{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Ja den Corona.. {{forumTopicSubject}}

Det er da godt nok frustrerende og træls i disse tider.. Man sidder hjemme, og er lidt forkølet som man har været i mere eller mindre grad siden start februar.. Eller er det nu kun forkølelse jeg har?? Alle de tanker som melder sig.. Jeg må tage ud for at handle.. Måske jeg burde handle ind til lidt flere dage.. Men nej jeg må jo ikke hamstre.. smiley men gør jeg ikke det, og det er mere end en almindelig forkølelse jeg har.. Hvad så??

Nøj hvor er det træls..
Hvordan gør I det i disse tider?
Billede så det ikke er så kedeligt..

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja den Corona..
  • #1   16. mar 2020 Kram herfra - øh, støvledans ankelgonk i stedet!

Der er jo kun en ting at gøre.
    Ring til egen læge, hvis man er i tvivl.
    Ring til chefen, fortæl konklusionen og sikr dig at du møder / ikke møder som ønsket.

Jeg tror nok, at den officielle udmelding er, at man "melder sig syg - og kommer tilbage efter sygdom - med vanlige kriterier. Medmindre man mener det kan være Corona, så skal man ringe til egen læge." M
    an tester kun folk, som er indlæggelseskrævende syge. Eller nøglepersoner, for at undgå at sende folk i karantæne, der skal blive på arbejdspladsen, fordi de er nødvendige.

Men ja, jeg planlægger efter at gå på arbejde, ordne have, måske kalke rigtig tidligt i år og spille mange brætspil med min mand i de kommende uger!
    Og så handler vi ind til 3 dage ad gangen i stedet for næsten hver dag på vej hjem fra arbejde.
    Lav du dig bare en madplan og færre indkøbsbesøg. Det burde vi jo gøre til hverdag.

Og hold fokus på hygiejne med samme ildhu, som hvis alle omkring mig havde influenza og jeg ikke gad at have influenza.
    Bliver jeg ikke smittet, smitter jeg ikke videre.
    Hvis det er, mange nok kommer igennem Corona, og det er er hvad det er, for de fleste af os er jo raske til hverdag.
    Men jo langsommere skidtet spreder sig (fordi vi er goe og fornuftige) , des færre skrøbelige personer bliver syge pr dag.
    Og så har vi på sygehuse og almen praksis og på plejehjem lettere ved at nå at gøre et godt stykke arbejde, så folk kommer igennem det.

Yeah!
    Brætspilshygge!
    Kalke væggene derhjemme!
    Madplan!
    Håndvask!
    Vi kommer igennem.

• #2   16. mar 2020

profilbillede
  • #3   16. mar 2020 TT: det er ikke at hamstre, at handle ind til flere dage - det er rettidig omhu.

Der er stor forskel på at handle almindelig dagligvare og så købe 100 toilet ruller og 10 pk gær smiley

Jeg forsøger at lægge en madplan, og så handle ind til flere dage - det er noget af en udfordring for mig, som plejer at handle dagligt.....

Når tingene nu engang er som de er, så må vi også prøve at få det bedste ud af det. Så vi forsøger at lave ekstra lækker mad, og lidt hyggeguf, som kan være et lille stk chokolade eller andet.

Nu er jeg jo så heldig at vi har en fryser, med meget lækkert kød fra både rådyr og dådyr, så det er nemt at lave noget ekstra lækkert.

• #4   16. mar 2020 Karin.
    Jeg er jaloux!
    Mine rådyrkøller går stadig på marken!

• #5   16. mar 2020 Dr Who : så må du vente til d. 16 maj smiley

• Heste
    Heste Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 1 Følgere: 55 Svar: 5
    #6   16. mar 2020 Altså det er ikke fedt at der er corona men i dag skal jeg spise popcorn og se en film og ud og hente mine nye ridestøvler

• #7   16. mar 2020 Den er værre.
    Mangler også skydeprøve...

