650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Heste ejers økonomi.. Heste ejers økonomi..

Hej Hg.
Jeg går nogle gange (som så mange andre) og tænker over heste ejeres økonomi. Det er jo ingen hemmelighed, at det at eje heste, koster penge, og ofte bliver mere en livsstil end en hobby. Jeg oplever dog også, at det jo er en del mennesker (de fleste) der har en almindelig indtægt. Og med heste er der jo mange variable udgifter.. Så min nysgerrighed og spørgsmål til Jer går på:
Hvor mange penge ekstra har du om måneden når de faste udgifter er betalt (forsikring, el/vand/varme, renovation, hus, bil, brændstof, tlf, licens, internet, fjernsyn, fagforening og mad og faste heste udgifter )??? smiley
Taler vi om 1000kr eller 3000kr eller måske 5000kr?

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste ejers økonomi..
  • #1   31. aug 2018 Jeg havde 9.000kr i overskud efter ALLE faste udgifter inkl. Hest. Så lagde jeg 1.000 tilside til akut situationer hvis den nu kom tilskade smiley

• #2   31. aug 2018 Altså mad er ikke regnet med

• #3   1. sep 2018 Jeg bruger ca. 3000 kr. om måneden på min. 2200 kr. Til opstaldning og 500 kr til beskæring hver 6. uge smiley Så er der også småting som forsikring, dyrlæge og udstyr.

• #4   1. sep 2018 Vi har ca 10.000 når alt det du skriver er betalt.. smiley

• #5   1. sep 2018 Har alt mellem 500 - 5000kr tilbage efter faste udgifter.. er meget forskelligt alt efter om der har været uforusete udgifter, om jeg har arbejdet meget ved siden af skolen eller ej.. der er mange ting som ændre på mit rådighedsbeløb..

• #6   1. sep 2018 Vi havde, før, efter alle faste udgifter omkring 10.000, nogle gange lidt mere, alt efter om tømmeren har lagt ude.
    Min økonomi har desværre ændret sig, og nu har vi det halve. Så det skal man lige vende sig til.
    10.000 er egentlig et ret stort rådighedsbeløb, og må da indrømme, at jeg ofte har tænkt, at vi pjatter lidt med pengene. smiley

• #8   1. sep 2018 Therese F: helt enig.. Vi har også sat skarpt ind på forbruget, det stiger desværre ofte i takt med indtægten.. Nu sparer vi op i stedet.. smiley

• #9   1. sep 2018 Jeg synes, at det er et svært spørgsmål, for hvad defineres som faste?
    Husleje (/ afdrag på lån), el, vand, varme, telefon, licens, transport osv regner jeg som faste.

Husholdning, shopping (alt hvad der købes udover husholdning), social liv (ferie, museer, andre udflugter, spise ude, hobbies), hest hund og kat, er i min bog ikke faste udgifter men lette nok at sætte i budgettet, da vi tager gennemsnittet af de seneste 3 mdr. Men teknisk set er de variable.

Når folk siger de har 500 kr tilbage efter "faste", går jeg ud fra, at der menes "faste =når alle udgifter vi kunne forudse i budgettet er betalt."

Hos os varierer indtægterne meget fra måned til måned, fra minus 1.500 til (rekord) plus 15.000? Når faste og forudsigelige variable udgifter er betalt.
    For tiden har vi måske + 7.000 i snit - men det dækker over at vi har købt bil x2 i 2017 og det var med kort varsel og absolut nødvendighed - det billigste var at maxe kassekredit ud - og pluset æder kassekredit.
    Så, 7.000 til afdrag på gæld og uforudsete.

• #10   1. sep 2018 Pernille m: det gør/gjorde vi også, med i de faste udgifter har vi også overførsler til børnenes opsparing. Det vi har til overs, bliver sat ind på budget, samt opsparing, og så har vi en ekstra konto til børnene udover opsparing, hvor vi indsætter hvis de f.eks får penge af bedsteforældre, fødselsdage, og når vi lige synes de skal have lidt smiley

• #11   1. sep 2018 Hos os er de faste udgifter til dyrene (heste, hund, katte) med i faste.. Foder, hø, smed, forsikring og lidt til dyrlæge.. Her sætter jeg 2000 til side.. Alt andet - legetøj, udstyr, godbidder osv, bliver så taget ud af rådighedsbeløbet.. smiley

• #12   1. sep 2018 0,0000

Men har også kat ved siden af og er på SU smiley

• #13   1. sep 2018 Jeg ved det ikke helt.
    Men jeg plejer, at ka spare sammen til ferie i USA på 6 måneder - jeg er ikke så go til, at planlægge det i ordentlig tid smiley
    Måske 7000.

Kommentér på:
Heste ejers økonomi..

Annonce