913 visninger
|
Oprettet:
Hest spiser græs {{forumTopicSubject}}
Min hest spiser græs når jeg rider tur og jeg kan ikke trække hende op hjælper det at sætte jagtøjler på ud håber i kan hjælpe mig
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Hvis man ik har kræfter til at hive hestens hoved op, så kan man købe det der hedder en græstøjle.
Dog kan det anbefales at mærke efter, når hesten viser de mindste små tegn på at miste koncentrationen på dig og så småt begynder at sænke hovedet, så man idet kan lægge benene til og drive hesten frem.
Med min egen hest så får enten hun fy ordet " Ah Ah" ( hun forstår ordet som nej) eller jeg begynder at drive på hende, for jeg kan mærke og se på hende, hvad hun har tankerne med det græs. Ind i mellem så kan hun være fløjtende ligeglad hvad jeg gør og siger, så der får hun et dap i numsen for at drive hende frem og roser hende for at gå frem. Jeg har en fast regel med min, hun skal ik spise græs så længe vi træner og når vi er færdige så får hun sine berømte 3-5 min græs når jeg sagt "værsgo" og peger ned i græsset.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
En anden ting du kan gøre er at lade den spise hø mens du strigler, så den ikke er "sulten" når du rider, det hjalp på min, samtidig med at holde ham beskæftiget med ridning.
Hest spiser græs