• #8   16. mar 2020 Øv hvor er det træls for dig at skrænte! Jeg håber du snart bliver frisk, men med 14 dage hjemme (mener at have læst at du er hjemsendt?), så kan det da være at kroppen får ro til at restituere.

Det er overhovedet ikke at hamstre at handle ind til en uge, faktisk er det bedre at man handler færre gange da man så er mindre ude blandt andre. Så det er jo lidt en balancegang, men handler du nu 5 af alt, så vil jeg tænke, ok rolig nu!

Hvis du bruger din sunde fornuft, så skal alt nok gå fint smiley

God bedring!

• Heste
    Heste Tilmeldt:
    feb 2020

#9   16. mar 2020 Jeg hoster også vildt højt men jeg skal ud og hente mine nye ridestøvler selvom lægen siger at jeg skal blive hjemme

• #10   16. mar 2020 Altså jeg har ALTID lige siden jeg flyttede hjemmefra, handlet én gang om måneden til HELE måneden. Fordi det er billigere og så er det overstået.

Det tør jeg fanme ikke nu, af frygt for at folk skal kalde mig hamster. For at gøre noget jeg altid har gjort. Hader det

• Heste
    Heste Tilmeldt:
    feb 2020

#11   16. mar 2020 Altså jeg syntes ikke man skal hamstre hvis man gør det kan det være
    At der ikke er mere mad i butikkerne
    Der skal jo også være nok til alle
    For nogen de har bare taget alt maden

• #12   16. mar 2020 Maya hvis din læge har bedt dig blive hjemme så gør det!!!!!!!!!!!!! Du undværer nok de ridestøvler til du "må" komme ud til hesten igen. Det er den tanke gang der gør at smitte bliver sprede, "jeg skal være hjemme, men jeg kan da lige...." Nej, man er sendt hjem af en grund! Undskyld jeg lige bliver lidt hård her, men det er jo ikke kun dig der tænker sådan, så den er møntet på alle som gør.

DD jeg synes bare du skal handle som du plejer, man kan godt se hvad der er hysteri og hvad der er normale indkøbsvaner. Hilsen kassedamen smiley

• #14   16. mar 2020 Lisette jeg er som sådan enig, men jeg synes da at piben har fået en anden lyd fra dig.... Anyway når i viser symptomer som jo netop er symptomer på corona, så vil jeg mene at i skal ringe til egen læge og muligvis testes, det er jo netop der vi alle har et ansvar for at mindske smitten, ved at tage det alvorligt når vi bliver syg og holde os hjemme før os selv. Så vær sød at tage ansvar.

• Heste
    Heste Tilmeldt:
    feb 2020

#15   16. mar 2020 Slap af ikke for at være ond men vis i bliver hjemmet sker der ikke noget

• Heste
    Heste Tilmeldt:
    feb 2020

#16   16. mar 2020 Det var ikke ondt ment

• #17   16. mar 2020 Jeg føler mig overhovedet ikke syg, snotter bare lidt.. Men man bliver jo bekymret for om man kan smitte andre.. Der er jo også raske smittebærere.. smiley jeg plejede at handle en gang om måneden, men da jeg startede i Odense blev det til næsten hver dag.. Og nu tør jeg ikke handle for meget da jeg ikke ønsker at ødelægge for andre, men ej heller evt smitte nogle.. smiley
    Og jeg arbejder hjemmefra den næste stykke tid smiley

Mvh TT

• #18   16. mar 2020 Hejsa
    Vi handler som altid regner med de kloge har ret i at vare er der nok af.
    Dog har jeg hamstret 4 balle hø til hesten ;)))
    John er hjemme og har været det siden Torsdag i sidste uge han laver skole ting på PC 4 timer når vi er færdig med dyr her om morgen.

Jeg arbejder og bliver ved da jeg gør rent på et stort lægecenter. Og afløser hvor jeg kan for mit firma.

