{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Skulder ude af led {{forumTopicSubject}}

Hej
Mandag eftermiddag røg jeg af en af mine heste, ville lige skridte af udenfor banen efter endt træning - det skulle jeg så ikke lige have gjort den dag smiley
Hoppen blev bange for "et eller andet" inde imellem træerne, vendte 180 grader, røg ind i hegn og tråd, brækkede en pæl - og ja... jeg blev ikke lige siddende på til den tur.
Højre arm hang bare og jeg var i et sandt smertehelvede.
En tur på skadestuen viste skulder ude af led og en lille knogle brækket. Skulderen blev sat på plads, og jeg kom hjem med armen i slynge totalt omtåget af morfin.
Andre der har prøvet det?
Er jeres skulder blevet ok igen, kan I klare staldarbejde uden smerter?
Hvornår kunne I ride igen?

Når man læser på nettet, finder man alle "skræk-eksemplerne"; hvor folk efterfølgende har skulderen ude af led igen og igen, ved den mindste belastning, aldrig er blevet helt ok igen m.v.

Håber der er nogen der kan indgyde mig lidt mod.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skulder ude af led
  • #1   6. sep 2018 Du kan ikke rigtig bruge andres historier til noget. Alle er forskellige. Sørg for at følge din læges anvisninger og LAD NU VÆRE med at tænke at det kan du da godt lige for det kan du ikke. Og det kan ende med at gøre det værre. God bedring end dig smiley

• #2   6. sep 2018 Jeg har "dsv" kun erfaring med et knæ der røg af led.
    Min den røg af led 2 gange, hvor jeg herefter blev opereret. Jeg har stadig mén, 6 år efter, det er langt fra alle heste jeg kan ride osv.

Jeg har så også knoglefejl i skuldrene, og mine skuldre har været ved at hoppe af led et par gange.
    Pas på dig selv, gå til genoptræning (det er guld værd), og lad vær med at presse dig selv. smiley
    Det er meget forskelligt fra person til person hvor vidt det kommer til at betyde noget i fremtiden, men jo. Ofte er det sådan at når noget først har været gået af led én gang, så er sandsynligheden for at det går af led igen, noget større.. smiley

• #3   6. sep 2018 Jeg fløj af hesten for maaange år siden.
    Kan sagtens klare staldarbejde osv.
    men det der med at kaste bolde, eller svinge armen forkert, eller ligge og armen ligger forkert, jamen så hopper den altså ud igen.
    og det gør satans ondt. min hopper dog selv på plads, og har den altid gjort.
    men det gør ondt i flere dage efter ihvertfald, hvor jeg næsten ikke kan bruge den.

Alt det i betragtning, så kan jeg fint bruge den.

• #4   7. sep 2018 Ja desværre.

Min ene hest fik - imens jeg red dressur - hevet voldsomt frem i min venstre arm da den blev bange. Min arm gik af led ca. 10 sekunder, men røg så på plads igen. De værste ti sekunder i mit liv.

Om aften tog jeg derfor på skadestuen, da det jo altså gjorde ret ondt.

Jeg blev røntgenfotograferet og MR scannet. Det er noget med en ledlæbe i skulderledddet, som holder det hele på plads deroppe, som på mig er brækket. Dvs en brækket skulder. Øv.

Jeg gik med armen i en meget fastlåst slynge i ca 6 uger og jeg måtte IKKE tage den af, heller ikke når jeg sov. Den skulle have komplet ro og jeg måtte på ingen måde bruge den. (jeg kom vidst alligevel til at bruge den en smule, men uden jeg synes det gjorde ondt).

Nå, men de 6 uger senere fik jeg slyngen af og blev tjekket på Hvidovre. Det var ikke helet sammen, men nogle kan sagtens leve med, det ikke heler sammen igen.

Jeg har i dag (et år efter) stadig nogle problemer med min skulder. Jeg kan ikke løfte den for højt op over hovedet og nogle gange sover den og min arm. Det føles nogle gange også som om den "ikke sidder helt på skulderen", min arm. Altså at vedhæftningen er lidt mystisk at mærke. Det værste er, at jeg stadig har smerter i den indimellem når jeg bruger den meget. Netop som fx at muge for mange bokse eller bære tunge ting, så klikker det og gør ondt og den sætter sig ligesom lidt fast.

Min læge siger man kan opererer, men der er ingen garantier.

Min er 7-9-13 ikke røget af led igen heldigvis, men jeg passer også meget på den.

Jeg red forsigtigt allerede to uger efter jeg kom til skade (ups), men KUN fordi jeg faktisk ingen smerter havde når jeg red med min skulder Der mærkede jeg slet ikke smerterne.

I dag rider jeg helt normalt.

Kommentér på:
Skulder ude af led

Annonce