{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

Corona virus {{forumTopicSubject}}

Ja, det er nok det mest omtalte emne over alt, lige nu.

Men jeg kunne godt tænke mig, at høre lidt om, hvad i personligt mener og tænker omkring Corona.

Selv mener jeg, at der er er en grund til at bekymre sig. En virus, der ikke rigtig er nogen der har viden omkring, der spreder sig meget hurtigt.
Ja, der dør også mange af en omgang influenza.
Men er vi i realiteten klar over om det kun er ældre og svage, og hvordan defineres svage?
Som ansat i hjemmeplejen, er jeg ekstra påpasselig. Tænk de mange ældre og svage jeg omgås dagligt. De vil jo eftersigende falde fra.
Jeg synes det er min pligt, som borger i Danmark men også som ansat i social og sundhedssektoren, at være opmærksom, at være påpasselig, og behjælpelig med at mindske smitterisikoen, og det ærgrer mig, at der indimellem høres, at økonomi og penge, vægtes højere end sundhed. Danmark er ikke ret stor, og vi har en del der både er ældre, svage og udsatte.
Jeg synes ikke, at det er masse-hysteri. Jeg synes det er at udvise empati, bekymring og beskyttelse af vores medmennesker og vores land. Vi bør alle på bedstevis, gå i "beredskab", og være behjælpelige med at stoppe eller mindske en smittespredning.
Selv er jeg diabetiker, og mit immunforsvar er ikke det bedste. Min søn, har svage luftveje, mind mand har astma, min mor har KOL og min svigerfar har sclerose - så jeg og vi har mange der er i risiko for, at det er svært at komme sig
Så personligt er jeg bekymret for mig selv og min familie, men i den grad også de der bor i mit land, men jeg er ikke hysterisk. Jeg tager mine forholdsregler og følger de forholdsregler og anbefalinger der gøres og laves.

En læge eller forsker har til diabetes foreningen brugt ordene "vi formoder" "vi tror" "det er uklart"
- men i har ingen grund til at være bekymrede.
Ingen ved noget, ingen ved hvad, hvor og hvorfor.... endnu. Så masse hysteri eller ej, så er en reel bekymring for udviklingen og uvidenheden på sin plads.

Hvad mener du? ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona virus
  • #1   9. mar 2020 Hvis I gerne vil opdateres, så kig på coronasmitte.dk
    Det er myndighedernes officielle hjemmeside, som opdateres løbende.

• #2   9. mar 2020 Jeg er stadig ikke bekymret for mig selv eller min omgangskreds, kom hjem fra Herning i går og er da lidt spændt på at se om en 14 dages tid, men jeg går ikke og bekymrer mig. Jeg passer nok lidt på hvem jeg er i nærheden af uden at tænke over det, hvilket generelt ikke er ret mange som introvert. Jeg bor langt ude på landet så risikoen her er ikke ret stor.
    Det kan godt være at jeg er egoistisk fordi jeg ikke tager de store forbehold nu hvor jeg ikke selv er i risikozonen med et godt immunforsvar og ung alder, men som sagt er jeg heller ikke i kontakt med ret mange andre så jeg kan og vil ikke bruge al min tid på at bekymre mig mere end højst nødvendigt.

• #3   9. mar 2020 Jeg er pt. på arbejdsrejse i USA, og jeg har netop taget beslutningen om at tage hjem før tid. Vil ikke risikere rejseforbud/aflyste flyafgange/lukkede lufthavne eller karantæne på hotellet. Det kan min kunde heldigvis godt forstå.

Jeg er ikke selv bange for at blive syg som sådan, da jeg er ung og rask. Men jeg er villig til at tage alle forholdsregler for mine medmenneskers skyld. Jeg vasker hænder og desinficerer så tit, jeg husker det. Jeg har ikke planer om at skulle ud i offentligheden mere end allerhøjest nødvendigt i 14 dage, når jeg kommer hjem (jeg skal igennem et par internationale lufthavne på vej hjem). Og jeg synes, at vi skylder hinanden at passe på. Det er ikke hysteri, det er omsorg.

• #4   9. mar 2020 Jeg syntes det er en stor omgang massehysteri hvis jeg skal være ærlig.

Og jeg tror det skader meget mere end det gavner det man har gang i pt.
    Lige om lidt lukkes lufthavne og den kollektive trafik med.
    Hvor mange millioner der tabes tør jeg ikke tænke på. Det betyder nok en ny finanskrise og de kloge hoveder i forhold til økonomi har spået at når økonomien kraker så står den ikke til at redde.
    Sidste gang slap vi ud af finanskrisen igen fordi vi kunne presser renterne. Idag er der intet at presse af. Så når det kraker så er det slut med økonomien som vi kender den idag.
    Når man så begynder at lukke ned over det hele så speeder man lige den proces gevaldigt op.

Og så kan man sige "er penge vigtigere end sundhed" nej ikke rigtigt. Men uden penge kan vi ikke betale for vores sundhedsvæsen. Så jeg tror på at det hysterri her faktisk kun gør ondt værre.

• #5   9. mar 2020 Mit helt store problem, er at medierne kommer med alle mulige og umulige udmeldinger...
    Bare fordi det sælger "billetter" smiley

Så finde de en eller anden klog mand, som har set et billede af en kineser, gået forbi i lægebog og vupti så er han expert....

Fakta - fakta - fakta, så var de fleste af os nok også mere klar på hvad der foregår.

• #6   9. mar 2020 Ja hvis jeg skal dø, så er det allerede bestemt... Intet jeg kan gøre fra eller til.. Jeg er dog alligevel i kraft af mit arbejde, rigtig dygtig til at vaske hænder, og kan ikke vaske de mere end hvad jeg gør.. Jeg har ingen planer om at rejse pt.(først til Juni) Og ville nok have tænkt mig om en ekstra gang før jeg gjorde.. Jeg tager det hensyn jeg kan, men min verden skal ikke gå i stå.. smiley

Mvh TT

• #7   9. mar 2020 Personligt bliver jeg provokeret når folk tager meget let på det, fordi det jo "kun er farligt for ældre og syge". Underforstået = deres liv er mindre værd. Det synes jeg er en meget egoistisk holdning.

For mig at se er problemet, at det er blevet tacklet helt forkert. For et par uger siden fik vi af vide af eksperter, at vi roligt kunne tage til Italien osv., for risikoen for at blive smittet var åh så lille. Nu står vi så her, og har min. 90 smittede i Danmark, og tallet stiger, og så aflyser man en række events, som om at folk ikke alligevel omgåes hinanden konstant i skoler, daginstitutioner, på jobs, offentlig transport mm. Hvis man dog bare havde advaret om/forbudt folk at rejse til visse destinationer.