Jeg er ikke den som er ret meget sammen med andre mennesker alm. vis så det er ikke problematisk for mig.
    John er ked af spejder ikke køre og bange for tur til Juni til Færørede bliver aflyst.
    VH Annette

• #19   16. mar 2020 Når du er forkølet skal du ikke agere anderledes end hvis der ikke var corona i omløb, men der er mad nok til alle, så du kan fint handle ind til en uge/14 dage og så skid hul i hvad andre tænker!
    Selvom jeg sagtens kan følge din bekymring for jeg gjorde selv det samme i fredags, uh nej ikke hamstre, så jeg fik ikke købt hverken fløde, bønner eller smør, som jeg skal bruge og som oven i købet var på bud, så jeg må ud igen i dag, hvilket jo er ret dumt!!

• #21   16. mar 2020 Lisette jeg er helt enig, synes bare vi havde en diskution i en anden tråd, men det kan have været omkring noget andet og jeg så bare sammenligner det smiley

• #22   16. mar 2020 Vi skal jo leve, så du må handle ind, det er ligesom nødvendigt. også ellers bliv hjemme.

I Italian nu må lægerne vælge mellem hvilke corona patienter som de ønsker at rede, og hvilke de må lade dø, pga. manglende kapacitet. - der er vi ikke ENDNU, men vi er alle med til at sørger for at vi heller ikke kommer der, at sygehusenes kapacitet ikke kan følge med.

Der skal normalt ret meget til at forarge mig, men vi bliver sendt hjem, fordi vi ikke må forsamle os. også vælger folk at sætte sig tæt på bækkene i københavn, ????? Ønsker man ligefrem at øge smitten??? og derved sætte sygehusenes kapacitet under pres, og vores læger også skal vælge hvem de skal rede.

Ja, de fleste af os bliver nok smittede, alligevel, og det er jo heller ikke problemet, men at vi alle bliver smittede på samme tid.

• #23   16. mar 2020 Vi retter os efter myndighedernes anvisninger, som alle bør gøre nu. Min kæreste er sløj, og det betyder, at han er i karantæne. Jeg har ingen symptomer, og derfor må jeg gå ud, men begrænse kontakt og vise særligt hensyn. Det er den besked, vi har fået. Og det er naturligvis det, vi retter os efter.

Det er mig en gåde, at nogen stadig ikke tager det alvorligt. Det er ikke for sjov, at vi i hele Europa bremser økonomien. Det er ikke for sjov, at vi forsøger at bremse smitten, så hospitalerne kan håndtere presset. Mit bud på, hvorfor der stadig er en del, der føler sig klogere end sundhedsmyndighederne er den lidt manglende rapportering fra Italien, hvor der er en situation, vi virkelig forsøger at undgå. Den første med corona i Italien var en 38-årig frisk, rørig og rask mand. Han var ved at stille træskoene og lå et par uger i koma og respirator. Han er vågen igen, men det var tæt på. I Italien får ældre mennesker frataget respiratoren på hospitalerne, når yngre, der har større chance for at overleve, får brug for respirator. Og det er altså også folk i 30´erne og 40´erne. Ældre mennesker får sovemedicin og morfin, fordi det er så frygteligt at blive kvalt i sit eget sekret, mens den egentlige behandling gives de yngre. I Italien må sundhedspersonalet vælge, hvem de vil behandle. Italien er ikke et uland med et tvivlsomt sundhedssystem, de er lige så udviklede, som vi er.
    Lyder det, som en situation, vi gerne vil undgå? Så strammer vi lige alle sammen op, også selvom "det er kedeligt", "jeg bliver sindssyg af at være sammen med mand og børn hele tiden". Suck it up. Og bliv for pokker hjemme, hvis du har noget som helst, der minder om symptomer.

• #24   16. mar 2020 Mette jeg er enig, men jeg undrer mig over at du må gå hjemme ved din mand, men også færdes ude, det giver for mig ikke nogen mening, for selvom du er rask kan du jo stadig smitte andre, som jeg forstår det. (nu tog jeg lige jeres situation som eksempel)
    Igen, man bliver sendt hjem af en årsag, så bliv hjemme!

