegående, men viser lidt om hvilke behov hunde har.
aug 2008
jeg har ikke forskellige steder eller forskellige mennesker til at passe mine hunde.
og igen vi kan ikke bliv ve at hænge i hvad der har været, de er fortid, nu skal fremtiden i fokus
mar 2008
Ismulerne: Sikke da en lov. Men jeg kan ikke se hvilket behov det skulle dække ved en hund, da man ved en hund ikke rigtig har en tidsfornemmelse, og kan hunden gå frit ud, kan jeg intet problem se i at den er alene i mere end 5 timer
Rikke: Det er et rigtig træls problem, og jeg håber det løser sig. Kan bare ikke rigtig se hvad du kan gøre, andet end måske at få professionel hjælp?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
Jeg tror du skal påbegynde alene hjemmetræning helt forfra - jeg tror de to yngste har fået tillært adfærden fra den gamle, og at hendes tilstand i takt med hendes alder bliver forværret.
Jeg vil anbefale dig at få enten et DAP halsbånd eller en implikator til stikkontakten, som forhåbentlig kan give den ældste lidt ro.
Nu er det jo hunde som gerne vil bruge knolden, - er det muligt at øge deres mentale stimuli fremfor den fysiske?
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Vi går ikke tur med vores hund hver dag. Måske 1-5 gange på en måned. Han får lov til at løbe i haven og lege, og det har han det fint med. Dyrlægen har intet at sige til ham, han er sund, rask og ikke understimuleret som mange mener de bliver hvis de ikke kommer ud og går tur.
Han er normalt alene hjemme 6-7 timer måske mere, an på hvornår jeg, min mor eller min far kommer hjem.
Synes I er lige skrappe nok mod Rikke.
Rikke - Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre. Jeg har ikke selv oplevet det. Håber at du finder en løsning!
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Jeg er helt enig med nogle af de andre i, at 18 timer alene hjemme er noget jeg aldrig ville byde min hund og i den situation du stod i dengang ville jeg finde en kompetent hundepasser man stoler på og betale det der skal til for at hundene fik det de havde brug for nu hvor du havde studie og arbejde
Jeg har heldigvis aldrig haft dit problem og det lyder rigtig træls - mit bedste bud ville være at få råd og vejledning af en veluddannet hundetræner der giver privatsessions mht. adfærdstræning og så tage den derfor. Jeg tror ærligt at det ville være den bedste mulighed for dig og dine vovser
Jeg ønsker dig held og lykke, for det er da en frustrerende hverdag at have - ikke kun for dig, men nok også for hundene. Krydser mine fingre for jer
feb 2008
aug 2008
apr 2009
okt 2013
Følger: 72 Følgere: 23 Emner: 316 Svar: 3.150
jan 2010
jan 2010
aug 2008
har selv googlet, men kunne være rart hvis nogle kunne anbefale en dygtig træner
jan 2010
Den jeg linkede til har beskrevet: "I HUNDECENTER NORDJYLLAND bruger vi udelukkende positive træningsmetoder, det vil sige ingen råben, tagen fat i hunden, smerte, frygt, trusler, korrektioner eller andet “vise-hunden-hvem- der-er-Alfa-vrøvl”!"
Så ved jeg i hvert fald at det er nogenlunde i den boldgade som jeg ønsker at træne efter.
Ellers er Hund&Træning et meget fornuftigt firma og jeg har kun hørt positivt om deres trænere, du kan prøve at søge lidt rundt derinde og finde en træner i nærheden af dig: http://www.dogtraining.dk/
aug 2008
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 6 Svar: 206
jeg gjorde så det at jeg fandt 2 store hunde bure som de har madrasser dyner og puder i nu og der er de inde når jeg ikke er hjemme og om natten de elsker deres kasser og løber selv ind i dem når de er åbne og de er renlige igen
måske det kunne være en ide
mar 2008
- Hør nu her mennesker... Jeg kender hunde, som har haft det mange gange værre end Rikkes, og de kan SAGTENS tisse ude.. Når en hund har lært det, så burde det hænge ved.. Rikkes hunde har ikke en rodet tilværelse længere, og derfor er der altså noget galt.. Men jeg er ved at være godt og grundigt trætte af hunde ejere, som mener vi mennesker gør alt galt med hen til vores hunde... En hund er IKKE dum! Når den er lært noget, så burde det gerne hænge ved, og JA! Hvis den i perioder er meget forvirret over ejer osv, og hvor den er, så kan det godt give problemer som dette, men som jeg læser det, så hundene det rigtig godt nu... Der KAN altså være andre årsager, end at vi mennesker bare er åndssvage og dumme... Jeg har en lille hund, han VED han skal gøre det udenfor, men han gør det indenfor.. Selvom vi går over 8 ture med ham om dagen, og han er ude i flere timer, så pisser og skider han gerne indenfor når han kommer hjem.. DET er et TRYGHEDS sted for hunden at gøre tingene indenfor, for det er der de bruger mest af deres tid, og det kan være et problem, og det problem skal løses. Det behøver ikke at have noget som helst med os mennesker at gøre, at hunden vælger den adfærd. Min hund lærte at gå ud og tisse fra start, men han er bare begyndt at gøre det indenfor.. Nu blev han kastreret i går, og så må vi vente og se om det hjælper på det territoriale hvis det er det som er galt. Men at klantre Rikke for de ting der, er bare ikke i orden! Der er SÅ mange hunde, som har været igennem meget værre ting, og bare hunden ser sin ejer HVER dag, og at den er samme sted, eller bliver passet samme sted, så sker der altså ikke det helt store ved det! Det er stadig samme have og samme område den skal gås tur i, og om det er Rikke eller anden anden hunden kender, er fuldkommen ligegyldigt.. Hold da op, cirkus hundene må have det forfærdeligt og tør da slet ikke tænke på, hvordan cirkus artisternes campingvogne og huse ser ud indeni så, med alle de hunde...
