{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest spiser græs
  • #1   22. jun 2019 Rider du med løse tøjler normalt?
    Hvis man ik har kræfter til at hive hestens hoved op, så kan man købe det der hedder en græstøjle.
    Dog kan det anbefales at mærke efter, når hesten viser de mindste små tegn på at miste koncentrationen på dig og så småt begynder at sænke hovedet, så man idet kan lægge benene til og drive hesten frem.
    Med min egen hest så får enten hun fy ordet " Ah Ah" ( hun forstår ordet som nej) eller jeg begynder at drive på hende, for jeg kan mærke og se på hende, hvad hun har tankerne med det græs. Ind i mellem så kan hun være fløjtende ligeglad hvad jeg gør og siger, så der får hun et dap i numsen for at drive hende frem og roser hende for at gå frem. Jeg har en fast regel med min, hun skal ik spise græs så længe vi træner og når vi er færdige så får hun sine berømte 3-5 min græs når jeg sagt "værsgo" og peger ned i græsset.

• #2   23. jun 2019 Jeg lader ikke mine græsse når jeg sidder på ryggen af de, forsøger de, tager jeg pisken og vifter (evt tapper) de i hovedet med den da det er NO GO for mig smiley

Mvh TT

• #4   23. jun 2019 Prøv at være meget opmærksom på hvad hesten gør lige inden den strækker hovedet ned, den vil altid afsløre sig selv med små signaler, når du så opdager de signaler, så tager du fat i tøjlen så den ikke kan få hovedet ned (ikke hive i tøjlen, den skal bare være kort nok til at hesten ikke kan få hovedet ned til græsset) og driver frem, så får den noget andet at tænke på, sørg for at distrahere den, så den koncentrer sig om at ride, frem for at græsse. Du kan sagtens lave alle mulige former for øvelser selv om du rider tur smiley
    En anden ting du kan gøre er at lade den spise hø mens du strigler, så den ikke er "sulten" når du rider, det hjalp på min, samtidig med at holde ham beskæftiget med ridning.

Kommentér på:
Hest spiser græs

Annonce