• #25   16. mar 2020 Maya.
    Kan du hente de støvler og stadig holde fysisk afstand til andre og ikke hoste på noget, andre rører ved - så hent dem da bare.
    Ellers bliv da hjemme - du har tid nok.

Lisette.
    Jeg er på en måde meget enig med dig - og skruphamrende uenig.

Ja. Skridtet smitter. Om et år har måske halvdelen af os prøvet en Corona infektion.
    Men lige nu, så har ingen antistoffer. Hvis man er smittebærende, så forvent at bringe smitte og infektion videre til ca 3 personer. (I modsætning til ca 1 ved influenza, den virus er mange jo helt eller delvist immune for)
    De tre personer du smitter, vil bringe smitte videre til ca 3 nye personer hver, osv.
    Så længe folk er sunde og raske, er min bekymring ret lille.
    Sandsynligheden for, at en ellers rask person bliver svært syg, er lille.

Men, hvis en person, der er oppe i årene, har kroniske sygdomme bliver smittet, så har de en langt højere risiko for svær sygdom.
    Hvis syge folk kommer ind i et tempo, der er langsomt nok til at vi sundhedspersonale kan nå at gøre vores arbejde, er risikoen for at folk dør før tid rimeligt lille.

Men, hvis folk bliver syge samtidigt, kan vi ikke følge med, og dødeligheden bliver unødig høj.

DERFOR skal vi snakke om hinanden og passe på vores hygiejne, så viderebringelse af smitte minimeres.
    For bliver epidemien spredt langsomt nok, kan vi følge med og der dør ikke unødigt mange.

Hele humlen er - vi vil have langsom smittespredning, så vi kan nå at følge med.

• #26   16. mar 2020 Maria E

Ja, det forstår jeg godt. Jeg tror, at det er fordi, at man har ændret strategi og karantæneanbefalinger, før blev man sendt i karantæne, "bare" man havde været i kontakt med en smittet, men når man ikke længere tester, så er det i sidste ende kun gætværk, hvorvidt nogen (i dette tilfælde min kæreste) er smittet. Det ville naturligvis være meget lettere, hvis vi havde vished. Men jeg forstår også godt, at der ikke er midler til at teste alle, der udviser noget, der minder om symptomer.
    Derudover tror jeg, at det er fordi, at det meste peger på, at man smitter mest, når man har symptomer.

Men jo, jeg er enig i din betragtning. Vi synes også, at det er svært og forvirrende - og derfor retter vi os efter den vejledning vi har fået. Og det betyder selvfølgelig ikke, at jeg bare forsætter, som jeg plejer. Jeg holder mig inde og holder enormt meget øje med, om jeg får så meget som antydning af noget som helst. De få gange jeg går ud, undgår jeg menneskekontakt og har handsker på.

• #28   16. mar 2020 DW Jeg kan godt følge den sundhedsmæssige grund til at trække smitten i langdrag, så vores sygehuse mv. kan følge med, men på den samfundsøkonomiske side er det det værste der kan ske, for det vil betyde at der går måneder før landet lukker op igen og det vil koste samfundet rigtig rigtig mange penge, hvilket bliver svært og vil tage rigtig lang tid om at komme op at køre igen, så den er svær, i forhold til hvad der er bedst...

• #29   16. mar 2020 Lisette : Det handler ikke om at rede os, men om at udskyde smitten, så vi ungår en stor pukkel hvor alle er syge på en gang!

• #30   16. mar 2020 Hvis man allerede føler sig sløj kan det være en rigtig god ide at få nogle andre til at handle ind for en, så man ikke skal udsætte en masse mennesker for smittefare. Det gælder uanset om det er den ene eller anden virus.

• #31   16. mar 2020 Marie E.
    Ja, men.
    Her er lommefilosofi.

