Stejler... Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Min 18 årige islænder hoppe er begyndt at stejle når jeg henter hende ind fra folden... De får ikke ret mange foldtimer i forhold til hvad de plejer pga overvægt, og det passer i den grad ikke damen at hun skal ind på jordfolden igen..
Det er altid hende jeg tager ind først, og der plejer ikke at være noget problem. Men nu er hun begyndt at rykke sig væk fra mig når jeg tager fat i grimen, sandsynligvis for at slippe fra mig.. Ballademager...
Det har resulteret i at jeg af og til ender med at hænge og dingle fra grimen fordi jeg nægter at slippe, og det er jo halvfarligt. Hun har aldrig haft succes med det her, så jeg forstår ikke helt at hun bliver ved...
Nogen der har haft et lignende problem og ved hva man gør ved det?
Det er lige meget om jeg prøver at tage min anden hoppe ind først, hun gør det alligevel..
Hver dag når jeg tager dem ind kommer de først på stald og bliver striglet og nusset om, så det er ikke fordi de ikke bryder sig om at komme ind, eller der sker noget negativt..
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Svar: 3
Håber det hjælper.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 5
De er på jordfold og løsdrift det meste af tiden, og på græs et par timer om dagen.. De står aldrig i boks..
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Svar: 3
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
For ud fra teksten, ligner det at du bare trækker hende i grimen..
Og det i sig selv er ret farligt når hesten stejler.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 5
Jeg tror ikke hun har fået overtaget som sådan, da det som sagt aldrig er lykkedes hende at slippe for noget som helst på den her måde. Selvom hun har været oppe at stå har hun aldrig fået rykket sig løs.. Så hun har aldrig "vundet"..
det med trækketovet er da nok en meget god ide for en sikkerheds skyld, har bare aldrig taget det så tungt fordi marken "hænger sammen" med stalden og den anden fold.. Hvis vi skulle have været udenfor folden for at komme rundt havde hun nok haft et tov på, men tror jeg vil prøve det Mange tak for alle jeres svar, vil gerne have flere
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Stejler... Hjælp!