• #8   9. mar 2020 Hm.
    Personligt er jeg ikke bekymret for mig selv - jeg er sund og rask.
    Men, målet er at udskyde, hvornår covid-19 rammer os for alvor.
    Epidemien vil ramme os mildere, hvis den rammer os i sommermånederne.
    Det tyder på, at virus ikke kan lide tør luft og sol = virus lever kortere udenfor mennesker = smitter færre.

Jeg er da bekymret for en del af min patient målgruppe.
    En del af dem er dybt afhængige af hjemmehjælp, og det er ikke uhørt, hvis der kommer 10+ forskellige hjælpere forbi på en uge.
    Hvis covid-19 rammer samfundet , så ved jeg ikke, hvordan vi holder vores svageste medborgere udenfor smittekæden.

Men - vi vil helt klart gøre vores bedste på hospitalerne.

• #9   9. mar 2020 Jeg udlægger her en dæmpet udgave af min mening, da jeg tænker at jeg er noget mere kynisk end de fleste andre.
    Så, jeg synes at det går langt over gevind, jo vi har alle et ansvar for ikke at smitte andre, men ved at lukke alt ned, hjælper vi ikke, for folk tager stadig i skole, på job, ud at handle osv. "Men bare der er under 1000 mennesker, er det ok" -øh nå, så man kan ikke blive smittet i mindre forsamlinger? Og ja, økonomien i det er sku også vigtig, går økonomien ned, så har vi sku et problem.
    Nej stop nu det hysteri og lad os få det overstået, det kommer før eller siden og jo før det er her, jo før er det væk igen.

• #10   9. mar 2020 Jeg vasker og spritter hænder så ofte jeg kan. Lige så meget fordi jeg heller ikke vil have alt muligt andet klamt. Men mit liv er ikke gået i stå pga corona. Min mor har diabetes og skal helst ikke have corona, men både hun, jeg og så mange andre almindelige mennesker bliver alligevel nødt til at tage toget, gå i netto og tage på arbejde..

Hvis så bare folk ville tage hensyn til andre og lade være med at hoste og snotte ud over alle, eller i deres hænder, for så at rage ved alt i nærheden, så ville det nok hjælpe lidt. Og ja, også fortælle deres børn at man ikke hoster andre mennesker i køen, direkte i ansigtet, mens de sidder på fars arm. Tak.

Folk er for klamme.

• #11   9. mar 2020 Melanie, der er jeg helt enig, men det er en helt generel holdning, det er ikke pga corona. jeg synes generelt at folk er uhygiejniske, hvorfor lærer folk ikke deres børn at hoste og nyse i ærmet? hvis alle gjorde det, så var vi langt mindre syge, generelt!

• #12   9. mar 2020 #9.
    Hvis en epidemi accelerer nu, vil det være mens det er kold vinter =virus infektioner har gode muligheder for spredning, mens folk er meget indenfor.
    Hoster på hinanden og rører ved ting, hvor andre har kløet næse og så taget på køleskabsdøren...

Til sommer vil vi hoste på et tæppe i solen.
    Ingen er nær så tæt på os + viruspartikler går hurtigere i stykker i sollys og tør luft.
    Dvs man forventer mildere epidemi til sommer.

Så nej, vi skal ikke bare have det overstået.
    Det kommer, når det kommer men vi venter helst.

• #13   9. mar 2020 Maria - Ork, det er lige så meget alt muligt andet end corona. Folk er bare for klamme.. Så kan de lige stå og hoste og sprutte i hænderne og så rage ved alt på vej ud ad bussen.. Lækkert!

• #14   9. mar 2020 jeg er også en af dem som kan være i faregruppen
    jeg spriter og vasker hænder hver gang jeg er ude i det offentlige rum

jeg bliver ked af det når folk er ligeglad med at der findes en sygdom som kan slå folk ihjel uden at man kan gøre noget ved det
    selv statsministeren er ude i dag og siger at man skal tage det alvorligt

ja man behøver ikke at blive hys. Men man bør tage hensyn til andre. Og er man dårlig så bliver man hjemme!

og jeg forstår stadig ikke at folk vælger at tage på ferie i lande som har større problemer end vi har. Læste i går flere steder at folk skulle til Italien, om det var et problem at kører derned.... Nææ det er jo så bare derfor vi har fået corona i danmark,,, så nææ ikke et stort problem.

Personligt gør jeg stadig som jeg plejer. bort set at jeg nu har sprit i bilen, og bruger en del af det. Og vasker hænder
    skal da til katteudstilling i weekenden. ja vi har haft vores snak om om det var det rigtige. Men så lang tid at de vælger at holde den så kommer vi også.
    tænker at der nok kommer et tidspunkt hvor risikoen bliver meget større end den er pt
    men ellers går jeg langt udenom folk som nyser/hoser - læs MEGET langt udenom
    har spritklude i bilen som jeg bruger når jeg tager en indkøbsvogn/tanker benzin/mm

men jeg ligger ikke vågen om natten
    tænker da også at mine nyrer ikke kan blive dårligere end de er eller har været. så på det punkt kan det da ikke blive værre smiley

og jeg jokker med det. For ellers risikere man s.. at man bliver helt tovlig

• #15   9. mar 2020 Man burde blive hjemme, ligemeget om det er corona, influenza eller hvad det er.. I stedet for at gå ud og spytte alt sin dårligdom ud på andre mennesker, fordi at man selv synes at man er såååå sej og en trooper, for "Seee mig, jeg kan klare at gå på arbejde, selvom jeg er snotforkølet" Tak for at du har slæbt din ækle virus med på job, så alle dine kollegaer kan få det. Klap dig selv på skuldren Helle hellig, hvor er du bare klam.

• #16   9. mar 2020 #12 præcis derfor folk skal lære at bruge ærmet og ikke hænder eller intet for den sags skyld. Og blive hjemme når man er syg, det er sku lige meget om det er forkølelse eller corona, er man syg, er man hjemme!

#14 Du må ikke misforstå mig, jeg er ikke ligeglad, alle har et ansvar, så igen er man syg, bliver man hjemme og det er lige meget hvad man fejler, hvis det smitter.
    Men nu siger du at folk er ligeglade med en sygdom som kan slå andre ihjel, der er mange, mange andre og mere farlige sygdomme end fx. corona, men fordi det ikke bliver blæst stort op i medierne tror man ikke at det er farligt, eller rettere man tænker ikke over det. På den måde synes jeg at det bliver blæst alt for meget op.
    Hvis jeg er syg, bare snøfter lidt, vælger jeg at lade være med at besøge min gamle bedstefar der har kræft, det kan jeg gøre når jeg er rask.

