Når man piner sig selv {{forumTopicSubject}}
God aften HG.
Ja, lidt underligt emne, men jeg undrer mig over om jeg er den eneste...
Sagen er den, at jeg mistede min hest for et år siden, og besluttede på daværende tidspunkt at jeg først skal have hest igen, når vi flytter på gård, så jeg kan have den hjemme.
Nu, efter et år, og stadig ingen gård er jeg ved at blive skør i hovedet af ikke at have hest! Jeg savner det virkelig!
Men i det år, har jeg kigget lidt annoncer, bare for nysgerrighedens skyld og har da set op til flere som uden tvivl kunne være en hest for mig, så går jeg og drømmer lidt og indser så, at jeg ikke skal have hest nu og bliver lidt ked.
Jeg gør det også med landejendomme, men jeg kan jo ikke købe gård, når mit hus ikke er solgt endnu.
Er der andre der kan genkende det med at kigge efter noget man godt ved man ikke skal have, for så at skuffe sig selv?
Og inden i foreslår at jeg kan få part el. lign. så vil jeg lige sige at jeg har heste kontakt, har redet en hest et par måneder, passer pt. 4 shetter og skal passe en skøn araber dreng om 2 måneder, men det er bare ikke det samme som ens egen! ??
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Det er både med møbler tøj, ting til børnene, heste mm.
Det er den rene pinsel at sidde og fylde en indkøbskurv med de lækreste ting, som jeg bare drømmer om at få, men ved at jeg ikke kan få lige nu Men jeg ELSKER at gøre det.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Min mand spørger mig ofte hvorfor jeg gider at pine mig selv på den måde, men det gør jeg bare....
I am a dreamer!
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Jeg har det sådan, at man må godt vælge en rigtig god regnvejrsdag, gerne søndag, og så gå all in med at ynke sig selv - se tudefilm, købe både slik, chokolade og Chips og æde det - svælge i hvor surt det hele er.
Simpelthen give sig lov til at føle sin følelse - det hjælper i hvert fald mig I stedet for at gå og undertrykke at have lov til at være ked af det.
Mvh Charlotte
dec 2008
Men ikke på den måde du beskriver, jeg har det bedre med at snakke om det, så jeg sætter mig med en veninde og en kop the, eller vi går en tur og så bliver der ellers snakket om alt mellem himmel og jord, alt hvad der går os på og alt hvad der er træls , men også alt der er godt og rart
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Jeg gjorde det faktisk så sent som i Mandags
Men det var nok fordi at vi endelig har fået kørt vores forsikrings sag igennem, og jeg i drømmeland håber på et meget stort beløb, selvom at det er begrænset hvad vi får vi taler måske 10.000, hvis vi er heldige, men tænk nu hvis de var i gavehumør og gav 50.000
så ejg fandt for 21000 på Ikea, og 5000 på HM.com det pinte mig at jeg ikke kunne kæbe det, men samtidig så elsker jeg at drømme om en masse materielle ting
Det er lidt som at blive tatoveret - det er verdens bedste smerte
dec 2008
Min veninde og jeg gik i IKEA, tog en seddel med og så lavede vi ønskeliste
Øm jeg nogen sinde får nogle af de ting, er tvivlsomt, men så gik tiden da
Lige det med tatoo, der er jeg ikke enig, jeg har fået én og det blev første eneste og sidste, det tog mig også ca. 10 år at tage mig sammen til at få den og det er vel 4-5 år siden, Den er endnu ikke blevet streget op, trods den godt kunne bruge det ??
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Bevægelse, lys og luft er jo også positivt i forhold til ens hormoner, så det er nok et væsentlig sundere valg på mange niveauer det dig og din veninde gør
( men det smager dælme godt at svælge i guf.... )
Mvh Charlotte
dec 2008
Men ja, en god tude film og godt med snask det er nu altså ikke at kimse af ??
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
dec 2008
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis jeg prøver med indadvendte aktiviteter, når jeg har den følelse, fx læse en bog, så ender jeg med for alvor, at vende det indad på den dårlige måde.
Men hvis jeg tager tøj og sko på til det, og bruger et par timer på at vandre Østjylland flad eller rider, så vender min underbevidsthed emnet til noget konstruktivt.