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 6 Svar: 206
apr 2009
Nu er der så en flere der påstår, at det er hundenes mangel på stabilt hjem osv. der udløser separationsangsten (og tisseriet på gulvet)..... Når I nu er så kloge, så vil jeg da gerne vide, hvorfor min søde og velopdragne hund også lider af separationsangst, som af og til kommer til udtryk ved at hun lægger en hilsen på gulvet, mens jeg er i bad eller lignende.... Hunden har ALTID boet det samme sted. Hun har ALDRIG haft andre ejere. Hun har ALDRIG oplevet at blive passet udenfor hjemmet eller været alene i 18 timer. Hun har derimod ALTID haft et godt og stabilt hundehjem. Og hun er ALTID en glad hund, som elsker mennesker. Hvorfor pokker har hun separationsangst.....? Hun har jo oplevet det modsatte af Rikkes hunde, men til trods for det, så reagerer hun nøjagtig ligesom Rikkes hunde - dog kun med urenlighed som følge af og til (istedet er alle vores døre ridsede af hundekløer, der har forsøgt at komme igennem). Måske er der bare mange ting i denne verden, som er svære at forklare. Hundene kan ikke tale, men jeg er slet ikke i tvivl om, at både Rikke og jeg har nogle hunde, som vi gør det bedste for, og som bare er glade for, at de kan få lov til at leve hele deres hundeliv hos os. Det viser de jo tydeligt, når de bliver så kede af det når vi går........
Brug jeres negative krudt på de dyr, som VIRKELIG har et elendigt hjem og en elendig ejer.... Der er masser af dem derude
aug 2008
Samtidig gør det mig rigtig ked af det når folk de brygger deres egne teorier.
feks. så er jeg enig med dig i at problemet er mit og ansvaret er mit, og jeg mener bestemt uden at have læst mine egne kommentarer om igen, at jeg skriver og spørg om hvad JEG kan gøre for at ændre. jeg mener ikke at jeg nogle steder skriver at mine hunde er dumme, at det er dem der gør noget forkert.
jeg fortæller jo netop jeg er fuld klar over at JEG bærer ansvaret for at de ikke har lært fra hvalp at være alene hjemme, men skriver samtidig også at det ikke er ALENE hjemme der er problemet, men når jeg er hjemme men forlader rummet for feks at gå på wc.
ude hund inde hund over flere gange hmm. det må du have misforstået eller også misforstår JEG hvad du mener. hundene havde en periode på knapt 4 år hvor de boede i hundegård ja, men de resterende 12 år har den gamle tæve boet inde så hvor du får ideen til din udtalelse fra kan jeg ikke se.
hundene har ganske rigtig været i hundegård når vi forlod dem og de var alene hjemme, men det burde ikke sige noget at jeg vælger at have dem i en gård hvor de kan bevæge sig frit, frem for et mindre bur.
Du mener jeg mangler kontrol over mine hunde??? hvor får du den tanke fra. Har du kontrol over hvad dine dyr laver når du ikke er til stede??
til jer der så kender til hunde der har separationsangst hvordan oplever i hunden når i er ude med den?? feks. en tur i hundeskov eller andre steder hvor den kan rende frit????
apr 2009
aug 2008
apr 2009
mar 2008
aug 2008
Nina se det er præcist det samme med mine, især tæverne. går jeg i skoven med hundene, så render de gerne glade rundt, men aldrig længere væk end de kan se mig, og gemmer jeg mig kommer de omgående og finder mig. men jeg kan ikke dække i hvert fald den gamle tæve af og gå fra hende, som den eneste øvelse.
apr 2009
Jeg har prøvet at tage tid på, hvor hurtigt Frida finder mig i skoven, hvis jeg gemmer mig. Max 30 sekunder.......og så står hun ved siden af mig igen:-). Ingen tvivl om, at hun lytter efter mig konstant, men så længe hun kan hygge sig, snuse rundt og lege med Lúka mens vi er i skoven eller stranden, så er det ok med mig.
Pis hunde