• #17   9. mar 2020 Jeg har det blandet, er ikke hysterisk bekymret som nogle er, men er alligevel lidt over for min far som døjer med kræft og er i gang med kemo behandling som nedsætter immunforsvaret. smiley

Jeg vasker hænder ofte som jeg altid gør, og hoster og nyser altid i armen aldrig på hænderne. smiley
    Spritter ikke hænder af da jeg ikke kan tåle det. smiley

• #18   10. mar 2020 Min mening om det, er det samme som det var før statsministerens udmelding. Skal det tages seriøst? Ja, selvfølgelig skal det, det. Er jeg bekymret? Mjaah.. Ikke for mig selv, for jeg er sund og rask og vasker/spritter i forvejen rigtig meget fordi jeg arbejder i daginstitution. Men jeg er bekymret for dem i min familie og omgangskreds, der har nedsat immunforsvar eller lungefunktion. Dén bekymring har jeg egentlig hver vinter, når det er influenza-tid, og jeg tager som altid mine forholdsregler: har jeg en snert af hoste/ondt i halsen/snot, så melder jeg ud at jeg ikke vil have besøg før jeg er helt på toppen, fordi noget der "bare" er en forkølelse for mig kan udvikle sig og blive fatal for fx min bedstemor, der lider af KOL. Hun vaccineres selvfølgelig mod influenza, hvilket jo af gode grunde ikke er muligt med corona endnu, og det giver selvfølgelig grund til bekymring. Når det så er sagt, så er influenza vaccinen i forvejen lidt af et gætværk, fordi der kun vaccineres for én type influenza, og man aldrig helt kan forudse hvilken, der kommer i spil.

Som det ser ud lige nu, tager jeg det hele én dag ad gangen. Følger mine forholdsregler og følger med i udviklingen og anvisningerne fra myndighederne. Så må tiden vise, hvor slemt det bliver, og om der er grund til mere bekymring smiley

• #19   10. mar 2020 DW: Jeg kan sagtens følge at en sådan virus er mere belejlig om sommeren, det er vi helt enige i, hvilket nok er grunden til at den er her nu...
    Men vi kan jo nu en gang ikke lukke hele verden ned i 3 måneder og dermed time hvornår vi vil have smitten, derfor er det bedre at få det overstået, jo længere vi "udsætter" smitte, jo længere tid er virussen her og jo flere bliver ramt og potentielt dør. Derfor min mening om jo før jo bedre, så det kan komme ud af verden og hvis vi alle tager ansvar, holder vores bakterier for os selv og der ud over sørger for god hygiejne, så er vi et langt stykke af vejen.

• #20   10. mar 2020 Maria - når denne epidemi er overstået - så er denne virus her stadig. Så, vi overstår den ikke - men vi prøver at styre, om vi lander blødt eller hårdt.
    Corona, mæslinger, influenza, osv vil alle være her bagefter. Vi kan bare vaccinere imod de andre. Og ingen har antistoffer imod covid19.

Jeg er usikker på, om vi grundlæggende er enige - eller rygende uenige.
    Ja, fordelen ved diverse tiltag skal være større end ulemper, omkostningerne.
    Men - almindelig sund fornuft og lidt behovsudsættelse bør vi kunne klare som samfund...

• #21   10. mar 2020 Jeg må indrømme at jeg bliver lidt harm, når jeg høre alle dem der siger det er hysteri, den er ikke farligere en influ. osv. det kan de måske have ret i den ikke er, men ikke desto mindre er alle fagfolk på området i alarm beredskab, så et eller andet må der jo være anderledes. Når man så læser om tilstandene i Italien, hvor læger betragter det som i en krigs zone, hvor de må tage beslutninger om hvem de vil forsøge at rede, og hvem de ikke vil, så er der måske noget om at denne virus, er en smule mere agarsiv end influ. Problemet er at vi aldrig får styr på situationen, så længe der er så mange der ikke tager det alvorligt. Jeg er ikke umidelbart bekymret for hvis jeg selv skulle blive sig, da jeg mener jeg er sund og rask, men man ved jo aldrig, men jeg har personer tæt på mig, som jeg godt kunne være bekymret for.
    Vi bør alle tage vores regering alvorlig, og følge de retnings linjer de udskriver, om vi så syntes om det eller ej.
    Jeg siger ikke man skal leve i frygt, men vi har en pligt til at tænke på alle omkring os, og bidrage til at stoppe denne virus, med de midler vi nu engang har, også selv om det medføre at vi bliver begrænset i vores gøren og laden.
    jeg håber ikke vi kommer til at opleve italienske tilstande her hjemme, jeg håber at selv de kritiske personer, vil følge opfordringerne og diverse tiltag, så vi kan få normale tilstande igen.

• #22   10. mar 2020 Jeg er egentlig ikke bekymret.. endnu. Men noget, der kan bekymre mig er, at vores sundhedsvæsen allerede er skåret ind i knoglerne på de varme hænder. Nu er der læger/ sygeplejersker, der er sendt hjem i karantæne. Hvem skal overtage deres plads? Hvem skal ta vagter ud over hvad der er forsvarligt? Hvem skal ta over når de går ned med stress / blir overanstrengt?
    Men måske det kan få vores regering til, at vågne op og indse, at de ikke kan blive ved med, at forlange besparelser på sundhedsområdet. Det være sig på sygehusene, som på plejehjemmene. Til sidst er der ingen tilbage til, at se efter de syge, som så må hutle sig igennem efter bedste evne.

• #24   10. mar 2020 #15
    Ååårh ja lige den der tager jeg også på mig. Jeg arbejder i en Brugs og bliver forkølet en gang om året, i gennemsnit, en af de der klamme forkølelser.. Jeg synes ikke det er super fedt at stå og snotte foran kunder når jeg står ved kassen, men da jeg fysisk godt kan arbejde så skal jeg komme. Synes det er så ubehageligt, og kan virke totalt respektløst hvis man ikke ved at jeg gør alt for at slippe, tænker jeg? Jeg hader nemlig også selv når folk hoster på hinanden, ISÆR børn. Ad.

