{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Stejler... Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Min 18 årige islænder hoppe er begyndt at stejle når jeg henter hende ind fra folden... De får ikke ret mange foldtimer i forhold til hvad de plejer pga overvægt, og det passer i den grad ikke damen at hun skal ind på jordfolden igen..
Det er altid hende jeg tager ind først, og der plejer ikke at være noget problem. Men nu er hun begyndt at rykke sig væk fra mig når jeg tager fat i grimen, sandsynligvis for at slippe fra mig.. Ballademager...
Det har resulteret i at jeg af og til ender med at hænge og dingle fra grimen fordi jeg nægter at slippe, og det er jo halvfarligt. Hun har aldrig haft succes med det her, så jeg forstår ikke helt at hun bliver ved...

Nogen der har haft et lignende problem og ved hva man gør ved det?
Det er lige meget om jeg prøver at tage min anden hoppe ind først, hun gør det alligevel..

Hver dag når jeg tager dem ind kommer de først på stald og bliver striglet og nusset om, så det er ikke fordi de ikke bryder sig om at komme ind, eller der sker noget negativt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejler... Hjælp!
  • #1   21. sep 2009 Hvis jeg var dig ville jeg sætte dem på jordfold med halm/hø og give dem de ekstra timer. Da jeg havde hest gjorde de nogen gange det samme og det hjalp da jeg gjorde det og gav dem i retmæssige timer udenfor. (:

Håber det hjælper.

• #2   21. sep 2009 Cathrine - give dem hvilke ekstra timer?
    De er på jordfold og løsdrift det meste af tiden, og på græs et par timer om dagen.. De står aldrig i boks..

• #3   21. sep 2009 ''De får ikke ret mange foldtimer i forhold til hvad de plejer pga overvægt '' - så forstod jeg på dig at de ikke havde de samme timer. Så undskyld at jeg misforstod.

• #4   21. sep 2009 Går du med trækketov ??
    For ud fra teksten, ligner det at du bare trækker hende i grimen..
    Og det i sig selv er ret farligt når hesten stejler.

• #5   21. sep 2009 min plag gjorde det samme og jeg havde ham kun i grimen. jeg gav ham trækketorv på med hingstekæde. første gang han rejste sig gav jeg et ryk i kæden - så stod han der og så helt fåret ud....men han skulle da lige prøve igen. endnu engang fik han et ryk og siden da har han ikke rejst sig. Det lyder måske voldsomt men når man står med en plg på 2 år 300 kilo og 150 så er man nødt til at sætte sig i respekt en gang for alle elers tager de magten fra en.

• #6   21. sep 2009 Det er helt i orden med misforståelsen, det kan jo ske smiley Men jo, de er udenfor hele døgnet...

Jeg tror ikke hun har fået overtaget som sådan, da det som sagt aldrig er lykkedes hende at slippe for noget som helst på den her måde. Selvom hun har været oppe at stå har hun aldrig fået rykket sig løs.. Så hun har aldrig "vundet"..

det med trækketovet er da nok en meget god ide for en sikkerheds skyld, har bare aldrig taget det så tungt fordi marken "hænger sammen" med stalden og den anden fold.. Hvis vi skulle have været udenfor folden for at komme rundt havde hun nok haft et tov på, men tror jeg vil prøve det smiley Mange tak for alle jeres svar, vil gerne have flere smiley

• #7   21. sep 2009 Jeg ville også tage et torv i, det gør det meget nemmere smiley tror simpelthen dens fremsignal ikke helt virker.. dens indstinkt og lyst til at blive på græsset er i hvert fald stærkere end dit signal til at følge med.. jeg ville holde presset frem i torvet også når den stejler og så rose voldsomt når den går frem (og husk at give efter og have rebet løst når den gør som ønsket) evt give en godbid når den går med..

Kommentér på:
Stejler... Hjælp!

Annonce