Vi skal godt nok alle dø på et tidspunkt... men, at gøre intet er moralsk set ikke en mulighed.
    At gøre næsten intet, er heller ikke en handlemulighed
    Hvis vi intet eller næsten intet gjorde, ville det også have en pris.

De unge ville være syge et par uger og bedemænd ville få travlt med at begrave bedsteforældre. Og - vi skulle leve med det.
    Hvordan ville du have det med at leve med, at man ignorerede at forsøge? Jeg ville da nok få en psykisk krise over det, blive mindre tillidsfuld osv.

En ting er at tale åbent med mine patienter om livet, døden og respirator - eller fravalg af det sidste.
    Men hvordan pokker skal jeg lave en meningsfuld samtale, hvis udgangspunktet er - vi så den komme, men gjorde intet. Der er ingen intensiv pladser, men vi kan lindre din død med morfin? "

Der er ikke et prisskilt på min tillid til verden - men den er mere værd end så meget andet.

Økonomien er grundlæggende sund.
    Til maj er alle langhårede, skal klippes, vil ud at besøge Langelandsfortet, som de læste om i en historiebog i marts.
    Økonomisk kan vi rejse os, hvis vi bevarer tilliden til hinanden.

Og jeg tror, at det er lettest at komme sig økonomisk, hvis vi har det godt med os selv.

• #33   16. mar 2020 DW Jeg er helt enige i at vi skal gøre noget, der i blandt at man bliver hjemme hvis man er syg, så man netop undgår smitte, man tænker sig om og bruger sin fornuft, vi skal ikke tage let på dette, men reelt reelt, så ville jeg jo også blive hjemme hvis jeg fik en anden sygdom, det er jo logik.
    Jeg kan sagtens forstå at du, som læge, har det tættere på og netop vil skulle være en der skal tage de svære valg, hvis det skulle gå så galt, hvilket jeg inderligt håber at det ikke gør.
    Derfor mit opråb om at. blive hjemme hvis man er syg, lige meget hvad man fejler! Få familie, venner eller nabo til at handle for en så man undgår at komme ud hvis man er syg.

• #34   16. mar 2020 Jamen jeg er da ikke syg.. Jeg ville jo aldrig blive hjemme normalt.. Jeg ville bare have levet mit liv som jeg plejer.. Jeg har da bare en lille smule forkølelse.. Men nu tager jeg hensyn.. Ikke fordi jeg tror jeg har corona, men hvad hvis.. Jeg synes ikke jeg har nogen at trække på ift at handle for mig nu hvor jeg jo ikke er syg.. Hvis jeg havde corona, ville jeg selvfølgelig isolere mig totalt og få nogen til at handle for mig osv.. Men jeg synes ikke jeg kan trække på andre når jeg ikke er syg..

Mvh TT

• #35   16. mar 2020 TT.
    Ring og spørg egen læge.
    Er du ikke syg, men mindste smule i tvivl, så er det godt at tale argumenter for og imod igennem.

Maria - jeg har måske misforstået dig. Og i så fald, lægger jeg mig fladt ned og undskylder.
    Sund respekt, ingen panik og god hygiejne - det er vejen frem i et par uger!

• #36   16. mar 2020 Vi skal til at lærer at hele verden IKKE længere drejer sig om MIG
    Men om os

så det hjælper ikke længere at folk siger "jeg SKAL...."
    for er man syg så BLIVER MAN HJEMME! indtil man er raske igen
    Har man brug for hjælp så spørg man andre om de kan hjælpe en

Det hjælper ingen at man ikke lige mener at man SKAL handle tiltrods for at man er hammer syg.
    Hvorfor smitte andre? Når man bare kan spørger andre om hjælp?