• #25   10. mar 2020 DW måske vi på et plan er enige, jeg er nemlig helt med på at vi skal sørge for at undgå at smitte hinanden, så hvis nu folk følger rådene om at hoste/nyde i ærme, blive hjemme hvis man er syg og vaske hænder ofte, så kommer vi langt, problemet er dem som ikke gør det! Og dem er der virkelig mange af!
    Jeg havde en kunde i kassen i dag, som lige skulle pudse næse inden han gav mig sin flaskebon og han brugte ikke den håndsprit ser stod ved kassen, bagefter, DET gør mig sku lidt træt af det! Jeg sprittede selvfølgelig hænder efter at have håndteret bon og penge.
    Men det her med at folk hamstrer håndsprit, det er altså for meget! Vi løber tør i butikken på Max 30 min. og har svært ved at få det leveret.

Frida: Hvis du er syg har du lov til at blive hjemme til du er rask, de kan ikke tvinge dig på job du resikerer jo at smitte alle dine kollegaer og kunder, samtidig tager det længere tid om at gå over, da kroppen arbejder på højtryk for at komme oven på, og får den ikke ro til det, så tager det bare længere tid. det er ikke iorden af arbejdsgiver at kræve man kommer når man er syg, især når du nu kun er syg en gang om året. Jeg ville melde mig syg og sige at jeg giver besked når jeg er frisk til at arbejde.

• #26   10. mar 2020 Denne her giver bare så meget mening i min bevidsthed - det er det vi skal stile efter og håbe på !

profilbillede
  • #27   10. mar 2020 Hov, glemte da at tilføje at der jo er gang i at udvikle vacciner mod corona og en kur, så selvom den nu er her for at blive, vil der før eller siden også være en vaccine for den.

• #28   10. mar 2020 Maria E : Nu udvikler man ikke lige en vaccine på et par dage - der er mange trin undervejs, samt en kæmpe kontrol for at sikre mod bivikrninger.

Normalt kan det tage et par år at lave og få godkendt en vaccine.....

• #29   10. mar 2020 Og alligevel mener iranske forskere at kunne have kur en klar på 3 måneder, fordi de længe har forsket i en virus, som kyllinger får, som minder meget om corona.
    Jeg er helt klar over at det kan tage flere år om at udvikle vacciner, men ikke desto mindre er arbejdet igang.

• #31   10. mar 2020 Charlotte.

Tak fordi du klippede den ind.

• #32   10. mar 2020 Lige Corona virus er svær at lave vaccine imod. Corona er en RNA virus, og så vidt jeg har læst har den nemmere ved at muterer end DNA virus, og derfor er den svær at ramme, hvis den hele tiden laver sig lidt om.

Når det er sagt, så er vi så “heldige” at SARS, MERS og ebola også er RNA vira, og derfor kan man måske gøre brug af den forskning der allerede har været i gang på de områder.

Men helt generelt så tager det “normalt” mellem 5-15 ÅR at lave og få godkendt en vaccine....så når man nu ser, at WHO, regeringer rundt omkring incl DK, Bill Gates fonden ect nu pøser penge ind i at få fremstillet en vaccine, så må man håbe det kommer til at gå ekseptionelt hurtigt aka måske i år.

Det her er ikke noget, som vi ikke får - men det er noget vi bliver nød til at gøre alt muligt for at få “mest kontrolleret så muligt” - alt som det den todelte graf jeg har sat ind tidligere viser.
    Igen må man erkende, at begynder de at kalde pensionerede sundhedspersonale, sygeplejestuderende og medicinstuderende ind til hospitaler, så er det ikke for sjov, men desværre dødsens alvor.

Heldigvis har WHO jo samarbejdet med regeringer over hele jordkloden for at imødegå sådan en pandemi som vi står på randen af - og WHO har erfaring fra bla SARS, MERS og Ebola epidimier at trække på. Så selvom det heldigvis ikke har været alvorlige større epidimier i lang tid, så har man jo forberedt “køreplaner” for hvad bør/kan/skal gøre. Hver enkel regering og sundhedsvæsen skal heldigvis ikke selv opfinde den dybe tallerken.

Mvh Charlotte
    Mvh Charlotte

• #33   10. mar 2020 #24

Jeg lægger mig syg når jeg rammes, for netop ikke at give det til mine kollegaer. Ja, jeg synes det er klamt, hvis ekspedienten sidder og hoster og sprutter på mig. Så ja, jeg synes du burde blive hjemme, hvis du er syg.

• #34   10. mar 2020 Jeg synes det er hysteri. Det er for sent, at gøre noget nu. De skulle have lukket alt ned fra starten - isolere Kina først. Og da der ikke er nogen vaccine, er der ikke andet at gøre end at vente på, at virussen dør ud af sig selv smiley Om man så vil gå i total lock down er jo ens eget valg, men ærligt så synes jeg medierne har blæst det ud af propotioner. Folk i hobetal dør af influenza og lignende verden over hvert eneste år.

• #35   10. mar 2020 rigtig nok

men det skal tages alvorligt
    netop fordi man ikke kan gøre noget for den, især overfor de mennesker som i forvejen er syge.

• #36   11. mar 2020 Til nr 34.

Prøv at se figuren i indlæg nr 26.

Hvis man ingenting gør for at inddæmme Corona, vil smitten spredes hurtigt = stejl stigning på kurven over smittede.
    Hvis antallet af smittede vokser hurtigt nok, får vi flere syge end der er behandlingskapacitet til.
    Og så går går sygdomsforløb hos syge mennesker værre end nødvendigt.
    Også for ikke Corona - hvis din praktiserende læge lægger syg derhjemme, hvem skal så håndtere hverdagens andre sygdomme? Hvad hvis folk bliver indlagt, svært syge og har brug for respirator - og der ikke er nok udstyr?

Hvis vi kan forsinke Corona virus, så epidemien har en "blødere stigning" vil vi undgå at overbelaste sundhedsvæsenet = folk vil få bedre kvalitet af behandling, hvis vi kan følge med.

Så, vask hænder og tænk dig om.
    Ja, det koster at turister bliver hjemme.
    Men hvis alle er syge samtidigt, koster det også.

• #37   11. mar 2020 Jeg vil bare tilføje lidt til det Dr. Who skriver.

Hvis alle bliver syge på samme tid, så vil det også gå ud over andre patienter der er behandlingskrævende, som så ikke ville kunne få deres behandling.

Vi har faktisk en del der vil være udsatte i forbindelse med en evt smitte med Corona. feks mange kræftpatienter eller tidligere kræftpatienter, som har svækket immumforsvar.

Hysterisk- måske - men "better safe than sorry".

Så tænk dig om og pas godt på hinanden.

• #39   11. mar 2020 I England tilbyder de nu 30.000 (dkr) til dem der frivilligt melder sig for at blive 'smittet', så man hurtigere kan lave en vaccine. Hørte det i radioen i går.

• #40   11. mar 2020 De 30.000 havde jeg gerne taget smiley

• #41   11. mar 2020 Bettemus hvad hvis du så dør af den?

