245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Den der hjerne og ens forestillinger :-D Den der hjerne og ens forestillinger :-D

Hej det er mig igen igen smiley (som om de fleste ikke havde luret den allerede smiley )
Jeg kom til at tænke på hvordan hjernen snyder en således at man stirrer sig blind og ikke opfatter det andre udefra gør, før de påpeger det og man ser billeder smiley
Et eksempel er Rocky.
Jeg har gået og syntes at han er SÅ lille, og bestemt ikke været klar til tilridning da han var en baby i kroppen. Dette har jeg gået og følt helt indtil Bidløse Madsen skrev "Øj, hvor er han en lækker én!! Han ser så klar ud til tilridning!"
Så kiggede jeg ordentligt på billedet og opdagede at han er sku ikke en baby mere.. Han ligner en der er klar i kroppen.
Synes det er så underligt at man kan stirre sig blind..
Har du en historie hvor du har stirret dig blind på en eller anden måde? (behøver ikke at være heste relateret) smiley

Mvh TT

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den der hjerne og ens forestillinger :-D
  • #1   15. maj 2018 Har oplevet det med min pony for nogle år tilbage. Hun var nemlig blevet slemt halt i starten af sommeren. Og der gik uendelig lang tid hvor hun var halt. Jeg var jo efterhånden blevet så vant til at se hende ikke rengående at jeg havde stirret mig blind.. en dag fik jeg så min papfar til at kigge på hende så han lige kunne vurdere hvor slemt det har med hende, og han sagde at den overhovedet ikke var halt! Fuldstændig rengående. smiley

Så jeg havde altså gået rundt med en rengående pony og troet at den var halt i sådan 2-3 uger! smiley

• #2   15. maj 2018 Vil give bidløse madsen ret. Han ser klar ud.
    Som du også selv skriver lægger han sig ud i bredden.. jeg synes han er så flot, og han ligner slet ikke en ranglet unghest, der kun halvvejs er klar. Tror gerne han vil i gang, for mig, ser det ud som om han nyder det, og tager det pænt med ro, med sadlen og det hele. smiley
    Men ja, man kan godt stirre sig blind på sådanne ting. Herhjemme er det oftes med børnene, hvor vi ikke selv ser og mærker at de bliver større, og når familie og andre, så siger noget, eller bemærker noget, så får man den der sætning i hovedet ''gud ja, det er da helt rigtigt, hvorfor har jeg ikke set dét!'' smiley

• #3   15. maj 2018 Vi havde en ung pony i stalden på et tidspunkt og jeg så hende altid som en baby. Ligesom din Rocky, var hun slet ikke klar til at blive tilredet i mine øjne. Ponyen blev dog solgt og påbegyndt tilridning og først da jeg så hende med rytter, gik det op for mig hvor klar hun egentlig var smiley

(iøvrigt synes jeg Rocky er super lækker!)

• #5   15. maj 2018 Glad for jeg kunne hjælpe!! smiley

Jeg kender det alt for godt med min hund. På den dårlige måde, desværre. Han er jo en slank hunderace, og hvis man giver ham ét gram mindre mad en dag, så har han tabt sig 500 gram dagen efter - nærmest. Han er så sensitiv ift. sin mad. Tit opdager vi ikke, når han går hen og bliver lidt for tynd, så vi ser det oftest først, når folk som kender os (og ham), pointere at han er meget slank. Det er virkelig træls, men det er fordi det handler om 200-300 gram, så ser han tynd ud, og det opdager vi ikke bare sådan lige...

• #6   15. maj 2018 Stakkels lille Arthur smiley og kender jeg dig ret så får du det SÅ dårligt, og nærmest føler du forsømmer din hund.. smiley men han har det som blommen i et æg er jeg sikker på smiley

Ja det med børnene er rigtig hårdt for mig.. Jeg savner at de var babyer og afhængig af sin mor og at mor var den bedste i verden smiley nu er de blevet ret store og forsøger at blive så selvstændige som muligt.. smiley

Det med at stirre sig blind på halthed har jeg gjort også smiley smiley

Mvh TT

• #7   15. maj 2018 På Cantaros huld - MANGE gange.. smiley ser ham jo dag ud og dag ind nærmest

• #8   15. maj 2018 Ja, lige præcis Karita! Jegh hader, at jeg ikke lægger mærke til det.. Men det er så også et meget lavt interval, der gør om han er tynd eller tyk..
    Hans idealvægt er 17,5 kg, jeg foretrækker ham på 17,8 kg, og der omtales han som fed hos væddeløbsmenneskerne. Han er stor, når han kommer op og runde 18 kg, men det kan jeg egentlig godt lide.. Andre påpeger det, når han vejer 17,2 kg, og så kan jeg også få øje på det. Kommer han ned på 17 kg, får jeg også øje på det, for da er han ret tynd.. smiley Her er han på vores gåtur lige nu 17,5 kg og ikke ét gram fedt! Det er virkelig svært med sådan en slank hund! ??

profilbillede
  • #9   15. maj 2018 uha jeg har det lidt omvendt med den plag jeg kender

Den er 2 år og 2.måneder men syntes selv den ligner noget der bare er SÅ KLAR til at komme igang med ridning

jo den er unghest udseende men på med en sadel og så op så den kan få flere muskler mm så står den skarpt.

Kommentér på:
Den der hjerne og ens forestillinger :-D

Annonce