Bare se alle de dumme dansker som nu står rundt om i verden og ikke kan komme hjem.
    Fordi man SKAL jo på ferie- corona rammer ikke MIG. Det er jo kun syge gamle mænd som det går ud over....
    NEJ

Man skal lade være med at være sådan en stor egoist som mange er
    Verden drejer sig ikke længere om MIG - men om OS

Så fat det dog smiley smiley smiley

• #37   16. mar 2020 Og så lige min hverdag
    nu er jeg nok en af dem som vil få det dårligt hvis jeg bliver ramt,

men vi hamster ikke. Plejer altid at købe ind til 1 mdr af gangen, og så er der så nogle ting som bliver kørt efter behov
    nu køber vi så ind til flere dage af gangen af de ting som vi normalt kunne hente hver dag eller hver 2 anden
    så tjekker man lige hvor mange der er i butikken inden man går ind - ser der ud til at være en del så finder man lige noget andet at lave og så kommer retur igen
    Og så er det ellers håndsprit håndsprit og håndsprit. Er så heldig at jeg får det fra sygehuset da jeg kører dialyse hjemmefra

besøg på sygehuse og lægehuset er aflyst. vi kan snakkes sammen over telefonen.

alle besøg som indebær andre mennesker er sat på standby, Min mors 70 års her i april fødselsdag er aflyst. Eller rettere den er udskudt til sommer
    så har vi 2 konfirmationer i april og maj, som vi ikke ved mere om.

heldigvis har jeg hestene hjemme. dog skal jeg både have hø og halm. Men også dette er der styr på uden for meget menneskekontakt

• #38   16. mar 2020 Jeg synes skisme heller ikke det er sjovt, at jeg i morgen er nødt til at køre efter foder til hestene. Deres grundfoder får jeg leveret, men fiberpiller er jeg enten nødt til at køre efter, eller betale 250,- for at få fragtet foder for 270,-. Nok er jeg helt med på at skulle være påpasselig, meeeen på SU er der altså grænser for hvor langt den kan strækkes. Havde jeg vidst hvordan det ville se ud nu, sidste gang jeg købte fiberpiller, havde jeg jo selvfølgelig bare købt mere ind dér.

Ellers tager jeg kun ud for det nødvendige. Plejer at handle dagligt (mest fordi jeg har et seriøst handicap ift. at lægge madplaner og lave indkøbslister), men lørdags handlede jeg ind, så vi har mad til i hvertfald hele denne uge. Og så er jeg nødt til at passe min 4 årige kusine, fordi begge hendes forældre arbejder i privaten og ikke kan få lov bare at blive hjemme (og de kan ikke arbejde hjemmefra), men ikke er kvalificeret til nødpasning pga deres fag. Det er lidt noget juks det hele.

Min mor brækkede knæet natten til onsdag, fik hun konstateret onsdag aften, hvor hun ellers kunne sidde et par timer i venteværelset i akutmodtagelsen og se på nyheder og pressemøder. Hun har i dag været inde på ortopædkirurgisk afdeling i Hillerød fordi den skinne hun havde fået var for stor og derfor ikke holdt knæet så fikseret som det skulle være, og fik allerede i dag den skinne med hjem, som hun skal skifte til om 14 dage - just in case, at det hele falder sammen derinde, og hun ikke kan komme til tjek om 14 dage. Hun fik at vide, at den ortopædkirurgiske afdeling er den ENESTE i Hillerød, der ikke er ramt af corona endnu.

• #39   16. mar 2020 Der er ikke noget i vejen med at handle stort ind, hvis det er til længere tid.. Det er først når folk panik handler og der går hamstring i den, at der er et problem.. Vi handler til en uge ad gangen og det gør vi også normalt når der ikke er sygdom i omløb.

Jeg går stadig på arbejde og jeg er nødt til at passe mine vagter i stalden.. I går var jeg ude for at prøve hest, men med alle forholdregler overholdt, så ingen tæt kontakt, ingen håndtryk og afstand til folk.. Vi går ikke i byen, har ikke besøg eller besøger andre. Og nej, jeg kan ikke nægte at tage på arbejde, for så er jeg fyret. Vi ønsker os en ny sofa og har været ude for at kigge (før alt blev lukket ned vel at mærke), men vi venter med endnu en tur til IKEA før der er styr på tingene..