• #42   11. mar 2020 Anja:
    Jeg er ikke den mindste smule bange for Corona. Ikke engang en lille bitte snert.
    Jeg er pædagog og er udsat for diverse bakterier og jeg tror ikke på den er værre end en almindelig influenza smiley

Men skulle jeg nu mod alle ods dø af den. Så tror jeg på skæbnen og ordsproget "døden skal have en årsag"
    Jeg tror på at vores dødstidspunkt er bestemt fra vi bliver født. Jeg tror vi kan ændre hvordan vi dør, i forhold til de valg vi tager men jeg tror på at uanset hvad så er tidspunktet valgt på forhånd. smiley

• #43   11. mar 2020 Bettemus, også mig! smiley

Anja: Nu bliver man ikke udsat for en "fuld" dosis, bare en lille smule så kroppen begynder at lave antistoffer, det er jo ikke meningen at de vil slå folk ihjel smiley
    Jeg ville gøre det uden at blinke hvis tilbuddet kom i Danmark.

• #44   11. mar 2020 Øv det er trist al læse alle de kommentar hvor der tydeligt gives udtryk for ligyldighed. Tænk at man ikke føler mere med dem i samfundet der er udsat. Håber da aldrig i en dag få brug for flertallets hjælp, for at klare sig gennem noget der potentielt kunne koste jer livet, men som der skrives døden skal jo have en årsag, og ja bevares, men behøver det være nu for den syge på 2 år, eller en af alle de andre der er svækket på den ene eller anden måde. Hvad er det der giver jer lov til at være ligeglad og ignorere tiltag og anbefalinger fra vores regering og derved at udsætte alle andre for risikoen for at blive smittet. Finder det meget bekymrende at personer der ydermere arbejdet med børn udviser den ligyldighed. Jeg er ikke selv bange for at blive syg, men bange for de personer jeg kunne komme til at smide som sikkert ikke ville overleve det, derfor føler jeg mig forpligtet til at tage ansvar, og tænke over hvad og hvordan jeg gør ting, så jeg kan være en medvirkende faktor til ikke at overbelaste vores sundhedsvæsene, og derved være årsag til at andre må dø af det der kaldes (ikke værre end en almindelig influenza)

• #46   11. mar 2020 Hvem siger at selvom vi ikke selv er bekymret osv, at vi så er ligeglade og ikke tager vores forhåndsregler?? smiley det var da noget af en sort hvid tankegang smiley

Mvh TT

• #47   11. mar 2020 For mit vedkommende handler det ikke om "dig og mig" .. Det handler om at vi skal, undgå smitte længst muligt for at skåne vores sundhedssystem OG vores svage!

Jeg ser slet ikke mig selv som hysterisk. Men jeg synes der er stor grund til bekymring generelt oga når andre tager så let på det.

• #48   11. mar 2020 Sidste nye er at Danmark lukker mere eller mindre ned fra på fredag

man bør ikke længere være mere end 100 personer i samme lokale

skoler mm lukker i 14 dage

offentlige ansatte som ikke lige varetager kritiske opgaver bliver sendt hjem i 14 dage

SÅ NU ER DET ALVORLIGT

Så nu holder jeg mig også hjemme i 14 dage smiley smiley

• #49   11. mar 2020 Det er sgu godt nok vildt, og shit hvor har det udviklet sig hurtigt!

• #50   11. mar 2020 Hmmm jeg er netop taget til udlandet. Det blir spændende at se, om det har udviklet sig så meget om et par uger, at jeg ikke har mulighed for at flyve hjem.
    Det begynder at gå stærkt nu.

• #51   11. mar 2020 Jeg skulle lige en hurtig tur i netto for at finde en salat og en redbull til i morgen. Netto er proppet, alt er væk, jeg har været ved at blive kørt ned, råbt af og folk kører vildt aggressivt og dytter af alle.. alle kæder har meldt ud at der er rigeligt med varer til alle, så man skal bare handle normalt, men hvad gør folk... de hamstrer. jeg fucking hader mennesker.

• #52   11. mar 2020 det er jo bare typisk mennesker
    Krise - så skal vi hamster alt
    til trods for at kæderne siger at der er mad nok - og hele tiden

vi køber normalt ind til en mdr af gangen. så det er kun mælk, og sådan nogle varer vi handler løbende.

det eneste jeg vil have fat i i morgen, er lidt mere hestefoder
    og så skal jeg lige have fat i noget medicin til mig selv,
    og så kan jeg godt grave mig ned i 14 dage

har da også lige fået at vide at vi her på Langeland har nu 3 som er smittet
    det er slet ikke til at forstå

• #53   11. mar 2020 Armen, må de kvæles i deres hamstrede leverpostej, altså.

• #54   11. mar 2020 Altså, jeg tog det ikke så tungt i starten, men må indrømme jeg fik en klump i maven da jeg så nyhederne her til aften. Jeg synes sgu ikke det er sjovt mere, jeg synes det er skræmmende og jeg frygter hvad der kommer til at ske og hvilke konsekvenser det kommer til at have det næste stykke tid, på mange områder. Jeg er ung og rask, så umiddelbart, jo jeg kan godt blive smittet, men det vil nok ikke være mig det går værst ud over. Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig. Jeg frygter mere for de mennesker i mit liv og ja øvrige mennesker, der netop ikke er raske. Min mavefornemmelse siger mig, at det kommer til at blive slemt det her.

• #55   11. mar 2020 Hvis nu folk som har været i udlandet eller været i kontakt med nogen der har, blev hjemme, til man ved man ikke har noget og svage/udsatte folk blev hjemme og alle vi andre tager vores forholdsregler, så skulle vi jo kunne holde smitte på et minimum. Men nej, folk tænker kun på dem selv og hvis man bliver hjemme får man ikke løn, men mon ikke de fleste overlever at undværre løn i 2 uger?
    Mht. at folk hamstrer er det igen, mig, mig, mig tankegang, hvis man handler som man plejer er der rigeligt til alle, hvor imod, dem som hamstrer forhindrer andre mennesker i at kunne klare sig.
    Jeg tilslutter mig melanie; Jeg hader mennesker!

• #56   11. mar 2020 Maria: Så skal alle mennesker jo blive hjemme. Vi kender jo ikke alle hinanden, du kan have stået ved siden af de første 20 smittede i supermarkedet. Det aner du jo ikke.

