Hidsige hunde! Hidsige hunde!
Hej alle.
Jeg ved ikke om andre også har samme problem som jeg, men jeg synes at alt for mange folk ikke har styr på deres hunde. Det er mega irriterende når man er på tur med hesten, og møder sådan en arrig hund. Mange heste er jo af natur bange for en hidsig hund, da de tænker "flygt", Og så kan det være svært at holde hesten fra at løbe løbsk. Det er fint de er bag indhegning, men synes man skal tage hensyn til når man bor på landet, at ens hund kan færdes forsvarligt bag en hæk, uden den flipper ud.
I vores by har vi 2 rottweilere, som går løse i deres gårdsplads. (Der er dog lukket af) Hver eneste gang vi rider forbi kommer de farende op af henget, løber med langs hegnet mens de gør voldsomt! Min hest bliver self. meget forskrækket, og Jeg har tit svært ved at holde hende. Jeg springer tit min tur over, da jeg gruer over at skulle forbi (kan ikke ride andre veje hvis jeg vil i byen)
-Ville bare lige fortælle det. Andre som har oplevet det samme? Kom evt. med din historie
feb 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 21
Stod et sted for nogle år siden og når vi skulle på tur så skulle vi forbi en lille arrig hund.
Der var nogen af de andre som oplevede at ejeren bare stod og grinte, hvis den kom farende ud mod os.
Den ene gang jeg red forbi havde jeg til alt held styr på sippe og kunne så sige til ejeren han skulle opdrage på den. Han sagde det var ikke hans problem. Jeg var tilpas sur på det tidspunkt, så jeg sagde at det skulle han da det var en offentlig vej og ellers måtte jeg ringe til politiet.
Det skal lige siges at den løb også efter cyklister.
feb 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 21
Du har ret i det, men hvis hesten/ponyen er blevet tilpas meget forskrækket for hunden første gang, så er det noget sværere.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 2.038
» Team ASR' Dressurmandlen :b SØGER KAT. 1 PONY!
Altså jeg tror ikke hesten ligepludselig stopper med at være bange for det. Der er jo flugtinstikt i deres natur. Instinkter kan man ikke lave om.
F.eks. jeg går med aviser og så er der en meget aggresiv hund hvor jeg skal helt ind til hegnet for at lægge avisen i og så snart man kommer hen til hegnet begynder den at gå. Jeg synes det er lige ubehageligt hver gang for jeg ved aldrig hvornår den helt præcist har tænkt sig at gø. Så jeg for et chok hver gang
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 19 Emner: 138 Svar: 2.411
Men Baunty er FULDSTÆNDIG ligeglad, han går bare som ingenting. xD
dec 2005
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 40
Men der hvor min står er der to fritgående hunde, og den ene gør af ALT!!!
Så når vi rider er hestene fuldstændig ligeglade, men jeg bliver tit nervøs, for at det går galt. For normalt er min hest (araber) bange for ALT!!
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
mar 2007
mar 2007
mar 2007
Hidsige hunde!