Og så bliver ærgrelse til bevidsthed om, hvad min vilje siger at jeg gerne vil.
Og det er til at forholde sig til!
dec 2008
Men før de er løst/sket, så er det noget jeg gang på gang søger efter.
Og det er dér selve pinen går ind, at man søge det kan gerne vil have/opnå
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Jeg er hesteløs, og jeg kan heller ikke lade den verden være. Jeg overvejer tit at lukke helt ned for det - afmelde mig grupperne på Facebook, holde op med at tjekke HG og HN, bare stoppe med heste. Men jeg kan ikke. Jeg tjekker salgssider og debatforum mange gange om dagen, og jeg drømmer og drømmer - og mindes og mindes. Jeg har det som dig - jeg vil have hesten hjemme (eller maks. ved naboen). Jeg havde hest i 14 år derhjemme på mine egne præmisser og har siden prøvet parter, undervisning, osv. Det er bare ikke det samme. Hesten skal være min egen, og jeg skal have ro omkring mig til bare at nyde det. Begrave fingrene i hestepels og slappe af helt ned i tæerne. Der skal ikke være andre mennesker omkring mig, der skal ikke være tidsbegrænsning på, hvornår jeg skal hjem, for nu går den sidste bus, og der skal ikke være tanker om, hvad jeg nu må og hvad jeg har lovet i forhold til en hest, der ikke er min.
Jeg skal faktisk til rideundervisning for første gang i morgen på et ridecenter, som lidt er min sidste mulighed, imens vi bor, hvor vi bor nu. Det ligger tæt på, og jeg har været på venteliste i 10 måneder. Men jeg er forberedt på, at det nok ikke går. Måske er der for mange børn, måske bliver hestene ikke behandlet, som jeg ønsker det, måske er undervisningen ikke i orden. I morgen hopper jeg på cyklen og krydser fingre.
dec 2008
Jeg har haft egen hest i 26 år, det er forfærdeligt at skulle undvære!
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Lige pt. Er den største selvvalgte pine dog at blive ved min nuværende part. Hesten er skide skøn og vi er skide gode sammen, men ejer(+ejers mor) er bare tunge at danse med.
Det er alt fra at sætte hesten ned i foder pga. Der ikke er råd til at købe mere, løbe tør for foder + strøelse, ignorere at behandle svampeinfektion i ørene + mine henvendelser om sur stråle (dette endte med at være så slemt at der måtte smed + dyrlæge ud, antibiotikakur og boksro. Men neeej, han havde ikke sur stråle, for det lugtede ikke!) og senest at godkende at jeg må ride ved en underviser, for så når det går skide godt at forbyde selv samme underviser pga. “Der er hørt mange negative ting om hende” og når man så spørger hvad det er, for ens egen oplevelse er udelukkende positiv, så vil de ikke sige det.
Enhver fornuftig person ville have trukket sig for længst. Mig? Jeg bliver i det fordi jeg er skide vild med hesten.
Og nååårh ja, tilbyde at jeg kunne få ham på udlån for derefter at sige de kun vil sælge når jeg siger ja tak. Igen - fornuftige mennsker var nok bare gået og havde fundet en anden hest...
dec 2008
Stald Føniks , det er fint, køber du så vores hus? vi har lige sat gang, køkken og stue i stand, som i, blev færdige i går
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
For at gøre en lang historie kort - ja, jeg kigger også på drømmeheste på nettet i hele verden, og ærger mig hver gang HESTEN dukker op, men jeg ved at vi ikke har råd til en ekstra lige pt.
Jeg ærger mig også over at en stor del af de lækre heste dukker op i udlandet. Jeg synes jo de burde bo på Bornholm, så jeg bare lige kan køre hen og hente dem, den dag økonomien er til det
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Jeg synes faktisk ikke det er superfedt, men vil stadig gerne være aktiv herinde
dec 2008
Det er mere det, at man opsøger noget man ikke skal have (nu) vel vidende at man ikke kan få det, selvom man meget gerne vil
Føniks, det er ved Skanderborg, er det syd nok?
dec 2008
hvor ligger jeres gård, kan man finde den på nettet?
Og ja! Hussalg er den største selvpine man kan udsætte sig selv for!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
dec 2008
Jeg sukker så over Mitsubishi L200 super lækker bil!
Når man piner sig selv