• #57   11. mar 2020 Sandra: Jeg er mest bekymret over de konsekvenser det får samfundsøkonomisk, Hvad kommer alt det her til at betyde for landets (verdens) økonomi og dermed den enkelte borger, det jeg frygter mest (og forudser) er at der kommer ny krise ala '08

• #58   11. mar 2020 Maria: præcis mine tanker

• #59   11. mar 2020 Sandra, det er korrekt, men det kom vi jo netop uden om hvis folk som kom hjem fra udlandet var blevet hjemme

• #60   11. mar 2020 Maria: ja desværre bare for sent at være bagklog nu

• #61   11. mar 2020 Helt sikkert, men det er så efter min mening landets ledelses ansvar at være på forkant, (og de hjemrejsende) vi har kendt til corona i 2 måneder før det kom til DK, der kan man godt nå at iværksætte forebyggende procedurer...

• #62   11. mar 2020 Nogen gange, hvis man selv eller andre laver en fejl, så er det godt at tænke følgende igennem :
    Hvis dether er min / hendes / hans værste fejl i dag / denne uge/måned - hvor galt er det så lige???

Hvis folk hamstrer toiletpapir mhp at lave hjemmearbejde de næste 4 ud af 5 dage, og æde rugbrød med leverpostej i stedet for kantinemad - så skal de da have thumbs up!
    (Og hvis folk brænder inde med leverpostej, så holder det jo længe. Og toiletpapir bliver brugt op på et tidspunkt. Det går jo nok)

Hvis I alle bare vasker hænder ved behov, hoster I albuen, og holder jer hjemme ved symptomer - så er vi da godt kørende.
    Det skal bare landes som et stille puff I stedet for et klonk - vi kommer ud på den anden side.

• #63   11. mar 2020 Seriøst, folk SLÅS i netto! Min stakkels mand, som bare ville have et par redbull og et brød (Vi manglede faktisk brød), stod midt i et riot, så politiet blev tilkaldt og måtte hive folk ud. ALT er revet væk på under en time og folk tæver på hinanden over noget som også ville være der i morgen, HVIS man nu altså have almindelig fatteevne, til at forstå en meget simpel besked og så selvfølgelig have lagt den typiske dansker-egoisme derhjemme.

• #64   11. mar 2020 #63.
    Så er det rigtige jo at ryste på hovedet og gå derfra...
    Det er da trist

• #65   12. mar 2020 Det er fuldstændig galemathias! Folk er godt nok både egoistiske og, ja undskyld, men dumme!!! Der er jo sagt at der er nok til alle, såfremt vi bruger vores fornuft og handler som vanligt, butikkerne har meldt ud at der er varer nok til alle!
    Er mega spændt på at komme på job i morgen

• #67   12. mar 2020 Lisette der er det ved det, at regeringen OG butiksledelserne har været ude og sige ro på, det er en sygdoms krise, ikke en fødevare krise, der er varer nok til alle, HVIS man ikke hamstrer!
    Men folk gør stik modsat af anbefalingerne om ikke at færdes mange mennesker tæt, ved at strømme til butikkerne og, imod anbefalingerne, ribber varer fra hylderne, sloges om varer, som kommer til at stå på hylderne igen i morgen. Det er som om at folk mister deres fornuft.
    Samtidig vil al denne hamstring lede til et stort unødigt madspild fordi folk tænker med r*ven. Det kan regeringen skisme ikke gøre hverken fra eller til, for folk lytter ikke og tænker udelukkende på dem selv!

• #68   12. mar 2020 Mine 2 børn har været hjemme siden igår... Jeg handlede i netto igår aftes men det var bare nogle ting jeg manglede ingen hamstring. Men så jeg kan klare weekenden over. Jeg fik konstateret brystkræft i januar måned og er i kemoterapi. Mit immunforsvar er dårligt, var indlagt 1 hel uge for 3 uger siden pga det og blev indlagt i søndags igen. Er dog kommet hjem men vi holder os væk fra større forsamlinger den næste tid...

• #70   12. mar 2020 Man kan jo nærmest ikke undgå at vide hvad der er blevet rådgivet om, og jeg synes slet ikke at man ikke har mulighed for at opdatere sig og følge med, men der er selvfølgelig også mennesker som er mindre intelligente og måske ikke forstår hvad der bliver sagt/skrevet smiley

profilbillede
  • #71   12. mar 2020 Ja jeg har lavet kriseberedskabs opgaver på arbejde i dag.. Vi har haft 6 børn som Maks i en kort periode, i morgen kommer der måske to stk. På en af de andre institutioner var der 21 børn smiley det er vildt at man ikke tager det mere alvorligt nu hvor der er blevet lukket ned og man er i fuld beredskab... De kommende to uger bliver det hjemme arbejde.. Så må vi håbe det hele er kommet under kontrol således at vi kan åbne igen smiley

Mvh TT

• #72   12. mar 2020 Ja, så er min hjemmerarbejdsplads oppe og køre.

Jeg skal arbejde hjemmefra de næste 14 dage, det er nu OK, men kommer nu til at savne mine kollegaer.

Har endnu ikke været ude og handle, vi ændre dog nok lidt indkøbsmønster og vil handle færre gange end ellers.

Og jeg er så nød til at købe toiletpapir, men det er fordi at vi kun har en rulle tilbage...

• #73   12. mar 2020 Jeg syntes det er uhyggelig nu. Jeg er ikke pjevset, men 20 medarbejdere på 1 plejehjem i Århus er sendt hjem i karantæne og 2 af beboerne er syge, fordi 1 medarbejder kom hjem fra udlandet og medbragte smitten. smiley
    Hvis ikke vi ALLE tager det alvorligt, så er 50% af hele landet smittet om 14 dage. ( Måske overdrevet, men ingen kender mørketallet på antal smitteder, der endnu ikke ved de er smittede og som smitter i flæng )
    Jeg er bedstemor til en for tidligt født. Han bliver 1 år på lørdag og det skulle ha været fejret, da de har haft en, virkelig, hård start på livet for den lille. De har valgt at aflyse fødselsdagen, da han stadig er yderst sensitiv og særlig modtagelig for al mulig smitte.
    Derudover vil jeg se helt bort fra mig selv, som Astma patient og håbe på jeg ikke bliver smittet. Selvom jeg altid bliver forkølet, når jeg har været sammen med børn.
    Så jeg håber på, at folk vil lære af dette Corona hejs og ta lidt mere hensyn til andre end deres eget behov. Og dem, der tror det kun er en Influenza.. kom nu i gang med, at forstå, at DET ER DET IKKE. For mange er det dødsens alvor.