Hvis en herhjemme begynder at få symptomer, så går vi begge i karantæne og får andre til at handle for os.. Du kender ingen der kan klare dine indkøb TT?

• #40   16. mar 2020 Hvis jeg bliver syg, så er det da folk i byen der tilbyder at handle for folk som jeg nok kunne kontakte.. Men jeg kontakter ikke fremmede smiley
    Jeg har i dag handlet for de næste 3 dage, børnene tager så til deres far, og så kan jeg spise hvad der er.. Så jeg behøver nu ikke at tage ud at handle før søndag e.l. smiley

Mvh TT

• #41   16. mar 2020 TT.
    Hvis folk tilbyder dig at handle ind - så tænker de ikke på dig som en fremmed, men som et medmenneske eller en ven.
    Det er umuligt at give folk et venskab eller en kærlig handling, hvis folk er for reserverede til at sige "jatak".

Livet er godt. Du har venner derude - også folk, du ikke har mødt før.
    Sig jatak, giv folk lov til at starte en kæde af hjælpsomhed ved at give dig selv lov til at indgå i den kæde.

• #42   16. mar 2020 Det er jo ikke til mig specifikt smiley det er inde i den lokale FB gruppe nogle som tilbyder hvis der er nogle som ikke kan selv smiley og jeg føler ikke jeg kan tillade mig at gå under den kategori på nuværende tidspunkt smiley

Knus

• #43   16. mar 2020 Hm.
    Men husk at en del fremmede bare er venner, du ikke har mødt - og de afslører sig selv, når man har problemer..

• #44   17. mar 2020
    Ellers findes der gevaldigt mange måder og handle ind på, på nettet.

Nemlig.com kommer ikke hvor jeg bor, men det gør fx Coop.

Så der er rigelige muligheder for at blive hjemme smiley

• #45   17. mar 2020 Ja, man er sgu lidt ambivalent for tiden.
    Jeg havde fødselsdag i lørdags. Jo vist, fik vi da fat i den bakke æg vi manglede. Efter sådan ca et besøg i 4 forskellige butikker. Vel og mærket, kunne jeg have undværet æg i kage, og æg i mine frikadeller. Vi fylder frysebokse én gang om måneden, for at mindske de travle handle situationer. Dét gør vi ikke nu, nu handler vi lidt af gangen. Skulle nødig stoppes i at være en hamstrer. Men ak ja. Vi skal nok få mad på bordet, og vi er også så heldige, at vi i nødstilfælde har en bruser, hvis ikke vi har toiletpapir. Men det er da lidt surt, at have været på job hele dagen, og blot mangler en bakke smør, eller en liter mælk til morgenmaden, og så butikken er rømmet når man har fri.

Det er en alvorlig situation, og man skal tage det alvorligt, selvom at man er af den holding, at det blot er en influenza. Der er en grund til påstyret, herhjemme og i andre lande. Er man forkølet eller sløj, så tag den rigtige beslutning, for dig og for andre, selvom at det er på bekostning af at arbejdspladsen vil mangle dig, eller andre vil mangle dig.

De fleste ved, at jeg har job i udekørende hjemmepleje. De fleste ved, at jeg er diabetiker, og de fleste ved, at jeg ligeledes har andre ting, jeg skal undersøges for, som KAN være alvorligt.

Jeg er ikke hjemsendt, da jeg varetager arbejdsopgaver, der ses som"kritiske"
    Min chef, min kommune og sundhedsstyrelsen, har konkluderet, at jeg ikke er i risikogruppe pga velreguleret diabetes.
    Min bekymring lyder lidt på, hvordan "de" kan konkludere, at jeg er velreguleret, og hvordan kan man i det hele taget definere en velreguleret diabetes? Uden et eneste spørgsmål til mig, og uden et svar fra mig.
    Jeg har dog givet udtryk for, at hvis der kommer retningslinjer, forholdsregler mv i forhold til diabetes, så skal min chef rette henvendelse til mig, men at jeg også selv er opmærksom og det skal alle være - risikogruppe eller ej.

