{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Hjælp!! Hun stejler!!! :S {{forumTopicSubject}}

Jah.. smiley
En hest jeg passer stejler meget.. Når jeg har redet lidt, og så skridter, og vil have hende igang igen, lægger hun op til at stejle.. Hvad gør jeg når hun gør det? Hvis jeg sparker til hende, letter hun, og hvis jeg bliver sur og bruger pisken på bagparten gør hun det samme.. Når hun ikke vil, vil hun ikke!

Hun er OX Araber og 13 år gammel.. :S

HVAD GØR JEG?
R virkelig ved at blive bange for at ride hende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!! Hun stejler!!! :S
  • #1   18. maj 2007 hejsa

min pony Gigi gør det på samme måde og har ikke fundet nogen løsning men skriv lige hvis der er noget godt man kan gøre

• #2   18. maj 2007 kender det også godt selv med min egen,
    når hun begynder at prøve på det så få hende ned i skridt og få hende til at søge godt ned, også prøver du igen, prøver hun igen, skal du bar give hende et lille spark, ikke noget med at piske , fordi så er det først hun stejler

• #3   18. maj 2007 .. samme problem havde jeg med angel. . Hun stejlede lodret med mig 2 gange , har det på video , og stejlede så meget at selv en berider ikke turde ride hende !
    .. Men jeg tror jeg kender hendes grænser bedere nu , men nogle siger at du skal tage en pisk med en ende hvor den er hård , og klaske den mellem ørene når den gør det. Så føler den ubehag ved det og vil måske stoppe.
    Men du kan prøve at ride med martingal , det gør det nemmere at få hesten drejet væk fra det, glidetøjler ell. lign, gør det værre, for man hiver hesten bagover !
    Men hvis angel gør det nu, slår jeg hende nogle gange på halsen, hvis hun bare bliver ved , så må folk mene hvad de vil, men når ingen vil / tør hjælpe mig, så er jeg nødt til bare at gøre hvad jeg kan, det er jo livsfarligt?!
    smiley

• #4   18. maj 2007 men det er jo meget forskeligt fra hest til hest, sådan gør jeg med angel , måske hjælper det ikke med din, men det hjalp med angel ..

• #5   18. maj 2007 Hvis du må, kunne du jo prøve at lave lidt arbejde fra jorden med den. Det plejer stort set altid at hjælpe. (men man skal nok have hjælp, hvis man ikke har prøvet det før)

• #6   18. maj 2007 Når du kan mærke hun er lige ved at stejle tager du den ene hånd ud tiul siden og drejer hende rundt

• #7   18. maj 2007 så du nærmest hiver hende ned

• #8   18. maj 2007 Det der med at slå den i hovedet med pisken, så den tror den rammer noget, tjahh har hørt om det, men selv turde jeg ikke, i frygt af den ville gå i panik

• #9   18. maj 2007 Det kan lyde som 2 ting:

1: i tilfælde af at sadel ligger og trykker, så kan det godt have noget med at gøre med at hun ikke vil frem og derved stejler?

2: Det kan jo også være at hun er mega fræk, og så vil jeg bare sige frem med hende, bare bliv ved til hun går frem og så ros bagefter smiley

• #10   18. maj 2007 Det kan være hun har ondt

• #11   18. maj 2007 Jeg har altid drejet dem og så bare fremad med dem, det har virket på alle dem jeg har redet

• #12   18. maj 2007 Må jeg råde dig til at lade være med at slå din hest med noget mellem ørene;)? det kan have lige så stor efekt som modvirkning så tænt dig om før du gør det;)! fx. min hun stejler bare dobbelt så højt vis jeg gør det. altså jeg kan råde dig til at dreje hende en på en lille volte og forsøge at få hende ned og gå, når hun så gør det ordenligt så prøv igen at ridefrem af, ingen pisk, det skal ikvære en magtkamp for så vil hesten jo alligevel vinde;).
    -Bare mit råd. håber du får vennet hesten af med det før det går hen og bliver for farligt.

• #13   18. maj 2007 <b>*A&A* <3' .</b>

Kunne man få lov og se den video, hvor hesten stejler med dig?

• #14   18. maj 2007 .. jeg har prøvet at ligge den på youtube , men den er umulig at ligge derind, kan ligge dem ind som er taget med mit kamara(som ogsåkan filme) men min fars video kamara er i en bestemt fil format som youtube og nogle andre steder jeg har prøvet ikke kan tage, og man kan ikke lave den om ?! :S

• #15   18. maj 2007 Eller prøv bare lade være med at "tæske" den frem, det kan også være at et lille klap og lidt støtte kan være vejen frem :b
    Heste er jo så forskellige

• #16   18. maj 2007 Når hun stejler stopper hun og letter fra jorden.. Og så når hun lander igen står hun stadig stille.. Så sparker jeg til hende og driver hende frem, men det vil hun ikke, og letter igen..

• #17   18. maj 2007 Ja, drej hende imens du rider hende frem så du rider i en anden retning, og så ligeudret hende bagefter

• #18   18. maj 2007 Hvis hesten stejler, skal man have et ÆG med i lommen eller på sig, så hvis hesten stejler skal man smadre ægget ned i hovedet på den, fordi så tror hesten at det bløder fra dens hovede, og så gør den det højst sandsynligt ikke mere.

P.s man skal selvfølgelig ikke smadre det hårdt ned i hovedet på den!!!

Kommentér på:
Hjælp!! Hun stejler!!! :S

Annonce