• #74   12. mar 2020 Hold nu kæft hvor er det et helvede at handle ind. Jeg er i Norge og tænkte "nå det er sikkert ikke slemt her endnu". Jeg tog fejl.
    Alle former for hakket kød, alt kylling, det meste svinekød, mælk, brød, dåsemad, ris og de fleste typer mel er pist væk.
    Måtte virkelig tænke kreativt i butikken og købe nogle mærkelig udskæringer af gris, frossen fisk osv. Oksekød er der massere af, men i Norge koster ribeye steaks 200kr stykket, så ellers tak.
    Måtte derudover købe spaghetti eller nudler ind til de retter jeg ville lave ris til, og må prøve at bage brød med de underlige typer mel, som ingen gider have.

• #75   12. mar 2020 Celina - Hvorfor så ikke vente med at handle ind? smiley

Mvh TT

• #76   12. mar 2020 Fordi køleskabet var helt tomt. Vil jo gerne have aftensmad smiley

• #77   12. mar 2020 Og nu jeg alligevel blev nødt til at tage ud og handle for at købe ind til i aften, kunne jeg ligeså godt købe mad til 3 dage frem.

• #78   13. mar 2020 Studser lidt over kommentaren "mon ikke man kan undvære de 2 uger løn".

Ehm. Fedt at i kan. Jeg har et rådighedsbeløb på 3500 til 2 voksne, baby, mad, benzin, foder til dyr osv, når alle mine regninger er betalt, fordi jeg i forvejen tjener mindste løn og betaler gæld af.

Hvis jeg skulle undvære en halv måneders løn så skal jeg fra dags dato gå i endnu mere gæld, skyde mine dyr fordi de ikke kan få mad og bo på gaden. For så havde jeg ikke til husleje og forplejning af dem.

Andre har altså MINDRE rådighedsbeløb fordi de har sat sig dyrere. Så nej. Man kan ikke bare undvære 14 dages løn og vælte hele ens eksistens.

Heldigvis er jeg da på barsel og skal derfor slet ikke afsted.

• #79   13. mar 2020 DD - Jeg tænker mennesker der ytrer sig på denne måde, aldrig har levet under sparekniven og er så priviligeret at han/hun har en rig ægtefælle/familie der gør at arbejde kun er en fornøjelse og ikke en form for overlevelse.. (aner ikke hvem der har skrevet det..) smiley

Mvh TT

• #80   13. mar 2020 TT: Det er mig der har skrevet det, og lige nu kan jeg ikke huske om jeg har skrevet "De fleste" eller ej, hvilket jeg nok burde have gjort.
    Jeg kommer fra en familie med meget lidt, er vokset op med tankerne "Er det her meget nødvendigt, eller kan jeg undværre"
    Der ud over har jeg i min voksenliv oplevet meget stramme forhold da min mand og jeg satte os i hus for hårdt, og da jeg kom til skade, og mine sygedagpenge udløb, havde jeg ingen indkomst. Som i overhovedet, så jo vi levede for 2000 kr. om måneden til 2 voksne, en hund og en stor gæld. Så jeg ved somend godt hvordan det er at leve trangt.
    Men (nu bliver jeg upopulær!) Hvad jeg ikke kan forstå er at folk som sidder så stramt, vælger at have hest, men det er nok bare mig der undres.
    I nødsituationer som disse kan man jo så være nødsaget til at sælge eller låne dem ud.
    Ingen siger at man skal skyde dem og selv gå fra hus og hjem.
    Jeg beklager at have trådt dig over tæerne DD! Det er ikke min mening.

• #81   13. mar 2020 Maria har lidt en pointe.

Hvad vil du helst?
    Blive hjemme og afhængig af ansættelse gå ned i løn. Kede sig, virkelig voldsomt.
    Men smittespredning i samfundet reduceres, epidemien bremses op til noget sundhedsvæsnet kan håndtere.

Eller.
    Gå på arbejde nu.
    Om et par uger selv lægge syg. Have så ondt af sig selv - og sundhedsvæsenet kan ikke følge med, så flere dør af covid19 end nødvendigt, men flere dør også af andre ting end nødvendigt, fordi vi har slet ikke de sædvanlige ressourcer til at håndtere folks helbredsproblemer.

Selvfølgelig gør det ondt at gå ned i indtægt som privatperson, eller for et firma at skulle sende personale hjem (med løn?), have alle de faste udgifter men til næste måned mindre at betale med.
    Men - alternativet kan gøre voldsomt meget mere ondt.

• #83   13. mar 2020 Langt de fleste fastansatte på min arbejdsplads er sendt hjem, ledere inklusiv.. Jeg er bare vikar på deltid.. Vi er ikke sendt hjem, det er os der skal holde det kørende sammen med de meget få ansatte der er tilbage.. Vi er 1 division sendt i marken med en hjelm der er for stor og et våben vi ikke ved hvordan man bruger, for at teste minefeltet :b Ej, heldigvis er vi ikke i nærheden af hinanden, da vi nu har så få bestillinger at vi ikke er nødsaget til at hjælpe hinanden i vores arbejdsstation. Vi SKAL bære handsker, vi skal spritte vores hænder og vi må ikke sidde sammen til pause.

Og selvfølgelig skal man handle ind.. Det er man jo nødt til, som man plejer.. Håber på at der kommer ro på nu, når de fleste fatter at man ikke skal hamstre, for der er ingen grund til det.

Vi følger alle anvisninger her, vi vasker hænder, spritter af og undgår store forsamlinger, så hvis vi stadig formår at rage corona til os, så er der ikke så meget at gøre, andet end at gå i isolation og sige at vi gjorde hvad vi var bedt om, men shit happens og nu tager vi den derfra.

• #84   13. mar 2020 Helt enig DW, jeg er bare ikke lige så god til at formulere mig, så det er ofte kort og kontant. og 14 dage, der er ingen der har sagt at det vil være sjovt eller at det ikke vil være møg hårdt at undværre løn i 14 dage, det vil det sku også for os, men vi vil da overleve og tænke over HVAD vi bruger penge på, alternativet kan jo netop være meget meget værre, fx. kan man blive fyret...

Lisette lige præcis verden er ikke sort/hvid

• #86   13. mar 2020 Man kan også være humorforladt, den kommentar var ironisk, men jeg mener stadig at ikke at der er nogen undskyldning for ikke at være opdateret.

• #87   13. mar 2020 Lisette : Synes at det har været svært ikke at være opdateret, man behøver ikke være online.

Den lidt gammeldags radio, har faktisk også formidlet en del information.

Vi har jo også et ansvar, som borgere, at holde os opdateret i en krise situation, som den vi oplever nu.
    At vi har en statminister, der maner til ro og der er nok til alle, hvorefter at en flok mindre begavede fare ud og hamstre, inden at hun næsten har talt ud - ja, det siger sgu en del om de mennesker smiley smiley smiley

Jeg kan dog stadig undre mig over at man har et behov for at hamstre toiletpapir???