For faktisk er sandheden, at mit langtidsblodsukker, ligger i den lidt højere ende, end hvad læger og behandler mener er velreguleret. Jeg, og min krop, kan ikke være længere nede, når jeg, som jeg er, altid er i bevægelse, har et job, hvor jeg kan komme ud for uforudsete hændelser, børn, hus, etc. Jeg har det godt sådan, og jeg er hverken i underskud af det ene eller andet, og jeg er ikke "et sted", hvor det er farligt for mig, eller mine omgivelser.

Diabetes eller ej, så er mit immunforsvar en magnet. Jeg samler alt, og har altid gjort det.
    Min krop har svært ved at bekæmpe, og selv en lille halsbetændelse får mig slået ud med dobbelt penicillin kur, og prednisolon. Det er sikkert og vist, at har jeg noget dét ene sted, får jeg også noget det andet sted, selv da jeg var barn og langt væk fra diabetes. Så jeg ved, at en tur med Corona, ikke bare lige er et par dage under dynen. Men jeg er ikke bange, jeg har mine bekymringer, ja. Men jeg ved også, at jeg er uundværlig i min job situation, og at der er mange der har brug for det jeg gør, og det jeg kan.
    Men, at nogen, på mine vegne konkluderer, at fordi jeg arbejder som jeg gør, og fordi jeg ser ud, og er som jeg er - er det fint, og uden risiko, det kan være mig en gåde.

Der er mange kronikere på det danske arbejdsmarked, og jeg mener, at det er op til ledelsen, at tage hånd om og vurdere den enkelte kroniker i samarbejde og samtale, med denne, og herefter tage en beslutning om hvordan og hvorledes. Og med den holdning, mener jeg ikke at alle skal hjemsendes. Jeg elsker mit job, jeg elsker at være igang, så jeg ønsker ikke at hjemsendes, men ønsker at vi alle tager det alvorligt og tager de rigtige beslutninger hele vejen igennem. Om det så er Corona eller forkølelse.

• Peter  L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 3
    #47   17. mar 2020 Vil bare sige at folk IKKE skal hamstre! Der er ældre der ikke kan købe det de mangler pga jer der hamstre! Køb det i stedet online her; http://bit.ly/Køb-dagligvarer-online så de ældre stadig kan få det de vil have i butikkerne...

• #48   22. mar 2020 kram, jeg har også døjet med noget influenza, dog har jeg været ude at handle, men holder lang afstand til alle, selv vores faste personale har jeg blot vinker til eller løftet hånd, men mad skal der til, jeg har gjort det lidt til en vane enten at handle tidlig morgen eller den aften, hvor der ikke er så mange ude - jeg er skræmt ja, for der er nu offentliggjort 2 typer Corona, den der smitter ALLE OG ER AGGRESSIV og den "milde" så jeg har lukket ned og holder mig så vidst på egen matrikel

• #49   22. mar 2020 Littlejohn
    Kan du ikke få nogen til at handle for dig eller få dine varer bragt ud? Pointen er jo netop, at man skal blive helt hjemme, hvis man har de mindste symptomer på noget, der bare kunne være i retningen af corona. Hvis der er en variation, der er så smitsom, og du skulle ske at have den, så kan du smitte rigtig mange - og de kan også smitte rigtig mange. Det er mange "hvisser", men for at være på den sikre side.
    Rigtig god bedring.

• #50   22. mar 2020 Mette m - det er ikke noget i mit der minder om Corona - for du skal også have feber og tør hosten, det er mit ikke og var hos læge før det hele brød ud med corona

• #52   24. mar 2020 Lisette S, joo men så må du ikke komme til lægen, det var jeg jo ??

• #54   24. mar 2020 nu tager de jo forbehold for om folk har været i udlandet eller i nærheden af nogen der har været i udlandet - ingen af disse har jeg været nær, for 14 dage siden ??

Kommentér på:
Ja den Corona..

Annonce