{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Kold skulder? {{forumTopicSubject}}

Hey alle, håber at der er nogle der har lidt erfaring med dette.. Ser i , jeg fik en unghest i sommers som var 1000% ren i røngten og bøjeprøve og 10 dage efter var han pludselig for halt til at skridte normalt. Først troede vi at det var en hovbyld. Så vi behadlede dn således og tilkaldte smeden et par dage senere.. Der var ikke skyggen af en hovbyld, så fik vi travlt med at få ham til dyrlægen. De kunne så se at det va i skuldren ved at bedøve ham gennem benet end til han ikk haltede..

Han fik en ledbehandling og 3 ugers boksro. Så fk han endnu en ledbehandling og 3 ugers boksro . Men det hjalp ikke. Så dyrlægen foreslog at han fik 4 måneders fold og så måtte vi se på ham derefter.

Dyrlægen sagde at han var væltet ude på folden og at der så var noget med skulderleddet. Han kaldte det en kold skulder.

Nu har han så været halt siden 27 August 2008 og han er det stadig. Altså snart 5 måneders halthed..

Så jeg ville spørge om der er nogle der har oplevet det samme? Min sidste hest blev konstateret kaput, så vil helst have afvide nu om hvad chancerne er.

Er selvfølgelig forberedt på det værste, men det ville virkelig hjælpe mig hvis nogle kunne fortælle mig om hvor gode chancerne er smiley

Hilsen Katrine & Caezar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kold skulder?
  • #1   13. jan 2009 har ingen erfaring mht kold skulder hos heste.

men min svigerinde fik konstateret kold skulder. hun gik hjemme sygemelst og kunne dårligt nok bruge armen. det tog ca 1 år, før hun kunne komme i genoptræning.. .idag fungerer armen rimeligt, men hun slipper nok aldrig helt fri af det.
    hun kan dog sagens bestride et fuldtidsjob.

hvad siger dyrlægen?

• #2   13. jan 2009 Dyrlægen vil helst ikke udtale sig om det. Vores sidste hest blev lovet rask men den bev aldrig haltfri, så de vil helst vente og se. De vil ikke give os falske forhåbninger. Og det er jo ikke dyrlægernes skyld, det er slet ikke det. Men de vil vente og se til... Det må så være en gang i marts.

Min farmor har haft en kold skulder i 3 år snart. Henes går aldrig væk

• #3   13. jan 2009 Føler med at der er hårdt og blive ved med og se på hetsen har ondt.. det er ikke rart for nogen af jer

• #4   13. jan 2009 men er de sikker på at det er det?
    hvis du vil søge alternative muligheder, kan du jo prøve det smiley

ikke at du ikke skal gøre som dyrlægen siger, men prøv at høre andre ad.
    en clairvoyant jeg kender er super dygtig til at "se" hvor smerten sidder. eller måske en massør eller kiropraktor kan se på hesten?

• #6   13. jan 2009 Ej, jeg kan godt forstå at du er ked af det.. Held Og lykke..

• #7   14. jan 2009 Jeg er meget fristet til at opsøge sådan en alternativ dims da jeg tit hører gode ting om det..
    Men vi har haft ufattelig mange dyrlæge regninger igennem det år den anden var halt og imens Caezar har været halt. Vi har stort set betalt ligesåmeget til dyrlægen som vi har for den gamles købspris.

Og jeg tror ikke at sådan en clvoriant eller en massør er speciel billig, og hvis man skal have sådan en et par gange om ugen i noget tid er det bare ENDNU DYRERE , og ved ikke hvor mange flere penge jeg kan bede de gamle at punge ud med ;(

Men hvis i kender en billig løsning i nordsjælland må i meget gerne lige fortælle om det smiley

Kommentér på:
Kold skulder?

Annonce