Den der hjerne og ens forestillinger :-D Den der hjerne og ens forestillinger :-D
Hej det er mig igen igen (som om de fleste ikke havde luret den allerede
)
Jeg kom til at tænke på hvordan hjernen snyder en således at man stirrer sig blind og ikke opfatter det andre udefra gør, før de påpeger det og man ser billeder
Et eksempel er Rocky.
Jeg har gået og syntes at han er SÅ lille, og bestemt ikke været klar til tilridning da han var en baby i kroppen. Dette har jeg gået og følt helt indtil Bidløse Madsen skrev "Øj, hvor er han en lækker én!! Han ser så klar ud til tilridning!"
Så kiggede jeg ordentligt på billedet og opdagede at han er sku ikke en baby mere.. Han ligner en der er klar i kroppen.
Synes det er så underligt at man kan stirre sig blind..
Har du en historie hvor du har stirret dig blind på en eller anden måde? (behøver ikke at være heste relateret)
Mvh TT
jun 2017
Følger: 14 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 39
Så jeg havde altså gået rundt med en rengående pony og troet at den var halt i sådan 2-3 uger!
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Som du også selv skriver lægger han sig ud i bredden.. jeg synes han er så flot, og han ligner slet ikke en ranglet unghest, der kun halvvejs er klar. Tror gerne han vil i gang, for mig, ser det ud som om han nyder det, og tager det pænt med ro, med sadlen og det hele.
Men ja, man kan godt stirre sig blind på sådanne ting. Herhjemme er det oftes med børnene, hvor vi ikke selv ser og mærker at de bliver større, og når familie og andre, så siger noget, eller bemærker noget, så får man den der sætning i hovedet ''gud ja, det er da helt rigtigt, hvorfor har jeg ikke set dét!''
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 273 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.164
(iøvrigt synes jeg Rocky er super lækker!)
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Jeg kender det alt for godt med min hund. På den dårlige måde, desværre. Han er jo en slank hunderace, og hvis man giver ham ét gram mindre mad en dag, så har han tabt sig 500 gram dagen efter - nærmest. Han er så sensitiv ift. sin mad. Tit opdager vi ikke, når han går hen og bliver lidt for tynd, så vi ser det oftest først, når folk som kender os (og ham), pointere at han er meget slank. Det er virkelig træls, men det er fordi det handler om 200-300 gram, så ser han tynd ud, og det opdager vi ikke bare sådan lige...
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Ja det med børnene er rigtig hårdt for mig.. Jeg savner at de var babyer og afhængig af sin mor og at mor var den bedste i verden
Det med at stirre sig blind på halthed har jeg gjort også
Mvh TT
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Hans idealvægt er 17,5 kg, jeg foretrækker ham på 17,8 kg, og der omtales han som fed hos væddeløbsmenneskerne. Han er stor, når han kommer op og runde 18 kg, men det kan jeg egentlig godt lide.. Andre påpeger det, når han vejer 17,2 kg, og så kan jeg også få øje på det. Kommer han ned på 17 kg, får jeg også øje på det, for da er han ret tynd..
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.086
Den er 2 år og 2.måneder men syntes selv den ligner noget der bare er SÅ KLAR til at komme igang med ridning
jo den er unghest udseende men på med en sadel og så op så den kan få flere muskler mm så står den skarpt.
Den der hjerne og ens forestillinger :-D