• #88   13. mar 2020 Igen er der nogen med bedre tale/skrive gaver end jeg, tak Karin, det er præcis det jeg mener!

• #90   13. mar 2020 Lisette, nu berører du noget meget vigtigt, det er nemlig, fra hvilken kilde du får din information.
    Jeg synes faktisk ikke at vores statminister har været vag, det er en hårfin balance for ikke at skabe unødigt kaos og panik i befolkningen.

At nogle medier, har valgt at bruge nogle "eksperter" med tvivlsomme kvalifikationer, er meget uheldigt og dermed skaber tvivl om alvoren i det her.

Så lyt til myndighederne og følg deres anvisninger.

(Jeg er sendt hjem og arbejde i minimum 14 dage og har da også ændret mit indkøbsmønster)

• #91   13. mar 2020 Jeg hopper af her for intet jeg skriver, af holdninger eller forsøg på at forklare gør en forskel.
    Let it go.

• #93   13. mar 2020 Jer som er blevet sendt hjem i 14 dage uanset om det er lønnet eller ulønnet burde virkelig være lidt mere taknemmelige. I kunne have risikeret at arbejde i restaurantionsbranchen, og derfor være blevet fyret, hvilket er tilfældet for de fleste. ALLE mine venner fra branchen er blevet fyret idag. Både lærlinge og faglærte kokke.

• #94   13. mar 2020 Maria

Fordi os der har hest ikke nødvendigvis altid sad så stramt i det. Og fordi vi ikke har lyst til at miste den sidste livsglæde og frihed der er tilbage. Og når man så har lagt sit budgett til at det fungere så må det bare ikke bryde sammen. Desuden har jeg aldrig hørt om en der køber hest eller låner inden for 1 døgn som ville skulle blive nødvendigt hvis halvdelen af ens løn pludselig mangler. Der er jo ikke tid til at sætte til salg og vente. Ergo; skyd hvis den ikke skal koste yderligere i en krise situation.
    Selv har jeg udlånt én og forsøger ihærdigt udlåne nr 2. Men salg for en midlertidig kriseperiode, så jeg bag efter kan stå og ærge mig over at have mistet alt pga sølle 2 uger? Nej tak.

Vi er nogen der har valgt at spare og kæmpe for de sidste glæder i livet. Så den der 'hvis du er fattig må du ikke have hest' mentalitet kan jeg blive direkte harm over. Når man har mistet en masse i forvejen, så må man vel kunne forstå at der kæmpes for ikke at miste det sidste. Og det er en kamp der tages velvidene om at den en dag kan tabes. Der tror jeg at jeg taler på ALLES vegne der har stået i livsvæltende situationer.

Når alt overstående er sagt så er jeg stadig helt med på de 14 dage. Det er en nødvendighed og en krise situation. Det var udelukkende din kommentar om 'man kan nu nok undvære de 14 dages løn' jeg studsede over. For nej. Selv folk uden hest kan ikke nødvendigvis det fordi de sidder strammere end andre. De kan blive nødtil det ja, der jo ikke andre valgmuligheder i disse krise situationer. Men det var måden du fik det til at lyde så 'nemt' på jeg studsede over.

For min egen situation ville vi være 2 der mistede indkomsten hvis ikke vi var så 'heldige' ikke at gøre det. Og det ville altså betyde at det at jeg har en hest er det MINDSTE jeg ville miste i sådan en situation. Og sådan går det for mange smiley

• #95   13. mar 2020 DD Jeg er enig i, set i bagklogskabens øjne, at det var forkert formuleret, for nej vel er det ej sjovt at undværre løn i to uger! Men som du selv siger så kan man blive nødt til det.
    Samtidig er det jo netop en kort periode, ikke flere måneder, så må man jo knibe ballerne sammen og spare hvor man kan... Jeg er ked af hvis jeg virker som om jeg ikke kan sætte mig ind i det, for det kan jeg, men jeg synes også at man må se lidt længere og løsningsorienteret på det og ikke kun absolut værste fald...

Jeg måtte selv låne min hest ud da jeg mistede min indkomst pga sygdom, det kan man blive nødt til.
    Det er et spørgsmål om prioritering.

Men hvad gør du hvis du søndag aften står med en hest der skal akut opereres, det koster vel det samme som at undværre løn i to uger. (bare til sammenligning)

• #96   13. mar 2020 Maria

Så har jeg enten en forsikring der dækker og hvis den ikke gør, så har jeg heldigvis valget om at aflive.

Jeg kan desværre ikke bare aflive min chef eller trække på en forsikring der. Selvom det virkelig kunne være fedt haha

Jeg er dog heldigvis ikke ramt af det her lock down. Endnu. Men jeg har ondt af dem der er. På trods af det er en nødvendighed for alles ve og vel.

• #97   13. mar 2020 Sidste nye er
    at grænserne lukker fra i morgen lørdag kl 12

så nu er det ikke muligt at komme til udlandet i den næste mdr

• #98   13. mar 2020 Har netop måtte ombooke mit fly så jeg kan komme hjem i næste uge.. Trælse tider.

• #99   13. mar 2020 Celina, bare du så holder dig hjemme i 14 dage efter du er kommet hjem smiley Men det har de vist også fastlagt at man skal

• #100   13. mar 2020 De har sagt, at man skal komme hjem asap. Og at hvis man kommer hjem fra orange zoner skal man ikke i karantæne, men de anbefaler at man tager hensyn og tænker over det inden man er ude.
    Hvis man kommer hjem fra røde zoner SKAL man i karantæne.

Jeg så helst jeg blev i Norge, men jeg tør ikke vente til min oprindelige hjemrejse, da flytrafikken kan stoppe helt hvornår det skal være. Og så kan jeg være fanget her i flere måneder, worst case scenario.

• #101   13. mar 2020 Her er hvad de anbefaler pt når man kommer hjemme fra orange områder :
    Danskere på rejse, der returnerer fra eller har været i orange områder, opfordres ligesom alle danskere til i videst muligt omfang ikke at møde fysisk ind på arbejde, men arbejde hjemmefra eller lign., mens rejsende, der returnerer fra eller har været i røde områder, opfordres til under alle omstændigheder at holde sig hjemme i 14 dage. Danskere, der bor i udlandet, opfordres til at blive, hvor de er, og følge de lokale myndigheders anvisninger.

God ide at komme hjem ASAP også fra Norge - kan se de også er i gang med at lukke ned for færger ect.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Corona virus

Annonce